• 2
  • 3
2011-05-19, 07:11
Medlem
epost72s avatar
Jag har en riktigt gammal SE den har en inställning i Hantera samtal tillåtna samtal, Endast från telefonboken.

Då kan endast personer som jag har med där ringa, nu fungerar det iofs inte så bra om man ofta blir uppringd av obekanta nummer som man egentligen vill ta emot.

Men jag har för mig att dessa nummer lagras under avböjda/missade samtal.
Citera
2011-05-19, 20:06
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag har en riktigt gammal SE den har en inställning i Hantera samtal tillåtna samtal, Endast från telefonboken.

Då kan endast personer som jag har med där ringa, nu fungerar det iofs inte så bra om man ofta blir uppringd av obekanta nummer som man egentligen vill ta emot.

Men jag har för mig att dessa nummer lagras under avböjda/missade samtal.

Jag har exakt samma som dig fast nyare telefon!
Verka finnas på alla SE telefoner som inte är allt för gamla .

Förbaskat bra funktion!

I jobbtelefonen har jag en "profil" där jag ej lagt in ett antal Chefer utan endast ett antal nära medarbetare som "godkända samtal".

Så är man väldigt stressad och upptagen med jobb och inte kan ta mer uppdrag väljer man denna profil och cheferna möts av en upptaget ton direkt

Och ja alla "avisade" samtal lagras i "missade samtal´s" listan.
Citera
2011-05-20, 22:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Jag har exakt samma som dig fast nyare telefon!
Verka finnas på alla SE telefoner som inte är allt för gamla .

Förbaskat bra funktion!

I jobbtelefonen har jag en "profil" där jag ej lagt in ett antal Chefer utan endast ett antal nära medarbetare som "godkända samtal".

Så är man väldigt stressad och upptagen med jobb och inte kan ta mer uppdrag väljer man denna profil och cheferna möts av en upptaget ton direkt

Och ja alla "avisade" samtal lagras i "missade samtal´s" listan.

Jag tittade lite närmare på det, jag har en äldre SE (K750i) och en något nyare en G900.

Den äldre kan man bygga upp en lista med godkända nummer och den lite nyare kan man välja att godkänna hela telefonboken.

Som du säger så är det en förträfflig funktion och det låter märkligt om inte oslagbara iPhone skulle ha en liknande funktion.
Citera
2011-05-20, 23:09
Bannlyst
Vadå polisen/operatören gör ingenting?
Är ju trakasserier.. dom ringer varje dag, i flera månader, även efter du bytt nummer, så det är ju en stalker, var lite rakryggad när du snackar med dom (polisen).
Svårt o förklara vad jag menar, men alltså, få dom o förstå att någon verkligen trakasserar dig, hittar ditt nummer även fast du bytt nummer osv. dom kommer garanterat kolla vem som ringt, och snacka med personen i fråga.
Citera
2011-05-20, 23:33
Medlem
svulles avatar
Ring FBI.
Citera
2011-05-21, 00:06
Medlem
autostoperkas avatar
telia har spårfunktion
http://www.telia.se/privat/link.do?p...nelId=-76380#1
telenor oxå