Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-08, 17:38
Medlem
emaptis avatar
Med tanke på hur mycket folk som dykte upp i sista avsnittet och som visade sig allierade så kanske dom inte förlorar ändå.

När root dog så trodde jag det antingen var början till slutet och fler av huvudkaraktärerna skulle dö i det här avsnittet och följande, eller att det var en simulatio. Men nu är det ju lite osäkert. Själv tror jag det slutar mörkt men med en brasklapp, som att när allt är över så stängs The Machine ner och roots säsongsinledning spelas upp, sedan startar The Machine 2.0 upp.

Jag tycker det inte varit så bra säsong ändå, givetvis super men når inte riktigt fram, känns hopslafsad precis som man fick intrycket i deras fejja när dom annonserade att dom skulle wrappa upp allt med en kort säsong, det är så det känns, in med en massa action och turn of events i ett j-a tempo så hänger man inte upp sig på detaljer och plotholes.

Minns inte riktigt, hur försvann control? Inte dog hon väl?
Citera
2016-06-09, 07:48
Medlem
Då är det två avsnitt kvar och serien har verkligen inte hållt måttet sedan säsong 1 som var bland det bästa jag sett på tv sen The Wire.

Jag tror slutetscenen kommer vara harry i yngre dagar framför datorn och hur det hade kunnat bli om han sjösatt projektet, där hela serien egentligen bara var en simulering...

Äh tråkigt, vad ska man nu kolla på, alla mina serier läggs ner
Citera
2016-06-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Minns inte riktigt, hur försvann control? Inte dog hon väl?

Root? Ja hon dog för något avsnitt sedan. Däremot tog maskinen över hennes röst så hon är kvar på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
De vanligtvis idiotiska slagsmålsscenerna och vapenduellerna, blir bara mer och mer over the top. .

Jag plockar fram kudden varje gång det ska skjutas riktigt dåligt...
Citera
2016-06-09, 09:39
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertHaschberg
Root? Ja hon dog för något avsnitt sedan. Däremot tog maskinen över hennes röst så hon är kvar på det sättet.
Nej, inte root, henne skrev jag om i samma inlägg. Control var bitchen som satte öronimplantatet i root men som sedan bytte sida och hamnade i onåd hos Samaritan.
Citera
2016-06-13, 09:26
Medlem
Min gissning på hur det slutar: Finch släpper under någon desperat slutstrid ut det där superviruset som slår ut stora delar av världens datorsystem men vi får inte veta hur det går utan det klipps till maskinen som överlever genom att isolera sig från omgivningen, men därmed inte kan veta vad som händer. Slutet blir en gigantisk cliffhanger som upprepar inledningen på den här säsongen där maskinen precis som då (nu när vi vet att det måste varit maskinen som talade med Roots röst) säger att den inte vet vem som vann eller ens om det är meningsfullt att tala om seger.
Citera
2016-06-13, 09:39
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Min gissning på hur det slutar: Finch släpper under någon desperat slutstrid ut det där superviruset som slår ut stora delar av världens datorsystem men vi får inte veta hur det går utan det klipps till maskinen som överlever genom att isolera sig från omgivningen, men därmed inte kan veta vad som händer. Slutet blir en gigantisk cliffhanger som upprepar inledningen på den här säsongen där maskinen precis som då (nu när vi vet att det måste varit maskinen som talade med Roots röst) säger att den inte vet vem som vann eller ens om det är meningsfullt att tala om seger.
Det var väl det han gjorde på militärbasen, släppte sitt virus alltså.

Jag tror inte det funkar, endgame blir att Finch ger The Machine fria händer att attackera Samaritan med hjälp av roots kod. Det förinspelade meddelandet avslutar serien samtidigt som The Machine bootar upp som vinnare, perfekt slut, tror inte det blir någon cliffhanger eftersom dom deklarerat klart och tydligt att detta blev ett avslut mer än en säsong.
Citera
2016-06-13, 10:36
Medlem
Citat:
Det var väl det han gjorde på militärbasen, släppte sitt virus alltså.
Nej, han stal ett virus som fanns där. Vad han skall göra av det är inte klart även om maskinen varnade för konsekvenserna av att använda det.
Citat:
tror inte det blir någon cliffhanger eftersom dom deklarerat klart och tydligt att detta blev ett avslut mer än en säsong.
Det är inget hinder för att ha en cliffhanger. Sett slutavsnittet på Lödder?
Citera
2016-06-13, 10:57
Medlem
Smurfmeisters avatar
Citat:
Nej, inte root, henne skrev jag om i samma inlägg. Control var bitchen som satte öronimplantatet i root men som sedan bytte sida och hamnade i onåd hos Samaritan.

I sista avsnittet av säsong 4 förs hon bort av Samaritan-agenter, vad som har hänt där går bara att spekulera kring.
Citera
2016-06-13, 21:03
Medlem
Citat:

Ah den feta kärringen, skönt att hon försvann
Citera
2016-06-14, 08:12
Medlem
Ikväll/imorgon går näst sista episoden, slutet närmar sig!
Citera
2016-06-14, 09:58
Medlem
emaptis avatar
IMDB har uppdaterat avsnittsinfo om de sista två avsnitten, lite väl spoilrigt, men det blir väl mest pang-pang och actionscener på vägen till slutscenen.
Citera
2016-06-14, 12:53
Medlem
Citat:
IMDB har uppdaterat avsnittsinfo om de sista två avsnitten, lite väl spoilrigt, men det blir väl mest pang-pang och actionscener på vägen till slutscenen.
Det sa i alla fall en del om vilka som inte kan dö i nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in