2004-10-12, 10:14
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggletooth
Köpte ett par kängor för 2 år sedan av lågdugetmärket(gissar jag) Riccardo för 199:-(nedsatta från 350:-).
De är monstersköna att gå i. Håller fortfarande formen och släpper inte in en droppe fukt. Bör nämnas att de använts flitigt i skogen under 2 bär-/svampsäsonger vilket brukar kvadda Vagabondkängor, men de kanske är undantaget som bekräftar regeln då.

Kan inte uttala mig men Vagabond gör inte direkt friluftsskor om jag minns fel...
Citera
2004-10-12, 10:49
Medlem
Snaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Kan inte uttala mig men Vagabond gör inte direkt friluftsskor om jag minns fel...

Riccoardokängorna jag köpte var nog inte tilltänkta som friluftsskor de heller, men de lämpade sig bra som det och har visad god kvalitet och hållbarhet trots sitt låga pris.
Citera
2004-10-12, 11:07
Medlem
kaytees avatar
dyrt = inte alltid bra kvalitet.
ex. så faller många dkny-skor i bitar alldeles för fort.
Citera
2004-10-12, 11:35
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Gå tillbaks med dom skorna. Dom ska vid "normalt" användande hålla i minst ett år det har du garanti på. Ska det vara iaf!
Rea
Citera
2004-10-12, 14:41
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Rea

Men jag tror det ska finnas garanti ändå.
Citera
2004-10-12, 15:25
Medlem
ÄlskaMigs avatar
intressant intressant.

jag vet att jag betalar mer om jag köper ett märkesplagg så betalar jag för märket men betalar jag över 3000kr för ett par skor som inte heter Prada eller Versace eller är täckta i brillianter hoppas jag att klaken ska hålla mer än 5 promenader om ett par för 500 gör det. vad är det då jag betalar för?
Citera
2004-10-12, 15:42
Medlem
kaytees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
intressant intressant.

jag vet att jag betalar mer om jag köper ett märkesplagg så betalar jag för märket men betalar jag över 3000kr för ett par skor som inte heter Prada eller Versace eller är täckta i brillianter hoppas jag att klaken ska hålla mer än 5 promenader om ett par för 500 gör det. vad är det då jag betalar för?

det är nog fan bäst att skorna är täckta av briljanter och heter
prada-versace om de kostar mer än 3000 pix.
Citera
2004-10-12, 15:46
Medlem
typhios avatar
Om inte annat gäller väl KKL garantin på 6 månader?
Betalar man så mycket så oavsett rea eller ej ska doningarna hålla.
Annars så är märkesbutiker mycket roliga att klaga i. Antingen får man som man vill utan ett knyst eller så blir de jäkligt duktiga på att behaga en om man höjer tonläget två eller tre snäpp.

Själv har jag totalt fastnat för eccos dojjor, helvetiska att gå in men jäklar va bra de sitter efteråt.

Cheers
Citera
2004-10-12, 15:46
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
intressant intressant.

Då köper du den sorts märken som bar aär märket. Bommulen är av högre kavlité hos Armani och Gucci. Sen sys kläderna med fler stygn vilket kostar... sen är det fina kläder som är skönare än en T-shirt från Intersport!
Citera
2004-10-12, 15:53
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Då köper du den sorts märken som bar aär märket. Bommulen är av högre kavlité hos Armani och Gucci. Sen sys kläderna med fler stygn vilket kostar... sen är det fina kläder som är skönare än en T-shirt från Intersport!
men jag menar ju de skor som är svindyra men inte märkesskor! massa pengar och skitkvalitet trots att det inte är ngt märke. vad betalar jag för? stygn?
Citera
2004-10-12, 16:10
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
men jag menar ju de skor som är svindyra men inte märkesskor! massa pengar och skitkvalitet trots att det inte är ngt märke. vad betalar jag för? stygn?

Stygn är väldigt viktigt för kavlitéen på kläder och skor. Om du bor i en storstad ber ag dig gå in och titta på kläderna hos dressman och sen på en märkes butik så bör du se skillnader i antalet stygn, om du inet gör det så kan det inte vara några kvalitéts kläder du tittar på!
Citera
2004-10-12, 17:11
Medlem
Carpe Diems avatar
Upp till ett viss gräns finns det säkert ett samband mellan pris och kvallitet. Men när det handlar om varumärken, då är det märket och inte varan som man betalar för.

När det gäller skor anser jag att det är viktigt att man sköter dem. Smörjer in dem etc. Då håller de länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in