Kör med mitt visa eller farsans amex (har extrakort till mig), betala med kontanter så får jag så dåligt samvete när man är ute och shoppar. Bättre att shoppa tills man e nöjd sen gå hem och gråta lite lätt. Gör aldrig av med mer pengar än jag kan. Har amexet för att maxa poängen hos amex då jag fortfarande gör av med större belopp.
Om du har koll, skaffar vi oss ett kreditkort och spenderar så mycket som vi kan, så kan pengarna få ligga och ticka på kontot medan vi vänta. Annars har vi bankkort och tar utgifterna så som de kommer.
Ennu en anldening till att ha ett kriditkort istället för ett bankkort är att jag i vilket fall har mer eller mindre alla mina pengar hos annan bank än min storbank (som jag har VISA från). Detta för att räntan är så dålig hos storbankerna och att jag aktivt placerar mina sparpengar och löne-pengar i aktier.
Mitt fall
Lite hos storbanken på ett VISA konto, bra för krogen och affärer som inte tar amex. Vill inte ha kredit med dig när du blir full och dum !
Amex till alla andra tillfällen, slutet av månaden föra över pengarna till pappa eller så tar han räkningen beror på hans humör.
Mer eller mindre 99% av mina pengar hos Aktiemäklaren och hög ränte-banker.
// QuiZi, "shop till u drop !"
soz för upprepning, klockan är mycket och måste sova nu innan börsen öppnar igen !