• 1
  • 2
2011-05-20, 14:54
Medlem
sxephils avatar
Det är så att jag de senaste åren har haft svagt eller inget morgonstånd. Jag har haft prostatit och även knapprat propecia. I övrigt fungerar allt bra, vid samlag osv.

Är detta något att oroa sig för?
Citera
2011-05-20, 14:56
Medlem
Denoms avatar
Om allting fungerar bra annars ser jag inga problem i att inte ha morgonstånd. Jag har inte det varje morgon, men livet flyter på ändå (tro det eller ej).
Citera
2011-05-20, 15:01
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om allting fungerar bra annars ser jag inga problem i att inte ha morgonstånd. Jag har inte det varje morgon, men livet flyter på ändå (tro det eller ej).

ska tilläggas att jag är ung, mellan 20-25, och jag hade bättre morgonstånd(stenhårt) innan propecia, men då var jag även yngre, så jag vet inte om det är just propecian som har orsakat detta. Det jag har googlat är att det kan bero på hormoner, vilket jag var mest orolig för, om propecia har orsakat någon obalans.

Jag har sex/masturberar dagligen, kan det bero på det?
Citera
2011-05-20, 15:04
Medlem
SkateBlinds avatar
Att inte ha morgonstånd är inte ovanligt. Men är du väldigt orolig så ring sjukvårdsupplysningen. Där kan du även berätta att du knapprar propecia så ska du se att du får svar på tal.
Citera
2011-05-20, 15:06
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Att inte ha morgonstånd är inte ovanligt. Men är du väldigt orolig så ring sjukvårdsupplysningen. Där kan du även berätta att du knapprar propecia så ska du se att du får svar på tal.

Vad menar du med svar på tal? Och jag käkade propecia för ca 2 år sedan, så det var ett tag sen.
Citera
2011-05-20, 15:08
Medlem
auto607989s avatar
Som om alla snubbar alltid vaknar med värsta ribban
Det har med sömnmönster och göra till viss det då man får stånd i omgångar under sömnen.
Testa sätt alarm på lite olika tider på natten ska du nog se att du vaknar med stånd...

mvh
Citera
2011-05-20, 15:10
Bannlyst
Inte haft dagligt morgonstånd sen jag var typ 11, du har med all säkerhet ingen anledning att oroa dig.
Citera
2011-05-20, 15:11
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Som om alla snubbar alltid vaknar med värsta ribban
Det har med sömnmönster och göra till viss det då man får stånd i omgångar under sömnen.
Testa sätt alarm på lite olika tider på natten ska du nog se att du vaknar med stånd...

mvh

Något jag glömda säga var, som kan röja min identitet lite, var att jag fick testo spruter pga min längd i tonåren. Så jag vaknade alltid upp med stenhårda morgonstånd :P

På något sätt fick jag för mig att det var normalt.
Citera
2011-05-20, 15:12
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vad menar du med svar på tal? Och jag käkade propecia för ca 2 år sedan, så det var ett tag sen.

Jo du får svar på din fråga. Det är inte så lätt att veta att det var 2 år sedan du käkade propecia när du inte uppgett detta. Sjukvårdsupplysningen ger svar på frågor som gäller sjukdomar eller frågor som rör ens hälsa.
Citera
2011-05-20, 15:14
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jo du får svar på din fråga. Det är inte så lätt att veta att det var 2 år sedan du käkade propecia när du inte uppgett detta. Sjukvårdsupplysningen ger svar på frågor som gäller sjukdomar eller frågor som rör ens hälsa.

Jaha du menade så, tack för infon. Jepp, glömde nämna att det var 2 år sedan jag käkade propecia, sry.
Citera
2011-05-20, 15:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
ska tilläggas att jag är ung, mellan 20-25, och jag hade bättre morgonstånd(stenhårt) innan propecia, men då var jag även yngre, så jag vet inte om det är just propecian som har orsakat detta. Det jag har googlat är att det kan bero på hormoner, vilket jag var mest orolig för, om propecia har orsakat någon obalans.

Jag har sex/masturberar dagligen, kan det bero på det?
Morgonstånd är inte någonting vi män är biologiskt programmerade att ha. Vi får inte erektion av att vakna. Vi har ett konstant blodflöde genom kroppen och att vakna samtidigt som man har erektion (morgonstånd) är bara ett sammanträffande.
Citera
2011-05-20, 15:27
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Jaha du menade så, tack för infon. Jepp, glömde nämna att det var 2 år sedan jag käkade propecia, sry.

Japp så menade jag. Lycka till, men med största sannolikhet är det inget att oroa sig för..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in