2011-08-09, 19:45
Medlem
test1fys avatar
Man ska bomba med stock Montana caps level 3or, det är ändå coolast.
Citera
2011-08-10, 03:40
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regardless
Alla gör som Bäver för att han är k00l,eller?

Det var just min poäng.
Citera
2011-08-22, 14:41
Medlem
MauroSpockos avatar
Det här kanske inte är ett så stort problem om man målar stort på väggar och så, men jag har just för första gången täckt en mindre yta med sprejfärg, och det blir bubblor. Hur kan man undvika det? Det ser snyggare ut om färgen täcker ytan helt jämnt och slätt.

Jag använde Montana Gold med level 4-cap. Jag antar att det hänger mycket på burkteknik, men kan inte lista ut exakt hur.
Citera
2011-08-22, 19:47
Medlem
Schmutzigs avatar
Vilka andra hemsidor finns det som säljer graffiti prylar? Ska bara beställa 2-3 cans o på highlights så är det ju minst 6st som gäller
Citera
2011-08-22, 19:50
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Alla gör som Bäver för att han är k00l,eller?

Hur är Montanas lvl6?

Ah absolut, måste vara så.
Lvl6 är fet, bokstavligen. Har man lite kontroll på burken så är det inga problem. Jag gillar den starkt, går snabbt och funkar till allt.
Citera
2011-08-22, 19:51
Medlem
klecens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmutzig
Vilka andra hemsidor finns det som säljer graffiti prylar? Ska bara beställa 2-3 cans o på highlights så är det ju minst 6st som gäller
www.streetcorner.se har för mig att de inte har någon gräns.
Citera
2011-08-22, 20:30
Medlem
Citat:
Får man fråga varför du endast ska köpa 2-3st? Lite onödigt om du ska beställa,då är det lika bra och slå på stort!
Citera
2011-08-23, 00:27
Medlem
Schmutzigs avatar
Citat:
Får man fråga varför du endast ska köpa 2-3st? Lite onödigt om du ska beställa,då är det lika bra och slå på stort!

Mjo, det är la sant! Dem lär ju tryta ganska fort i början nu när man lär sig..

Vad tror ni om 2st svarta, 1 vit, 1 röd, 1 ljusblå & 1 grön? svart & vit för tags & outlines osedan färgerna att fylla i med?

Ursäkta skrivningen men klockan är halv 1..
Citera
2011-08-23, 00:58
Medlem
Citat:
Mjo, det är la sant! Dem lär ju tryta ganska fort i början nu när man lär sig..

Vad tror ni om 2st svarta, 1 vit, 1 röd, 1 ljusblå & 1 grön? svart & vit för tags & outlines osedan färgerna att fylla i med?

Ursäkta skrivningen men klockan är halv 1..
Hur många burkar och vilka färger du ska ha avgör du självklart själv,men som sagt,om du måste beställa burkar och inte har tillgång att köpa direkt i butik rekommenderar jag att du beställer hem en gäng,på så sätt slipper du betala en massa fraktkostnader flera gånger. Det beror ju på hur du har det på den ekonomiska biten också så att säga
Citera
2011-08-23, 15:55
Medlem
Schmutzigs avatar
Citat:
Hur många burkar och vilka färger du ska ha avgör du självklart själv,men som sagt,om du måste beställa burkar och inte har tillgång att köpa direkt i butik rekommenderar jag att du beställer hem en gäng,på så sätt slipper du betala en massa fraktkostnader flera gånger. Det beror ju på hur du har det på den ekonomiska biten också så att säga

Får ta o göra de nu i veckan då! (:
Citera
2011-08-24, 01:52
Medlem
freddags avatar
nybörjarfråga:

har piecat lite på senaste för första gången på ett och 1/2 decennium..burkarna nu för tiden verkar ha högre tryck än förr i tiden. (kör med montana black för tillfället) och jag har svårt att dra smala men precisa streck med dessa..samt svårigheter med detaljerna...

Har testat med olika caps och den som jag funnit funka bäst är ironlaks outlinecap + att man trycker löst+drar hyffsat snabbt. dock fortfarande svårt att få det som man vill ha det helt 100% när man är tvungen dra så snabbt.

finns det tunnare caps än denna? borde jag testa andra burkar? Förr kunde jag bara dra burken långsamt och sätta linjerna på millimetern (rackburkar ala mitten på 90talet med orginalcap), men montana black just wont do it for me...

några tips på teknik/caps/burkar för mer exakta resultat, (obs rackar ej, köper ej dyra mackburkar)
[edit: har kollat på kobra-burkar som verkar prisvärda..är det lägre tryck än mtn blck?]

Tack på förhand..
Citera
2011-08-24, 11:51
Medlem
kramujanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddag
nybörjarfråga:

har piecat lite på senaste för första gången på ett och 1/2 decennium..burkarna nu för tiden verkar ha högre tryck än förr i tiden. (kör med montana black för tillfället) och jag har svårt att dra smala men precisa streck med dessa..samt svårigheter med detaljerna...

Har testat med olika caps och den som jag funnit funka bäst är ironlaks outlinecap + att man trycker löst+drar hyffsat snabbt. dock fortfarande svårt att få det som man vill ha det helt 100% när man är tvungen dra så snabbt.

finns det tunnare caps än denna? borde jag testa andra burkar? Förr kunde jag bara dra burken långsamt och sätta linjerna på millimetern (rackburkar ala mitten på 90talet med orginalcap), men montana black just wont do it for me...

några tips på teknik/caps/burkar för mer exakta resultat, (obs rackar ej, köper ej dyra mackburkar)
[edit: har kollat på kobra-burkar som verkar prisvärda..är det lägre tryck än mtn blck?]

Tack på förhand..

Black är ju lite högre tryck än gold har jag för mig men båda använder CAP system. Men om du vill ha tunna linjer skulle jag köra med skinny level 1 cap med stencile cap! Kladdigt men det är JÄVLIGT tunna linjer. Eller needle cap samma där blir lite kladdigt så glöm inte handskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in