Citat:
Ursprungligen postat av fletch-1-on-1
Är det bara att gå till ett "sprutbyte" och plocka på sig typ 50-100 pumar och nålar på första besöket? Nästa gång, vill de då ha tillbaka sim gamla vertyg?
Skriver de typ upp vem man är osv? Har de moraliska prediktningar om att det är dåligt med knark osv?
Nyfiken på hur det fungerar i verkligheten, annars så köper jag dem av någon kran för typ 5kr för pump och nål!
Man registreras givetvis och dom tar lite blodprover på en och sånt och dom frågar en lite generellt om missbruket. Brukar vara så att man får väl en 3-4 set första gången, sen resterande gånger så får man lika många nya set som man lämnar in gamla så vissa samlar ju på sig och hämtar ut hela lådor med nya set till slut..
Dom brukar inte bli särskilt moraliska eller personliga överhuvudtaget, dom är mest sakliga..
på den tiden jag brukade gå till sprutbytet (några år sen nu) så kunde någon kanske reagera på hur pass ung jag var eller att mina vener var så pass svåra att ta prov på redan..kommer ihåg att jag som 19-åring slet nålen ur handen på dom när dom inte kunde hitta svar för 5:e gången och satte den på mig själv på första försöket hehe (samma procedur upprepades för bara någon vecka sen igen när jag sklulle lämna blodprov angående en helt annat grej för övrigt!). Men i allmänhet beter dom sig hyffsat professionella.