• 1
  • 2
2011-05-20, 10:48
Medlem
expoexpos avatar
En inspelad video från en föreläsning om genus. Hela genusforskningen får sig en ordentlig välbehövlig törn av Tanja Bergkvist, matematiker. - Personligen anser jag att hela genusindustrin är befolkad av chalataner och kvacksalvare. Tanja har så rätt.

http://politisktinkorrekt.info/2011/...ningsindustri/

Hela genusindustrin idag är direkt kontraproduktiv mot jämställdheten. Genus har idag ett välbehövligt löjets skimmer över sig. Genus är en menlös ickevetenskap där maktgalna fanatiker (ofta vänstermänniskor) med en helt förvrängd verklighetsuppfattning vill "styra" verkligheten och göra sig själva oumbärliga. Släng ut dessa charlataner i verkligheten på ett riktigt jobb. - varför tar vi inte ifrån dom deras statliga bidrag och ger pengarna till svältande barn i Afrika istället.

Kom ihåg: - Ägg är passiva och spermier är aktiva.

Är det någon här som tar en människa som "läser genus" på allvar?
Citera
2011-05-20, 10:54
Medlem
Rifter666s avatar
Tanja är bra och det som gör henne mer intressant är att hon är kvinna. Fler kvinnor borde säga emot genusvansinnet som genomsyrar och förpestar hela samhället.

För att svara på sista frågan. Nej, det går inte att ta dom seriöst eftersom dom enligt mig bara kommer med dravel och lögner. Men visst finns säkert genusforskare som gör vettiga saker också men dom gör aldrig sin röst hörda.
Citera
2011-05-20, 11:38
Medlem
Väldigt positivt att fler och fler begåvade människor av båda könen börjar nå ut med kritik mot genusvansinnet.

Mindre kul är att jag som skattebetalare är tvingad att vara med och bidra till genusbajset. Det gör att stressnivån i min kropp höjs avsevärt. Ska jag behöva finansiera något som vill avveckla mig, då jag anser mig vara av ett tydligt kön, man? Det är ju utstuderad sadism.

Det är ju en miljardindustri idag i Sverige, genustramset. Det måste finnas större nytta att göra för pengarna. Sverige har ju en fallenhet att ta till sig religiösa politiska ideologier, är det vårt historiska vänsterperspektiv som gör oss så mjuka i huvudet?

Smart tjej, Tanja Bergkvist.
Citera
2011-05-20, 12:04
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
Ja, dock inte i den bemärkelse du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det är ju en miljardindustri idag i Sverige, genustramset. Det måste finnas större nytta att göra för pengarna. Sverige har ju en fallenhet att ta till sig religiösa politiska ideologier, är det vårt historiska vänsterperspektiv som gör oss så mjuka i huvudet?

Tanja belyser problemet ganska väl i sitt föredrag. Hela genuskarusellen är inget annat än ett politiskt spel där målet är maktpositioner av olika slag. Genom att inrikta sig på ett område som ingen kan säga emot (jämställdhet), och samtidigt ingen orkar eller vill fördjupa sig i (genusvetenskap) i kombination med en hel del svågerpolitik lyckas man nästla sig in i samhällsmaskinen och stärka sina positioner.

Den drivande kraften är precis densamma som för många inom politiken med den stora skillnaden att man inte bryr sig om att bidra med något konkret och man bryr sig inte om samhället i stort. Absolut ingenting nytt i sig. Målet är precis det samma som för de som gjorde sig karriär inom partiet i Sovjet även fast vägen dit är något annorlunda.
Citera
2011-05-20, 12:16
Medlem
Ytterst obehagligt att svensk feminism börjar gå på export. Min förhoppning har varit att omvärlden skulle skratta ut oss och att det skulle bli vändningen på problemet med genustramset. Förvisso en smart och cynisk politisk tanke att ge fattigare öststater pengar till genustrams. Feminismen utnyttjar alltså fattigdom för åsiktsspridning. J-t äckligt.
Citera
2011-05-20, 12:30
Medlem
Hennes blogg verkar klart läsvärd:
https://tanjabergkvist.wordpress.com/
Citera
2011-05-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Såå ruskigt skön person du är Tanja !!!!!!!!!! VAR HAR DU VARIT?? Jag ÄLSKAR DIG .... och det bara genom att titta på en video på din blogg ...... du har gjort en impakt nästan som Justin Bieber ....
Fatta att det här kan du få Nobelpris för ..... om det nu inte var så att Nobelpriset delas ut i den mest genus-sönder-forskar-fierade nationen i världen nämligen Sverige
Citera
2011-05-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Det är alltså MYCKET värre än jag trodde med de här genus religiösa forskarna ....... Det verkar misstänkt likt hur Jehovas Vittnen forskar i sin egen version av Bibeln och dumförklarar alla andra som inte har en uppfattning likt just Jehovas Vittnens bibel

Genus forskningen avslöjas väldigt snyggt av Tanja är en pågående hjärntvätt just pga att de forskar med oss alla "live"
Senast redigerad av FulAgent007 2011-05-20 kl. 13:46.
Citera
2011-05-20, 15:33
Medlem
Rifter666s avatar
Dum som jag är tog jag mig tid att glo igenom hela föreläsningen och man började uppriktigt må illa. Sen att man betalar för detta genom sina skattepengar gör en ännu mera upprörd.
Enorma summor pengar läggs på detta i Sverige när det fortfarande finns uteliggare och andra som har det svårt i samhället. Sjukvården är åt helvete, skolan är åt helvete och ändå finns det pengar att lägga på rent dravel.
Inte nog med att det går pengar som kunnat gå till nåt vettigt. Det är även samhällsfarligt.
Hur mycket mer orkar man innan man lämnar det sjunkande skeppet Sverige och beger sig söderut i Europa?

Så jävla stötande!
Citera
2011-05-20, 16:36
Medlem
kolvass avatar
Kvällen verkar vara räddad, nu har man en blogg till att plöja igenom och ett föredrag att kolla på för det lilla jag tittat på hittills verkar lovande.

Tanja Bergkvist ger en ljuspunkt i tillvaron med sin sunda inställning till genusvansinnet
Citera
2011-05-20, 16:51
Bannlyst
Det bästa jag har sett på länge Men hon lever farligt nu i PK-Sverige..

Hon bråkar mot mäktiga människor med mycket pengar!!
Citera
2011-05-20, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
En inspelad video från en föreläsning om genus. Hela genusforskningen får sig en ordentlig välbehövlig törn av Tanja Bergkvist, matematiker. - Personligen anser jag att hela genusindustrin är befolkad av chalataner och kvacksalvare. Tanja har så rätt.

http://politisktinkorrekt.info/2011/...ningsindustri/

Hela genusindustrin idag är direkt kontraproduktiv mot jämställdheten. Genus har idag ett välbehövligt löjets skimmer över sig. Genus är en menlös ickevetenskap där maktgalna fanatiker (ofta vänstermänniskor) med en helt förvrängd verklighetsuppfattning vill "styra" verkligheten och göra sig själva oumbärliga. Släng ut dessa charlataner i verkligheten på ett riktigt jobb. - varför tar vi inte ifrån dom deras statliga bidrag och ger pengarna till svältande barn i Afrika istället.

Kom ihåg: - Ägg är passiva och spermier är aktiva.

Men det mest skrämmande hur många miljoner av skattepengar som dessa genustomtar får! Detta måste ju anmälas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in