2012-01-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Tig mx är bajare och får säga vad han vill.

Merley aka Liam Norberg är väl annars en intressant gammal räv. Måla>film och värdetransport>kåk>kristen och film. Antar att kåken förstör folk.

Han är nog inte guds lilla ängel nu för tiden heller.
Citera
2012-01-11, 00:57
Medlem
Brurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violador
Han är nog inte guds lilla ängel nu för tiden heller.
varför skulle han inte vara det?
Citera
2012-01-11, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillirns
Skulle tro att killen är på något ungdomshem eller behandlingshem och har på så sätt fått permis.

Ungdomhem japp!
Citera
2012-01-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
1. Vad heter Zip?
2. Varför håller man det hemligt? Det finns ju säkert folk här som vet vem det är. Det här ju lite som när man försöker ta reda på vem som var Mr.Z, ni vet killen med turbo loader 250?
3. Skulle vara roligt att få höra hur en kväll för en stor klottrare såg ut?
4. Kan någon bekräfta att ziggy och disey, var de som stod bakom zero-zero på brofundamenten längs e4+södra vägarna? Hur kunde de resa så mycket? De var väl rätt unga då också?
5. Hur såg livet ut för Ziggy och Disey fram till nu?
6. Vem var Cruel och hur lyckades den här personen kladda så extremt mycket på offentlig egendom? Det var ju ett enormt arbete han utförde tycker jag. Hur orkar man? Jag tänker mig gärna att klottrare av den här digniteten egentligen kommer från trasiga hem, där de SKRIKER med sitt arbete SNÄLLA BRY ER OM MIG, JAG ÄR SÅÅÅÅ ENSAM. Samma mentalitet som många värstingar jag har stött, dåliga hemförhållanden och ingen som bryr sig mer än någon socialtant på betald arbetstid.
1. Det lär du aldrig få reda på.
2. För att det är så det fungerar i graffitikretsar, du är din tag och inte mer för de som inte känner dig.
3. Leta upp dokumentären "Det här är våran värld" som gick på SVT för ett tag sen, den är nog intressant för dig.
4. Det har jag för mig att det var, om det var den målningen som skulle göra reklam för en butik eller vad det var? De fick betalt i alla fall.
5. Tror båda håller på med någon form av konst fortfarande, någon som kan bekräfta det jag hörde att en av dem drabbats av schizofreni?
6. Det handlar om besattheten att synas, att bli igenkänd av andra klottrare eller helt enkelt bara en drift att förstöra så mycket som möjligt.
Citera
2012-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
1. Det lär du aldrig få reda på.
2. För att det är så det fungerar i graffitikretsar, du är din tag och inte mer för de som inte känner dig.
3. Leta upp dokumentären "Det här är våran värld" som gick på SVT för ett tag sen, den är nog intressant för dig.
4. Det har jag för mig att det var, om det var den målningen som skulle göra reklam för en butik eller vad det var? De fick betalt i alla fall.
5. Tror båda håller på med någon form av konst fortfarande, någon som kan bekräfta det jag hörde att en av dem drabbats av schizofreni?
6. Det handlar om besattheten att synas, att bli igenkänd av andra klottrare eller helt enkelt bara en drift att förstöra så mycket som möjligt.

4. du tänker nog på Alimenta, oavsett så var det nog nån av de som gjorde Zero Zero.. finns en oldschooltråd där det nämns vill jag minnas..

6. Det är en drift inte helt olik mentaliteten i demoscenen på den tiden.. samma nörderi bara olika uttryck.. den där viljan att gå in för att förstöra känner jag inte igen men det är väl så det har utvecklats med åren.. Även hacker scenen har ju gått åt det hållet mer och mer.. hur som helst är ju myten så mycket roligare än sanningen och det är väl därför man fascineras så mycket som utomstående..
Citera
2012-01-11, 21:31
Medlem
Jo, jag har dragit parallelen graffiti-demoscen förut, det handlar om att vara störst, bäst och mest o.s.v.
Citera
2012-01-11, 21:49
Medlem
någon som sitter på lite info om BOT och BRS i uppsala?
Citera
2012-01-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
6. Det är en drift inte helt olik mentaliteten i demoscenen på den tiden.. samma nörderi bara olika uttryck.. den där viljan att gå in för att förstöra känner jag inte igen men det är väl så det har utvecklats med åren.. Även hacker scenen har ju gått åt det hållet mer och mer.. hur som helst är ju myten så mycket roligare än sanningen och det är väl därför man fascineras så mycket som utomstående..

Först av allt. Tack.

Jag skulle tro, att demoscenen har likheter med detta. Det råder säkert generella skillnader och dessa kan jag bara spekulera i. Troligtvis skulle jag tro att människor som är extrema inom datorkonsten saknar många gånger vissa sociala talanger och är troligtvis mer torrt akademiska lagda medan det är omvänt åt andra hållet. Dock är ovan skrivna meningar inte vetenskapliga på något sätt, så ta det med en stor nypa salt.

Hursomhelst, om vi fortsätter med Zip. Han var före min tid. Om vi låtsas att han blir offentlig. Så skulle han bli historisk tycker jag. Han var först? Bäst ? Vackrast etc i början? Jag förstår inte varför August Strindberg i princip har ensamrätt på att skildra samhället...
Citera
2012-01-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Först av allt. Tack.

Jag skulle tro, att demoscenen har likheter med detta. Det råder säkert generella skillnader och dessa kan jag bara spekulera i. Troligtvis skulle jag tro att människor som är extrema inom datorkonsten saknar många gånger vissa sociala talanger och är troligtvis mer torrt akademiska lagda medan det är omvänt åt andra hållet. Dock är ovan skrivna meningar inte vetenskapliga på något sätt, så ta det med en stor nypa salt.

Hursomhelst, om vi fortsätter med Zip. Han var före min tid. Om vi låtsas att han blir offentlig. Så skulle han bli historisk tycker jag. Han var först? Bäst ? Vackrast etc i början? Jag förstår inte varför August Strindberg i princip har ensamrätt på att skildra samhället...

Zip var först med att vara mest. Utpräglad bombare.
Citera
2012-01-14, 14:38
Medlem
Vettefan om det är rätt tråd för detta men iallafall, intervju med NUG i DN.

http://www.dn.se/kultur-noje/det-ar-svart-att-rattfardiga-graffitin

Han verkar vara en skön filur.
Citera
2012-01-14, 14:41
Medlem
HarryKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Vettefan om det är rätt tråd för detta men iallafall, intervju med NUG i DN.

http://www.dn.se/kultur-noje/det-ar-svart-att-rattfardiga-graffitin

Han verkar vara en skön filur.

Läste artikeln i pappersbilagan idag. Roligaste är ju att han gör allt "for the lulz" och dra statens ansikte i backen!

Tråkigt att han har mer eller mindre lagt ner det illegala målandet
Citera
2012-01-14, 16:44
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Citat:
Ibland går han in i långa, konspiratoriska haranger om väktare som förföljer folk på stan och trakasserar graffitimålare i hemmet.
Gillar hur dom får det att låta som att det är någon form av konspirationsteori att firman och kk följer efter folk på stan och trakasserar folks hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in