2025-02-23, 21:25
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har nu avslutat den också och rör det aldrig mer igen i någon form av russyfte Lyrren var dock mycket svårare att sluta med. Nu är det bara Benso'n kvar som jag använder ganska regelbundet och har gjort i väldigt många år. Och även om jag inte känner mig speciellt beroende av det så har jag tänkt att avsluta det också men då genom att trappa ner under en längre period då det känns mer safe än att sluta CT!

/Mvh
Citera
2025-03-04, 13:49
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Har varit ren från amfetamin i två och en halv månad nu. Om två veckor ska jag äntligen få det på recept. Håll tummarna för mig!

Hoppats det gått bra. Lätt att börja missbruka medicinen då det är bättre saker. Är lite där nu själv eller varit och hamnat där inga bra effekter finns kvar utan stora mängder Elvanse/attentin.

Därav har tänker jag själv ta en paus alternativt sluta i 6 månader med medicin och ta det därifrån. Hård period med mycket vila står för dörren, men finns inga andra alternativ. När den positiva effekten knappt är närvarande och enbart negativa finns kvar och sömnlöshet varit mycket närvarande under längre perioder så är det så. Annars går man där och tror något blir bra för att at man tar, sen tar man och man mår sämre varje gång

Lycka till
Senast redigerad av Niggward 2025-03-04 kl. 13:52.
Citera
2025-04-04, 01:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hoppats det gått bra. Lätt att börja missbruka medicinen då det är bättre saker. Är lite där nu själv eller varit och hamnat där inga bra effekter finns kvar utan stora mängder Elvanse/attentin.

Därav har tänker jag själv ta en paus alternativt sluta i 6 månader med medicin och ta det därifrån. Hård period med mycket vila står för dörren, men finns inga andra alternativ. När den positiva effekten knappt är närvarande och enbart negativa finns kvar och sömnlöshet varit mycket närvarande under längre perioder så är det så. Annars går man där och tror något blir bra för att at man tar, sen tar man och man mår sämre varje gång

Lycka till
Man kan väl säga som såhär: Livet är mycket tråkigare utan. Men jag tar medicinen istället. Inte alls lika kul som riktigt tjack. Men ändå OK substitut.
Man blir ju egentligen ganska tärd av tjack. Kroppen tar stryk när man råkar ta för mycket. Och när man handlar vet man aldrig vad man får.

Sen blir jag ganska avskärmad på tjack. Antisocial och undandragande. Bättre med medicinen i det avseendet, för där blir jag mer social och fungerar på sätt och vis bättre. Men jag får inte samma intresse för att hålla på med mina servrar när jag är utan tjack.
Citera
2025-04-26, 20:54
Medlem
StoreSvartes avatar
Inte kanske riktigt en drogfri dag riktigt, men imorgon kommer bli en drogfri dag. Usch har tappat kontrollen helt på pulver. Har slutat med alkoholen och det går bra. Men jag har tappat kontrollen helt på kokainet och tjo. Säger att det är slut varje gång. Att det är sista gången. Men sen är man här igen. Vaken hela natten. Mår piss.

Nu är det slut på riktigt. Det här funkar fan inte.

Idag är första dagen på mitt nya nyktra liv.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-04-26 kl. 20:59.
Citera
2025-05-17, 12:01
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Inte kanske riktigt en drogfri dag riktigt, men imorgon kommer bli en drogfri dag. Usch har tappat kontrollen helt på pulver. Har slutat med alkoholen och det går bra. Men jag har tappat kontrollen helt på kokainet och tjo. Säger att det är slut varje gång. Att det är sista gången. Men sen är man här igen. Vaken hela natten. Mår piss.

Nu är det slut på riktigt. Det här funkar fan inte.

Idag är första dagen på mitt nya nyktra liv.

Skönt ändå, när man nått den punkten du verkar vara vid så kan man ta ett väl motiverat beslut Sen är det inte lätt såklart, men jag tror du fixar det nu! Var inte rädd för att be om hjälp, ensam är inte stark.

För egen del har jag nu varit clean i ganska precis 7 månader (minus några dagar) från ett ganska långt och intensivt IV-bruk av tjack. Det går bra. Klart jag är sugen ibland, även fast jag nu nyligen börjat medicinera med elvanse. Är såklart inte samma sak som med gatutjack, både på ont och gott. Men som någon skrev här nyligen så är det ett ganska bra substitut. Får heller inte riktigt samma "intresse" i sånt jag skulle vilja orka hålla på med men... Det kanske kommer tillbaka om jag tar mig för och pushar mig själv lite.

