Eftersom jag inte har möjlighet att installera en pull-up-stång på min dörrkarm tänkte jag montera en en i taket genom att borra två krokar, kanske triangelliknande hållare som man kan lägga en stång på. Har inte den minsta aning var jag kan köpa denna utrustning och behöver därför gärna tips.
Biltema eller dyl. borde ha krokar. Se dock till att de tål vikten och att du har något stabilt att skruva fast de i (läs, stomme) så du inte brakar med i golvet mitt i ett set med ett hål i taket som följd, hehe.
I chins har du handflatorna från dig, pull-ups handflatorna mot dig.
I chinstävlingar har dom alltid otroligt brett grepp, är det en regel eller är det för att dom tycker det är lättare? Jag klarar många fler med smalt grepp, typ axelbrett.
I chinstävlingar har dom alltid otroligt brett grepp, är det en regel eller är det för att dom tycker det är lättare? Jag klarar många fler med smalt grepp, typ axelbrett.
Det är för att det ska bli en ren Adduktionsrörelse (inåt från sidan) i axelleden. I smala blir det en extensionsrörelse (inåt framifrån). Man klarar fler i smala eftersom man får mer hjälp från biceps och baksida axlar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!