2011-11-30, 19:51
Medlem
http://www.gatukonst.se/wp-content/uploads/2011/11/IMGP0283.jpg

Hur går det till? Hur gör man så detaljerade stenciler?
Citera
2011-11-30, 19:54
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
http://www.gatukonst.se/wp-content/uploads/2011/11/IMGP0283.jpg

Hur går det till? Hur gör man så detaljerade stenciler?

Är väl ganska obvious att det där är en wheatpaste, alltså en affisch + tapetklister.
Citera
2011-11-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Är väl ganska obvious att det där är en wheatpaste, alltså en affisch + tapetklister.

nu tror jag visserligen att det var c215 som frågades om...
man kör med lager. flera olika lager stencil.
och man har en bra skiss att arbeta ifrån. har du t ex photoshop så är det ganska enkelt att göra en så bra skiss. men sen ska man lyckas skära ut den bra oxå.
Citera
2011-12-05, 20:42
Medlem
ssdds avatar
någon som vet hur man kan återanvända igenkletade caps?! har slut på caps och har 10mil till närmsta cap-återförsäljare haha! har testat lägga dom i tinner i några dagar men det hjälper inte

går det överhuvudtaget?
Citera
2011-12-05, 22:07
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssdd
någon som vet hur man kan återanvända igenkletade caps?! har slut på caps och har 10mil till närmsta cap-återförsäljare haha! har testat lägga dom i tinner i några dagar men det hjälper inte

går det överhuvudtaget?

Tinner borde funkat tycker jag, ingen expert dock.
Låt de ligga i lacknafta ett tag, så kommer de lösas upp, gjorde de för mig iaf
Citera
2011-12-06, 06:47
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:

går det överhuvudtaget?
Vet inte hur man fixar caps men jag har ett tips till dig. Köp a shitload of caps när du ska köpa nya.
Citera
2011-12-06, 07:31
Medlem
Citat:

går det överhuvudtaget?

Lägg det i aceton i en behållare (ex. glasburk) och skaka 10 minuter, låt ligga i 10 och prova sedan på en burk.
Fungerar för mig 9/10 gånger.
Citera
2011-12-06, 16:41
Medlem
MrMonos avatar
Citat:

går det överhuvudtaget?

Gå och racka på någon mack/affär!
Citera
2011-12-06, 17:59
Medlem
nu när det lider emot jul och det börjar bli svinkallt - vad använder ni för handskar?
att behöva värma handen i armhåla/vid pungen varannan minut eller får fryst krom över handen är inte askalas. tumvante/skidvante/andra standardvantar är skitstörigt att ha på sig när man målar. logiken säger mig att byggjobbare borde använda något i den stilen jag söker. tips!?
Citera
2011-12-06, 19:25
Medlem
MrMonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
nu när det lider emot jul och det börjar bli svinkallt - vad använder ni för handskar?
att behöva värma handen i armhåla/vid pungen varannan minut eller får fryst krom över handen är inte askalas. tumvante/skidvante/andra standardvantar är skitstörigt att ha på sig när man målar. logiken säger mig att byggjobbare borde använda något i den stilen jag söker. tips!?

Något som jag själv använder, och har använt i många år, är...............en termos med varmt vatten+en liten plastpåse. Du häller i det varma vattnet i påsen-knyter ihop och håller den i handen, värmer sjukt bra.
Sedan har jag även ett par handskar som liknar dom vinterhandskar som säljs på highlights. från CO
Citera
2011-12-07, 09:03
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:

går det överhuvudtaget?

Fan gå bara in på biltema, ta en cap, lägg den i fickan, gå ut.. Det är kanske inte de bästa men skiten fungerar
Citera
2011-12-07, 18:58
Medlem
Denna fick hamna i nybörjartråden, kanske lite fel men men

Någon som testat dessa?
http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v73&search_brand=&page =14&shophex=&pid=2891

Verkar rätt bra eftersom dem har grepp, stör mig när man håller en 600a och den glider igenom handsken. Samtidigt hade det varit bra med ett par varma handskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in