Adam Horowitz and Edward Kitsis, writers of "LOST" and the upcoming TRON: Legacy, have sold a television series pitch called "Once Upon a Time" to ABC, Variety reports.
Described as "a modern-day take on fairy tales, with a female protagonist who comes from a unique background," the series will be set in a small town in Maine and will feature an ensemble cast.
http://www.facebook.com/OnceUponATimeABC där har du deras officiella sida, och ja det verkar intressant men tror inte det kommer att hålla i längden så som LOST gjort.
Sådär, nu har jag precis sett på avsnitt ett/piloten. Inte helt oävet om jag ska vara ärlig, måttligt underhållande avsnitt men trots det vill jag nog faktiskt se mer av serien. Precis som Terra Nova är konceptet riktigt bra, men allt annat måste ju klaffa också. Stort minus för fula skådespelerskor i samtliga bärande roller dock.
Glömde ju att nämna att överintelligenta, lillgamla ungar nog är det mest störande som finns. Kan man hoppas på att ungen tas bort ut fokus i fortsättningen?
Senast redigerad av Bearforceone 2011-10-24 kl. 03:25.
Sådär, nu har jag precis sett på avsnitt ett/piloten. Inte helt oävet om jag ska vara ärlig, måttligt underhållande avsnitt men trots det vill jag nog faktiskt se mer av serien. Precis som Terra Nova är konceptet riktigt bra, men allt annat måste ju klaffa också. Stort minus för fula skådespelerskor i samtliga bärande roller dock.
Gav det några sköna Lost vibbar what so ever rent mystisk mässigt ?
Glömde ju att nämna att överintelligenta, lillgamla ungar nog är det mest störande som finns. Kan man hoppas på att ungen tas bort ut fokus i fortsättningen?
Jag gillade skådespelarna. Pojken är perfekt också. Gillar tvärtemot dig just denna typ av pojkar i filmer, vet inte riktigt varför.
Hela Storybrook kändes väldigt fairytale och mysigt, gillar blandningen mellan verklighet och saga. Det blir lite Harry Potter över det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Lost-vibbar fick jag inga(stort fan), men mystik och mysighet var det mycket av. Det är definitivt värt att kolla på piloten, den är bra. Tycker mig se att det här kan utvecklas till en bra berättelse.
Inga lost vibbar alls enligt mig, men väl övernaturliga inslag. Serier ligger mer åt urban fantasy hållet än något som liknar lost. Tomtar, troll, häxor och dvärgar i dagens samhälle helt enkelt.
Jag gillade skådespelarna. Pojken är perfekt också. Gillar tvärtemot dig just denna typ av pojkar i filmer, vet inte riktigt varför.
Hela Storybrook kändes väldigt fairytale och mysigt, gillar blandningen mellan verklighet och saga. Det blir lite Harry Potter över det hela.
Lost-vibbar fick jag inga(stort fan), men mystik och mysighet var det mycket av. Det är definitivt värt att kolla på piloten, den är bra. Tycker mig se att det här kan utvecklas till en bra berättelse.
Ska fixa piloten nu tänkte jag. Det är inte någon serie som börjar bra och blir medioker allt eftersom? Har ju varit många sådana denna höst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!