2011-05-18, 18:32
Medlem
Hej.

Jag har nu haft länsförsäkringar som bank i ett år. Jag har, som tur är, haft kvar min gamla bank som är Swedbank. Jag märkte redan efter ett par veckor att när man betalade räkningar på LF försvann pengarna från ditt saldo först dagen efter och när du handlar mer kort minskas ditt saldo hälften av gångerna först efter 2-3 dagar. Detta hände aldrig med Swedbank utan där drogs pengarna alltid direkt oavsett om det var räkning eller betalning med kort. Ok, nån gång dröjde det efter man betalat med kort beroende på butikens system, men på LF är dröjer det väldigt ofta, även hos butiker som ICA, COOP etc. Detta är skitirriterande, men det värsta kommer nu...

När man råkat övertrasserat kontot med ett par kronor för att pengar man handlat för ett par dagar tidigare dras så tar LF ut 100 kr per dag för detta. Har man inte koll varje dag på saldot (Vilket jag numera har) så skickar de ett brev efter 1-2 dagar och det resulterar i en avgift på cirka 400 kr för att man ligger minus 10 kr på kontot. På swedbank tog de istället en ränta så att det blev ett par ören.

Är det här verkligen ok? Har ni övriga LF-kunder haft problem med något av ovanstående? Imorgon ska jag in och kräva en förklaring samt förhoppningsvis avsluta kontot.
Citera
2011-05-19, 18:30
Medlem
filraces avatar
Låter som att det bara är att byta tillbaka till din förra bank. Låter riktigt drygt och dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in