2011-05-20, 10:14
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Idag var det andra gången som min iphone 4 ringde upp "A".

Rätt så invecklad historia men skall förklara så bra jag kan.

Första gången var för några veckor sedan. Då satt jag och åkte buss till en kompis. Kompisen ringde under färden och kollade vart jag var. 10 min senare ringer min telefon upp A. Men A kan inte svara då hon jobbade just då. Då den ringde så satt jag och lyssnade på musik via iphonen.
Den hade även registrerat i senast ringda att den ringt.

Idag hände det igen. Låg och sov då det hände. A ringde mig för en stund sedan och undra vad jag ville. Men jag hade inte ringt. Dock denna gång stod det inget i samtals listan att telefon hade ringt.

Så hur funkar detta egentligen. Min 4a är knäckt med pwnage tool. Sen varför den ringer just A. A är varken först i telefonboken eller först i senast ringda.

Fler som råkat ut för detta?
Citera
2011-05-20, 10:25
Bannlyst
Det är kört, bara att se "One missed call" så förstår du varför!

EDIT: Missuppfattade, trodde att den ringde upp sig själv, inte någon annan ;P
Citera
2011-05-20, 10:40
Medlem
annzoes avatar
Min förra telefon höll på så där. Ringde folk lite nu och då, samt skickade oläsliga sms till diverse människor. Den tog dessutom aldrig emot samtal från vissa personer. Fick aldrig veta vad problemet var då jag bytte mobil när jag blev less.

Var en kompis som sade att jag kunde ha fått nått virus på telefonen men då jag aldrig surfade på den eller tog emot några filer vet jag inte hur det skulle gått till....

Tror vissa mobiler bara buggar ihop efter ett tag. Lämna in och få en ny eller gör som jag och skrota skiten och byt modell.

Var för övrigt en av samsungs första touch-mobiler jag hade. Riktig skräptelefon!
Citera
2011-05-20, 10:48
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annzoe
Min förra telefon höll på så där. Ringde folk lite nu och då, samt skickade oläsliga sms till diverse människor. Den tog dessutom aldrig emot samtal från vissa personer. Fick aldrig veta vad problemet var då jag bytte mobil när jag blev less.

Var en kompis som sade att jag kunde ha fått nått virus på telefonen men då jag aldrig surfade på den eller tog emot några filer vet jag inte hur det skulle gått till....

Tror vissa mobiler bara buggar ihop efter ett tag. Lämna in och få en ny eller gör som jag och skrota skiten och byt modell.

Var för övrigt en av samsungs första touch-mobiler jag hade. Riktig skräptelefon!

Ja jag börjar bli lite små trött på dessa touch telefoner jag också. Har haft en del. Min första va en samsung touchwiz. Och som du sa. Ren skit. Men så verkar det vara med allt nu för tiden. Måndags exemplaren blir bara fler och fler.
Jag borde bara köpa ett nytt batteri till min första mobil som fortfarande funkar (Ericsson GF768).
Citera
2011-05-20, 15:27
Medlem
X_surfers avatar
Prova att fabriksåterställa iFånen
Citera
2011-05-20, 15:38
Medlem
Återställ ibbland kan konstiga saker hända när man jailbreakat.
Citera
2011-05-21, 05:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelightbluebird
Måndags exemplaren blir bara fler och fler.
Det handlar oftast om att Apple och andra vill få ut mobilerna så fort som möjligt på marknaden utan att testat mjukvaran tillräckligt innan vilket dom kompenserar med uppdateringar som du inte vill avslöja om du gjort och många gånger löser diverse fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in