2011-05-20, 02:32
Medlem
Det är så att jag har införskaffat mig ett Asus Engts 450, Och vissa spel laggar/fungerar mycket sämre, än på mitt gamla HD4670, t.e.x Nhl 08/09 o.s.v. Har testat grundinstruktioner såsom rensa alla drivrutiner, installerat nyare/äldre igen, formaterat flera gånger, samt provat olika DirectX versioner ifall det hade någon inverkan, ingen förändring. Därmed frågar jag er, om ni har någon aning om vad problemet kan vara?
Citera
2011-05-20, 09:45
Medlem
Det är 2 olika kärnor i grafikkorten. Finns möjlighet att din dator fungerar mycket bättre ihop med ATI/AMD än nvidia.
Sedan kan det ju även vara så att ditt moderkort håller på att bli gammalt och sladdarna från nätagget så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström så att du inte kan använda grafikkortet ordentligt och din 4670 funkar bättre eftersom den inte behöver mindre ström. (Detta är bara en teori)

Men du kan även testa att byta pci-e port för grafikkortet och se ifall det går bättre. Sedan kan du testa att ladda ner den senaste mjukvaran manuellt från deras hemsida. Det kan ju bli fel när windows gör det automatiskt åt dig.
Citera
2011-05-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathdevil
Det är 2 olika kärnor i grafikkorten. Finns möjlighet att din dator fungerar mycket bättre ihop med ATI/AMD än nvidia.
Sedan kan det ju även vara så att ditt moderkort håller på att bli gammalt och sladdarna från nätagget så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström så att du inte kan använda grafikkortet ordentligt och din 4670 funkar bättre eftersom den inte behöver mindre ström. (Detta är bara en teori)

Men du kan även testa att byta pci-e port för grafikkortet och se ifall det går bättre. Sedan kan du testa att ladda ner den senaste mjukvaran manuellt från deras hemsida. Det kan ju bli fel när windows gör det automatiskt åt dig.

Tack för svaret. Kan inte testa en annan pci-e port då mitt moderkort bara har en. Menar du mjukvara till grafikkortet eller moderkortet? Har nämligen dragit ner senaste mjukvaran till grafikkortet och testat, om du menade det. Det skumma är också att vissa spel faktiskt flyter på bättre på gts 450 än 4670, vissa inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in