2011-08-24, 13:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
nybörjarfråga:

har piecat lite på senaste för första gången på ett och 1/2 decennium..burkarna nu för tiden verkar ha högre tryck än förr i tiden. (kör med montana black för tillfället) och jag har svårt att dra smala men precisa streck med dessa..samt svårigheter med detaljerna...

Har testat med olika caps och den som jag funnit funka bäst är ironlaks outlinecap + att man trycker löst+drar hyffsat snabbt. dock fortfarande svårt att få det som man vill ha det helt 100% när man är tvungen dra så snabbt.

finns det tunnare caps än denna? borde jag testa andra burkar? Förr kunde jag bara dra burken långsamt och sätta linjerna på millimetern (rackburkar ala mitten på 90talet med orginalcap), men montana black just wont do it for me...

några tips på teknik/caps/burkar för mer exakta resultat, (obs rackar ej, köper ej dyra mackburkar)
[edit: har kollat på kobra-burkar som verkar prisvärda..är det lägre tryck än mtn blck?]

Tack på förhand..
Spraya ut lite gas så blir det lägre tryck. Annars testa kobra low eller montana gold, de har lägre tryck än black. Bluesoft är jävligt bra till små grejer om man drar hyffsat snabbt. Annars testa level1 eller skinny gold.
Citera
2011-08-24, 16:25
Medlem
getbigordietryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Alla gör som Bäver för att han är k00l,eller?

Hur är Montanas lvl6?
Den är schööööön, sprayar på fint. Går att få feta flares med i like it

http://www.youtube.com/watch?v=yVBQiIJOv7g dock inte så bra review..
Senast redigerad av getbigordietrying 2011-08-24 kl. 16:29. Anledning: stavfel
Citera
2011-08-26, 20:54
Medlem
MauroSpockos avatar
Dum fråga kanske, men när jag har varit ute och dragit lite grejer har jag tyckt att det svåraste är att inte föra sånt oväsen så folk kommer på en. Sprejandet låter väl inte så mycket, men när man skakar burkarna låter ju utav bara fan, och det är man ju tvungen till då och då. Om man då står mitt i ett bostadsområde med kanske någon balkong öppen och folk som kan höra en så blir man ju lite nojig. Hur löser ni det, är det bara att skita i och hoppas på det bästa eller?
Citera
2011-08-26, 21:01
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Dum fråga kanske, men när jag har varit ute och dragit lite grejer har jag tyckt att det svåraste är att inte föra sånt oväsen så folk kommer på en. Sprejandet låter väl inte så mycket, men när man skakar burkarna låter ju utav bara fan, och det är man ju tvungen till då och då. Om man då står mitt i ett bostadsområde med kanske någon balkong öppen och folk som kan höra en så blir man ju lite nojig. Hur löser ni det, är det bara att skita i och hoppas på det bästa eller?
Jag brukar aldrig behöva skaka om mina burkar

Skakar dem bara riktigt ordentligt på säker plats innan, sen på med magneter
Citera
2011-08-26, 21:05
Medlem
Skaka burkarna ordentligt innan du drar ut,sen kan du skaka dom när du vet att igen ser/hör dig en bit ifrån platsen du ska köra på. Annars finns ju cansilencer.
Citera
2011-08-26, 21:10
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Jag brukar aldrig behöva skaka om mina burkar

Skakar dem bara riktigt ordentligt på säker plats innan, sen på med magneter
Magneter?

Men jo, jag kanske har överskattat hur mycket de egentligen behöver skakas om. Kanske räcker med en omkörning innan man drar ut, typ.
Citera
2011-08-26, 21:15
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Magneter?

Men jo, jag kanske har överskattat hur mycket de egentligen behöver skakas om. Kanske räcker med en omkörning innan man drar ut, typ.
Om man sätter starka magneter på burken så hålls kulan stilla när du målar/rör dig vilket gör att risken att upptäckas minskas
Citera
2011-08-26, 23:16
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Om man sätter starka magneter på burken så hålls kulan stilla när du målar/rör dig vilket gör att risken att upptäckas minskas
Smart! Ska testa!
Citera
2011-08-27, 13:05
Medlem
parkråttas avatar
Skaka innan du drar ut. Behövs inte skakas något mer sedan. Sen är det bara att se till att inte flaxa med armarna när du målar så låter det inget.
Citera
2011-08-27, 15:35
Medlem
carlss avatar
Ja fyfan vad kulan klickar på natten då det är knäpptyst. Krom <3
Citera
2011-08-27, 18:37
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Ja fyfan vad kulan klickar på natten då det är knäpptyst. Krom <3
Fast burnerkromen är rätt så lam i jämförelse med andra märken med kula, t.ex. Montanas. Ingen jätteskillnad men ändå tillräckligt för att jag kan stå ut med en lite extra kula.
Citera
2011-08-27, 19:53
Medlem
Vad ska man tänka på första gången man ska ut och måla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in