2011-05-19, 23:26
Medlem
Venditas avatar
Vad är en ny (I förpackning) Kanyl Resp. Pump värd på gatan?
1kr? 10kr? 100kr?

Och ni som (Miss)Brukar IV, var får ni tag på era verktyg?

Nej, är verkligen inte intresserad av att börja. Sålde lite av detta till en kompis i yngre dagar och undrar nu hur hårt han blåste mig
Citera
2011-05-20, 01:21
Medlem
AntiAliass avatar
Det är gratis att hämta pumpar och nålar på sprutbytena lyckligtvis.
annars så kan du väl få betala allt från 5kr till 20kr på gatan för ett rent tyg..beroende på situationen osv.
Citera
2011-05-20, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Det är gratis att hämta pumpar och nålar på sprutbytena lyckligtvis.
annars så kan du väl få betala allt från 5kr till 20kr på gatan för ett rent tyg..beroende på situationen osv.

Är det bara att gå till ett "sprutbyte" och plocka på sig typ 50-100 pumar och nålar på första besöket? Nästa gång, vill de då ha tillbaka sim gamla vertyg?

Skriver de typ upp vem man är osv? Har de moraliska prediktningar om att det är dåligt med knark osv?

Nyfiken på hur det fungerar i verkligheten, annars så köper jag dem av någon kran för typ 5kr för pump och nål!
Citera
2011-05-20, 13:21
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletch-1-on-1
Är det bara att gå till ett "sprutbyte" och plocka på sig typ 50-100 pumar och nålar på första besöket? Nästa gång, vill de då ha tillbaka sim gamla vertyg?

Skriver de typ upp vem man är osv? Har de moraliska prediktningar om att det är dåligt med knark osv?

Nyfiken på hur det fungerar i verkligheten, annars så köper jag dem av någon kran för typ 5kr för pump och nål!

Man registreras givetvis och dom tar lite blodprover på en och sånt och dom frågar en lite generellt om missbruket. Brukar vara så att man får väl en 3-4 set första gången, sen resterande gånger så får man lika många nya set som man lämnar in gamla så vissa samlar ju på sig och hämtar ut hela lådor med nya set till slut..

Dom brukar inte bli särskilt moraliska eller personliga överhuvudtaget, dom är mest sakliga..
på den tiden jag brukade gå till sprutbytet (några år sen nu) så kunde någon kanske reagera på hur pass ung jag var eller att mina vener var så pass svåra att ta prov på redan..kommer ihåg att jag som 19-åring slet nålen ur handen på dom när dom inte kunde hitta svar för 5:e gången och satte den på mig själv på första försöket hehe (samma procedur upprepades för bara någon vecka sen igen när jag sklulle lämna blodprov angående en helt annat grej för övrigt!). Men i allmänhet beter dom sig hyffsat professionella.
Citera
2011-05-21, 15:04
Medlem
Venditas avatar
Okay, vilken kanyl är mest eftertraktad i missbrukar kretsar? Stor för att lättare få svar? Liten för att inte pajja venerna?

Och är det olagligt att inneha / sälja verktyg?
Citera
2011-05-24, 16:01
Medlem
petters avatar
2ml pump och gul/orange nål är väl mest populärt, själv tycker jag att insulinare är smidiga och bra men de blir slitna snabbt och man kan inte ha så stora lösningar.
Citera
2017-05-06, 12:02
Medlem
Kan någon uppdatera om vilka pumpar/kanyler som är mest populärt just nu? Fortfarande 5ml och orange kanyl? Vilket är gatupriset på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in