• 2
  • 3
2011-05-19, 19:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Exon-
Vissa säger att det är bäst att köra styrke träning på morgonen för hormonerna är bättre då i blodet. Det skulle aldrig fungera för mig för jag är ingen morgon människa. Jag tränar alltid efter klockan sex på kvällen. Man får hitta vad som fungerar för en själv och inte alltid bry sig om ifall det är jätte optimalt eller inte.
Alltså, sluta läs så mycket rappakalja är du snäll. Du kan inte klura ut vad hälften betyder låter det som.

Är det något som sägs så är det att sen träning är bäst av diverse anledningar.
Citera
2011-05-19, 19:51
Medlem
-Exon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Alltså, sluta läs så mycket rappakalja är du snäll. Du kan inte klura ut vad hälften betyder låter det som.

Är det något som sägs så är det att sen träning är bäst av diverse anledningar.

Vad bra, då har jag letat mig till rätt tränings tid genom egen erfarenhet. Svenska har inte varit mitt bästa ämne, det betyder inte att jag är dum om jag inte skriver perfekt.
Citera
2011-05-19, 20:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Exon-
Vad bra, då har jag letat mig till rätt tränings tid genom egen erfarenhet. Svenska har inte varit mitt bästa ämne, det betyder inte att jag är dum om jag inte skriver perfekt.
Har aldrig sagt att du skriver dåligt.

Rätt träningstid? Ja, om du vill ha en av 20391023 olika variabler bra för genomsnittsindivider så ja. Det sista om genomsnittsindivider är en chansning.
Citera
2011-05-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Konditionsträning i samband med styrketräning är negativt för styrkeutvecklingen. Det är smartare att lägga konditionen på en annan dag. Du kan läsa länken till träningslära, kanske snappar du upp något vettigt.

Fast nu känner jag mig helt lost och artikeln är skriven för komplicerat för att jag ska orka förstå den nu. (Och jag vet: sööök! Men jag har läst om det här förut och inte riktigt fattat.)

Om jag kör säg ett tungt biceps-pass och sen ställer mig på crosstrainern en timme i hyfsat tempo eller tar en powerwalk dito länge. Hur kan det påverka muskeluppbyggnaden (styrkeutvecklingen?) när jag inte använder bicepsmuskeln vid gång? Jag kan förstå om man kört ben och sen springer 40 minuter men när det gäller helt olika delar av kroppen? Varför är jag så trög?
Citera
2011-05-19, 22:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queerish
Fast nu känner jag mig helt lost och artikeln är skriven för komplicerat för att jag ska orka förstå den nu. (Och jag vet: sööök! Men jag har läst om det här förut och inte riktigt fattat.)

Om jag kör säg ett tungt biceps-pass och sen ställer mig på crosstrainern en timme i hyfsat tempo eller tar en powerwalk dito länge. Hur kan det påverka muskeluppbyggnaden (styrkeutvecklingen?) när jag inte använder bicepsmuskeln vid gång? Jag kan förstå om man kört ben och sen springer 40 minuter men när det gäller helt olika delar av kroppen? Varför är jag så trög?
Ingen aning, skulle kunna leta upp svaret men har tyvärr inte tid.
Citera
2011-05-19, 22:19
Jaha, jag antar att jag ska tacka alla igen för en intressant urspårning av tråden här :P
Citera
2011-05-19, 22:51
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queerish

Nu sa du att du tyckte att artikeln jag länkade var lite krånglig, det kanske denna också är då? http://traningslara.se/muskelbyggnin...ng-funkar-det/ men där har du iaf svaret på din fråga. Du får väll hojta till om den var för svår så ska jag förska förklara med egna ord, så gott det går.
Citera
2011-05-19, 22:56
Bannlyst
Konditionsträning bränner inte bort ens muskler så länge man inte springer maraton flera dagar i veckan. Konditionsträning i kombination med en vansinnig diet bränner muskler. Tränar man kondition och styrka samma dag kan någon av dessa bli lidande då man kanske är tröttare.
Citera
2011-05-19, 23:00
Medlem
-Exon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Nu sa du att du tyckte att artikeln jag länkade var lite krånglig, det kanske denna också är då? http://traningslara.se/muskelbyggnin...ng-funkar-det/ men där har du iaf svaret på din fråga. Du får väll hojta till om den var för svår så ska jag förska förklara med egna ord, så gott det går.

Intressant artikel. Jag tränar oftast på cykel för kondition då det känns som det drar minst på kroppen och styrkan. Alltid kul att se att om man lyssnar på kroppen så stämmer det oftast.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in