2011-05-19, 12:56
Medlem
Jag tänkte att det kunde behövas en tråd där vi reder ut vad som hände med vissa fotbollsspelare efter karriären. Det behöver inte vara gamla stjärnor, utan det räcker med att det är en fotbollsspelare som av någon anledning har fastnat i våra hjärtan.

T.ex. kan jag inte låta bli att fundera över vad som hände med Emmanuel "ET" Tetteh nu när Tetteh Bangura är i ropet. ET var ju en färgstark (dubbel innebörd?) anfallare i IFK Göteborg i slutet på 90-talet. Han gick till Turkiet sedan, men vad gör en sådan idag?

Kommer också att tänka på porrkungen Moses Nsubuga (stavning?). Han slog igenom i Elfsborgs comeback i Allsvenskan 1997, amputerade bort ena benet efter en bilolycka och försvann från rampljuset.

Har ni fler förslag eller svar på ovanstående. Var så goda att posta!
Citera
2011-05-19, 13:05
Medlem
Knotknets avatar
Moses Nsubuga träffar jag på då och då han är jävligt trevlig måste jag säga och den enda kända porrskådisen jag är lite tjenis med så jag blir lite starstruck när jag träffar honom. Han jobbar i dag som fotbollstränare han tränade Brommapojkarnas juniorer förra året och jag tror det är Café Operas eller Djursholms juniorer juniorer han tränar nu eller om det är nåt lag i Täby. Åt det hållet i alla fall det var några månader sen jag stötte på honom sist. Han är fortfarande jävligt fit så han får nog fortfarande knulla bara reservbenet fungerar som i fornstora dagar.

Citera
2011-05-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Moses Nsubuga träffar jag på då och då han är jävligt trevlig måste jag säga och den enda kända porrskådisen jag är lite tjenis med så jag blir lite starstruck när jag träffar honom. Han jobbar i dag som fotbollstränare han tränade Brommapojkarnas juniorer förra året och jag tror det är Café Operas eller Djursholms juniorer juniorer han tränar nu eller om det är nåt lag i Täby. Åt det hållet i alla fall det var några månader sen jag stötte på honom sist. Han är fortfarande jävligt fit så han får nog fortfarande knulla bara reservbenet fungerar som i fornstora dagar.

Tack! Då låter det ju som att livet borde vara hyfsat ordnat för honom, vilket är kul att höra. Undrar om hans juniorlag (och deras föräldrar) känner till hans karriär innan karriären

Vad vet vi mer om våra gamla fotbollsspelare?
Citera
2011-05-19, 13:25
Medlem
Igloons avatar
Moses gjorde även ett inhopp i fotbollskväll för något år sedan. Men gjorde det inte speciellt bra vad jag kommer ihåg.
Citera
2011-05-20, 20:51
Medlem
Moses tränar just nu Djursholms A lag och jobbar också på idrottsgymnasiet Atletica i stockholm som fotbollstränare!
Citera
2011-05-22, 16:23
Medlem
Christian IIs avatar
Vad hände med portugisiske målkungen Mats Magnusson? http://www.bolltrollet.se/wp-content...010/01/mag.jpg
Senast redigerad av Christian II 2011-05-22 kl. 16:25.
Citera
2012-03-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Vad hände med portugisiske målkungen Mats Magnusson? http://www.bolltrollet.se/wp-content...010/01/mag.jpg

Undrar jag med, nu verkar han ju leva lite sundare.

http://blogg.aftonbladet.se/bankoniv...ranco#comments

Ingen som har någon ny info ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in