Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Grovsnuset har enligt mig mest smak av alla snussorter.
Instämmer.
Rapé har väl bara den mest "udda" smaken av allt snus, enligt mig, om man nu bortser från alla jävla mint/jordgubb osv. Snus skall smaka snus, inte något annat.
OnT:
Började röka och snusa samtidigt ungefär i 6:e klass. Rökte väl kanske 2.5 år innan jag la av pga astma, men även för att det är så satans vidrigt egentligen. Var inga som helst problem med att sluta röka. 2.5 år väl ändå ganska "lång" tid, men det var inte så att jag köpte ett paket varje dag. Man rökte med polare, köpte ett paket då och då, och så höll man på.
Snus är så mycket bättre på alla plan. Avskyr när man sitter här hemma och polaren ber en följa med ut när han ska röka, men jag gör det för att vara hygglig. Sen när man kommer in så stoppar man upp en jävel och läppen och flinar lite lätt.
En liten sido-fråga: Hur länge brukar ni behålla snusen inne, samt hur lång tid tar det innan ni stoppar in en ny? För mig är det väl ca 40 min - 1h, sen väntar jag kanske 5 min innan jag pillar in en ny. Sjukt onödigt egentligen, men större delen utav beroendet sitter ju i att man är så van med att ha något under läppen.