• 1
  • 2
2011-05-20, 00:51
Medlem
Finns säkert nåt liknande.

Gud/bigbang skapade oss, men vem skapade Gud/bigbang, och vem skapade det som skapade bigbang? Om man tänker så går det inte, det finns ingen förklaring. Hur kan något som aldrig funnits förut bara komma som ex materia.

Det behöver inte vara gud eller bigbang, det du tror skapade oss/allt, vad tror du skapade det.

Skrivet med mobilen
Citera
2011-05-20, 00:55
Medlem
Jag tror aldrig att det fanns en början, precis som det aldrig finns något slut. Evigheten fungerar åt båda hållen i mitt huvud.
Citera
2011-05-20, 00:55
Medlem
I ett av de senare Family guy avsnitten så får man veta att
Senast redigerad av adequate 2011-05-22 kl. 09:42. Anledning: 0.07; spoilertagg infogad
Citera
2011-05-20, 00:57
Medlem
illbebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Jag tror aldrig att det fanns en början, precis som det aldrig finns något slut. Evigheten fungerar åt båda hållen i mitt huvud.

Håller med..

Dock undrar man allt, eftersom universum expanderar efter "big-bang", vad fanns innan denna smäll?
Citera
2011-05-20, 00:59
Medlem
Detta bevisar också att fantasin har begränsningar, vi kan inte tänka på nåt vi aldrig sett som ex skaparen av skaparen. Vi kan inte föreställa oss saken som står bakom bigbang?
Citera
2011-05-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Gud/bigbang skapade oss, men vem skapade Gud/bigbang, och vem skapade det som skapade bigbang? Om man tänker så går det inte, det finns ingen förklaring. Hur kan något som aldrig funnits förut bara komma som ex materia.

Det finns säkert någon typ av förklaring men den är bortom den mänskliga hjärnans kapacitet att föreställa sig.
Citera
2011-05-20, 01:03
Medlem
Detta är så väldigt långt bort från det vi kan greppa tag om. Och det är verkligen ingen tråd jag vill läsa innan jag lägger mig. Nu kommer jag ligga hela natten och försöka föreställa mig när världen var ingenting.

Om jag inte minns fel så är det möjligt för en partikel att skapas ur intet. Fråga mig inte hur. Jag låter något som vet ta över.
Citera
2011-05-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse

Du TROR att det aldrig fanns en början men det måste göra det eller det kan inte bli en början av en början, det kan inte bli 0 av 0, 0x0=oändlighet? Shit blir helt confused
Citera
2011-05-20, 01:05
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
Finns säkert nåt liknande.

Det behöver inte vara gud eller bigbang, det du tror skapade oss/allt, vad tror du skapade det.

Skrivet med mobilen
En trancendent fråga och svårt att svara på, men jag tror inte det finns en slut eller en början, tror inte big bang har varit början, jag tror den är en del av oändligheten. När jag var yngre så tänkte jag, om man faller från universum, hur länge ska man vänta tills man slutar falla?

Den som vi kallar tid började väl när bigbang exploderade, frågan är då; Om inte tid fanns då betyder det att allt var stilla alltså "frysen" i tiden. Men hur exploderade big bang då? Om någonting inte rör sig så kommer den alltid vara som den var. Om tid inte fanns innan big bang så betyder det att big bang aldrig skulle ske. Därför tror jag att tid har funnits innan big bang och att oändligheten har ingen början och ett slut.
Citera
2011-05-20, 01:05
Medlem
Keihs avatar
Jag försöker ärligt talat att inte tänka på den här frågan längre, spenderade många nätter förut till att researcha om detta och även bara tänka. Men man blir bara sjukt förvirrad, man kommer ingenstans. Det är omöjligt att svara på.

I denna värld har alltid allt en början och ett slut, därför känns det lite konstigt om allt vore en stor evighet. Jag vill tycka att det finns en början och ett slut, men var som orsakade denna början är en omöjlig fråga.
Citera
2011-05-20, 01:12
Bannlyst
Jag sökte runt lite och hitta denna sida;

http://www.fortunecity.com/emachines.../big-bang.html

Även fast det inte var ett svar på din fråga så måste jag säga att det var mycket intressant läsning.

Skrivet utav Paul Davies

Citat:
PAUL DAVIES is a theoretical physicist and professor of natural philosophy at the University of Adelaide.
Citera
2011-05-20, 01:16
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Det går inte om man följer lagarna och logiken som gäller idag, men dessa skapades ju i början och måste inte nödvändigtvis ha funnits innan början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in