Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 01:31
  #1
Medlem
DanteAlighieris avatar
http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=71254

Citat:
Adam Horowitz and Edward Kitsis, writers of "LOST" and the upcoming TRON: Legacy, have sold a television series pitch called "Once Upon a Time" to ABC, Variety reports.

Described as "a modern-day take on fairy tales, with a female protagonist who comes from a unique background," the series will be set in a small town in Maine and will feature an ensemble cast.

Read more: ABC Plans Once Upon a Time - ComingSoon.net http://www.comingsoon.net/news/tvnew...#ixzz1MehuLEUp

Kanske kan bli något att följa. Posta gärna trailer så fort en sådan kommer.

Vad tror ni om denna?
Citera
2011-05-18, 02:21
  #2
Medlem
http://www.facebook.com/OnceUponATimeABC där har du deras officiella sida, och ja det verkar intressant men tror inte det kommer att hålla i längden så som LOST gjort.
Citera
2011-05-18, 05:51
  #3
Medlem
oboyglass avatar
Det låter absolut intressant men finns risk för att det blir alldeles för hypat iom. lost. Förhoppningsvis ger det lite nytt liv i dagens TV.
Citera
2011-10-23, 01:14
  #4
Medlem
santacls avatar
Börjar imorgon natt
Citera
2011-10-24, 01:08
  #5
Medlem
santacls avatar
Avsnitt 1 redan ute, trodde det skulle komma om några timmar.
Citera
2011-10-24, 03:22
  #6
Medlem
Bearforceones avatar
Sådär, nu har jag precis sett på avsnitt ett/piloten. Inte helt oävet om jag ska vara ärlig, måttligt underhållande avsnitt men trots det vill jag nog faktiskt se mer av serien. Precis som Terra Nova är konceptet riktigt bra, men allt annat måste ju klaffa också. Stort minus för fula skådespelerskor i samtliga bärande roller dock.


__________________
Senast redigerad av Bearforceone 2011-10-24 kl. 03:25.
Citera
2011-10-24, 03:25
  #7
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Sådär, nu har jag precis sett på avsnitt ett/piloten. Inte helt oävet om jag ska vara ärlig, måttligt underhållande avsnitt men trots det vill jag nog faktiskt se mer av serien. Precis som Terra Nova är konceptet riktigt bra, men allt annat måste ju klaffa också. Stort minus för fula skådespelerskor i samtliga bärande roller dock.

Gav det några sköna Lost vibbar what so ever rent mystisk mässigt ?
Citera
2011-10-24, 04:57
  #8
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Sådär, nu har jag precis sett på avsnitt ett/piloten. Inte helt oävet om jag ska vara ärlig, måttligt underhållande avsnitt men trots det vill jag nog faktiskt se mer av serien. Precis som Terra Nova är konceptet riktigt bra, men allt annat måste ju klaffa också. Stort minus för fula skådespelerskor i samtliga bärande roller dock.


Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Gav det några sköna Lost vibbar what so ever rent mystisk mässigt ?
Lost-vibbar fick jag inga(stort fan), men mystik och mysighet var det mycket av. Det är definitivt värt att kolla på piloten, den är bra. Tycker mig se att det här kan utvecklas till en bra berättelse.
Citera
2011-10-24, 14:55
  #9
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Gav det några sköna Lost vibbar what so ever rent mystisk mässigt ?

Inga lost vibbar alls enligt mig, men väl övernaturliga inslag. Serier ligger mer åt urban fantasy hållet än något som liknar lost. Tomtar, troll, häxor och dvärgar i dagens samhälle helt enkelt.
Citera
2011-10-24, 17:09
  #10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Lost-vibbar fick jag inga(stort fan), men mystik och mysighet var det mycket av. Det är definitivt värt att kolla på piloten, den är bra. Tycker mig se att det här kan utvecklas till en bra berättelse.

Ska fixa piloten nu tänkte jag. Det är inte någon serie som börjar bra och blir medioker allt eftersom? Har ju varit många sådana denna höst.
Citera
2011-10-24, 18:26
  #11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ska fixa piloten nu tänkte jag. Det är inte någon serie som börjar bra och blir medioker allt eftersom? Har ju varit många sådana denna höst.
Svårt att veta när det bara är piloten som har kommit
Citera
2011-10-25, 03:33
  #12
Medlem
cptbs avatar
Tycker mig se en stor potential. Om författarna levererar på samma nivå som de gjort tidigare så kan det här bli riktigt jävla bra.

Höga ratings dessutom, trots konkurrens från sportevenemang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback