2012-02-27, 11:31
Medlem
-abloys avatar
Kan man fylla på postermarkers?
Citera
2012-02-27, 13:50
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy
Kan man fylla på postermarkers?
Japp bara att man av någon outgrundlig anledning skruver upp den åt motsatthåll från alla andra skruvkorkar. Finns dock en evighets lång annan tråd om markers och ink kolla den nästa gång. Fridens liljor nu ska jag bli fit för sommaren 2012.
Citera
2012-02-28, 14:01
Medlem
Som jag skrev i cans-tråden så ska jag eventuellt måla ett rum, eller två faktiskt. ena väggen är drygt 2.50 cm hög och ca 4 meter bred, sen är det en liten mindre yta på cirka 2.50-3 meter och lika högt som första väggen! Är det någonting jag bör tänka på (förutom att använda mask)?
Citera
2012-02-28, 14:15
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Japp bara att man av någon outgrundlig anledning skruver upp den åt motsatthåll från alla andra skruvkorkar. Finns dock en evighets lång annan tråd om markers och ink kolla den nästa gång. Fridens liljor nu ska jag bli fit för sommaren 2012.
Det är faktiskt ganska genomtänkt, då majoriteten av befolkningen är högerhänta så vrider man oftast korken åt höger för att ta loss den. För att minska risken för onödigt dräll så öppnas den då åt motsatt håll för att fylla på.
Jag kanske är den enda som haft skräppennor med gängor som öppnas åt höger, så istället för att ta loss korken så lossade hela skiten och jag hällde ut all färg på golvet. Som tur är händer sånt alltid på tunnelbanan eller på någon station, men det är säkert någon stackare som gjort det hemma hos sig.
Citera
2012-02-28, 14:21
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Det är faktiskt ganska genomtänkt, då majoriteten av befolkningen är högerhänta så vrider man oftast korken åt höger för att ta loss den. För att minska risken för onödigt dräll så öppnas den då åt motsatt håll för att fylla på.
Fast hel grejen blir ju sämst när man blivit indoktrinerad att vrida åt ett knepigare håll hela livet så att fel blir rätt och jag hatar förevigt postermarkers.
Citera
2012-02-28, 14:30
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Fast hel grejen blir ju sämst när man blivit indoktrinerad att vrida åt ett knepigare håll hela livet så att fel blir rätt och jag hatar förevigt postermarkers.
Övning ger färdighet!
Håller med om att det kan vara knepigt ibland, speciellt eftersom man inte direkt får något grepp om den övre delen och de ibland använder något jävla lim i gängorna.
Annars så tycker jag pennan är överlägsen, går att modifiera så att man får önskad mängd bläck när man pumpar, enkel att rengöra och om man vill vara säker på att det inte ska läcka så använd gängtejp.
Citera
2012-02-28, 14:34
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Övning ger färdighet!
Håller med om att det kan vara knepigt ibland, speciellt eftersom man inte direkt får något grepp om den övre delen och de ibland använder något jävla lim i gängorna.
Annars så tycker jag pennan är överlägsen, går att modifiera så att man får önskad mängd bläck när man pumpar, enkel att rengöra och om man vill vara säker på att det inte ska läcka så använd gängtejp.
Jag lyckades på något sätt få pumpen att kila fast sig så ja var ju bara skruva upp skiten på tuben hälla ut bläcket på golvet och tjura hela kvällen för att jag slösat en penna och ett fyll. Nybörjartips, köp inte en postermarker om du är lika tekniskt inkompetent som jag. Om du undrar om du är så tekniskt inkompetent så kan vi säga att gränsen går när du varje gång blir vansinnig på tvättmaskinerna i tvättstugan får att låsfunktionen är knepig.
Citera
2012-02-28, 20:29
Medlem
Postermarkers är fan den enda flowen med kvalité, alla andra är rätt skräpiga, Molotows flows är rätt bra också.
Citera
2012-02-28, 23:35
Medlem
-abloys avatar
Tack för svaren. Undrare bara då jag har kommit över lite gammal meto-ink.
Citera
2012-02-29, 19:51
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy
Tack för svaren. Undrare bara då jag har kommit över lite gammal meto-ink.

Mmmm!
Meto och Postermarker... Härliga minnen.
Citera
2012-02-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Som jag skrev i cans-tråden så ska jag eventuellt måla ett rum, eller två faktiskt. ena väggen är drygt 2.50 cm hög och ca 4 meter bred, sen är det en liten mindre yta på cirka 2.50-3 meter och lika högt som första väggen! Är det någonting jag bör tänka på (förutom att använda mask)?

Täcka allt i rummet du inte vill ha färgdamm på annars är det väl bara att köra..
Citera
2012-03-04, 16:32
Medlem
Tjena, körde på ett plank idag och började skissa upp sedan skulle jag fylla målningen,då det började rinna från fyllen och det förstörde allting .Är det vanligt att det börja rinna färg neråt när man han gjort fillen? Vad ska jag göra för att det inte ska hända igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in