Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Finns säkert nåt liknande.
Gud/bigbang skapade oss, men vem skapade Gud/bigbang, och vem skapade det som skapade bigbang? Om man tänker så går det inte, det finns ingen förklaring. Hur kan något som aldrig funnits förut bara komma som ex materia.
Det behöver inte vara gud eller bigbang, det du tror skapade oss/allt, vad tror du skapade det.
Skrivet med mobilen

En trancendent fråga och svårt att svara på, men jag tror inte det finns en slut eller en början, tror inte big bang har varit början, jag tror den är en del av oändligheten. När jag var yngre så tänkte jag, om man faller från universum, hur länge ska man vänta tills man slutar falla?
Den som vi kallar tid började väl när bigbang exploderade, frågan är då; Om inte tid fanns då betyder det att allt var stilla alltså "frysen" i tiden. Men hur exploderade big bang då? Om någonting inte rör sig så kommer den alltid vara som den var. Om tid inte fanns innan big bang så betyder det att big bang aldrig skulle ske. Därför tror jag att tid har funnits innan big bang och att oändligheten har ingen början och ett slut.