Det händer mycket positivt i mitt liv, jag har för ovanlighetens skull en hel del att se fram emot och jobba för. En mening med allting... Jag vill nånting, och jag är på ganska god väg. Är väldigt tacksam för människorna i mitt liv - alla som hjälper och stöttar mig och bara finns där. Hade inte alls kommit lika långt utan dem.
Citera
2025-05-24, 10:16
Medlem
Holmquists avatar
2 veckor nykter idag!

Använt mest alkohol, benzo och amfetamin IV. Även cannabis och subutex, men inte dagligen.

Fördriver dagarna med träning, datorspel och NA-möten just nu.
Citera
2025-06-16, 20:50
Medlem
Glossis avatar
Varit nykter i en månad nu efter att jag förstört livet med centralstimulanter och benso igen och jag undrar lite vad jag håller på med. Det har inte varit så svårt att hålla sig ren eftersom jag är ruinerad men det har också hänt någonsting inombords som jag inte känt tidigare gånger som har åtminstone fram tills nu gjortdet lätt att mota bort mitt sug. Sen den här helgen har det dock återvänt med besked. Ångest, deperssion och paranoia är det enda jag har känt det senaste och börjar undra om det ens är värt att vara nykter i slutändan.
Citera
2025-06-25, 16:20
Medlem
Samowiedzas avatar
Nykter och ren i över ett år nu, kastat gamla polare i soptunnan och även exet som fick mig att börja skjuta.

Har påbörjat ett bättre liv och skaffat jobb, bil, boende (var hemlös några månader), har dessutom förlovat mig med en nykterist och fått bättre kontakt med familjen igen.
Citera
2025-09-19, 14:50
Medlem
Kanastras avatar
Tycker alla som slutar med droger är duktiga.
Men har en fråga, jag har lite bekanta som antingen är i missbruk eller slutat.
En sak som många av dom, och även drogande bekanta genom åren, haft gemensamt är prat om gud.
Dom säger att dom är troende eller går till och med i kyrkan i perioder. Det brukar inte hålla i sig, men rätt var det är är dom där igen.
Detta är mycket vanligare än bland mina "vanliga" bekanta.
Hur kommer det sig?
Jag själv har aldrig varit i ett drogberoende och har inte koll på den sfären, men.
Citera
2025-09-19, 17:02
Medlem
jewandthejewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
En sak som många av dom, och även drogande bekanta genom åren, haft gemensamt är prat om gud.
Dom säger att dom är troende eller går till och med i kyrkan i perioder. Det brukar inte hålla i sig, men rätt var det är är dom där igen.
Hur kommer det sig?
Jag själv har aldrig varit i ett drogberoende och har inte koll på den sfären, men.

Anonyma narkomaner / Anonyma alkoholister innehåller mycket prat om gud och högre makt.
Citera
2025-09-19, 21:09
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Hur kommer det sig?

Jag tror att det finns tre (fyra) olika sätt att bli gudstroende på:
1. Du uppfostras in i det religösa, regelbundna besök till kyrkan/moskén/templet. Böner och storhelgsfirande sker rutinmässigt, ända sen barnsbenen.
2. "Andligt uppvaknande" en specifik incident gör dig troende. Nära döden upplevelse, en oförklarlig företeelse, kontakt med andevärlden..
3. Förtvivlan. Du är så långt nere i hålet, att det inte finns någon annan att anförtro sig till utöver gud.
(4.) Du vill så gärna vara delaktig i en gemenskap, att du helt enkelt intalar dig själv och andra, att gud är störst.

Jag, och så som många andra beroende, hamnade på alternativ tre.
Senast redigerad av Hiraeth 2025-09-19 kl. 21:12.
Citera
2025-09-20, 02:11
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewandthejews
Anonyma narkomaner / Anonyma alkoholister innehåller mycket prat om gud och högre makt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Jag tror att det finns tre (fyra) olika sätt att bli gudstroende på:
1. Du uppfostras in i det religösa, regelbundna besök till kyrkan/moskén/templet. Böner och storhelgsfirande sker rutinmässigt, ända sen barnsbenen.
2. "Andligt uppvaknande" en specifik incident gör dig troende. Nära döden upplevelse, en oförklarlig företeelse, kontakt med andevärlden..
3. Förtvivlan. Du är så långt nere i hålet, att det inte finns någon annan att anförtro sig till utöver gud.
(4.) Du vill så gärna vara delaktig i en gemenskap, att du helt enkelt intalar dig själv och andra, att gud är störst.

Jag, och så som många andra beroende, hamnade på alternativ tre.
Tack för svar, låter rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in