• 1
  • 2
2011-05-17, 20:06
Bannlyst
Hej!

Undrar helt enkelt om det finns några prepp eller något som kan få igång venerna igen ?
Mina vener är helt slut körda på armarna och har väldigt svårt att sätta på tex fötter/armar då jag skakar aldeles för mycket så att det blir svårt.

Så undrar om det finns något man kan göra för att kunna få igång venerna igen ?
Hört något om att venerna täpps igen av allt "kalk" då borde det väll på något sätt kunna gå få bort detta ?

Lite surt att behöva testa varje dag om venerna fungerar och sticka sönder dom i onödan så att det blir en massa märken :/

Nog borde det finnas något som hjälper emot detta?

Mvh
Citera
2011-05-17, 21:24
Medlem
flygandApans avatar
Jag tror det är kört. Alla bindningsmedel och skit sitter där det sitter sas, du kommer inte att bli av med de igen.
Citera
2011-05-17, 21:54
Medlem
Ha armarna under varmt vatten, gör armhävningar - det är två knep för att få upp venerna en aning.
Sedan försvinner vener det är sådant som händer speciellt för folk som slår i sig tabletter, där kommer venerna ryka snabbt då det är i princip att be om problem.
Citera
2011-05-18, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ha armarna under varmt vatten, gör armhävningar - det är två knep för att få upp venerna en aning.
Sedan försvinner vener det är sådant som händer speciellt för folk som slår i sig tabletter, där kommer venerna ryka snabbt då det är i princip att be om problem.

Ja precis bra tanke , tänkte det i morse att nu när det ska skjutas om ca 30min så ska jag träna me hantlar innan. Tränar gym i övrigt och får redig pump och ådrorna kommer fram stenhårda. Så det får bli ett försök med det snart och hoppas det hjälper en aning iaf

Om man skulle filtrera subutexen säg 2-3ggr skulle det hjälpa något emot venerna då ? Borde ju gynna tänker jag ?

//
Citera
2011-05-18, 12:20
Medlem
hunt3rSs avatar
Jag vet en kompis som på sjukhuset fick nått dom sköt i honom som skulle "rensa" venerna vet inte om det är bara att dom kommer fram temporärt eller om det kan hjälp längre.

Mvh hunt3rs
Citera
2011-05-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodymass
Om man skulle filtrera subutexen säg 2-3ggr skulle det hjälpa något emot venerna då ? Borde ju gynna tänker jag ?
//
Visst ju mer du filtrerar ju finare blir lösningen men du kommer aldrig få bort alla partiklar genom "vanliga" filter utan du behöver micron/Wheelfilter - DÅ börjar det bli säkrare.

Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Jag vet en kompis som på sjukhuset fick nått dom sköt i honom som skulle "rensa" venerna vet inte om det är bara att dom kommer fram temporärt eller om det kan hjälp längre.

Mvh hunt3rs
Jag tror din kamrat fick koksaltlösning, det rensar ur IV portar och annat men inte venerna i sig.
Citera
2011-05-19, 14:54
Medlem
AntiAliass avatar
Många vener i armarna vaknar till liv igen om du nåter dom vara ett par månader och ägnar dig åt styrketräning t ex. tills dess får du helt enkelt lära dig att sätta på andra ställen..finns massor med jättebra injektionsställen i händerna och fötterna och särskilt handlederna fungerar bra också... t om handflatorna funderar i nödsituationer om du tål lite smärta och har tunna nålar. Men iaf, händerna är de bästa stället efter armarna.

Sen så finns ju venerna i armarna kvar ändå bara det att såvida dom inte har kollapsat helt så ligger dom dolda under ett lager brosk, detta brosklagret kan man absolut trycka sig igenom bara man tar i lite och lär utvecklar tekniken lite.

Lycka till med självmutilationen!
Citera
2011-05-19, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS

Mvh hunt3rs

Skulle man kunna sätta koksaltlösning på sig själv tro ?

/
Citera
2011-05-19, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Många vener i armarna vaknar till liv igen om du nåter dom vara ett par månader och ägnar dig åt styrketräning t ex. tills dess får du helt enkelt lära dig att sätta på andra ställen..finns massor med jättebra injektionsställen i händerna och fötterna och särskilt handlederna fungerar bra också... t om handflatorna funderar i nödsituationer om du tål lite smärta och har tunna nålar. Men iaf, händerna är de bästa stället efter armarna.

Sen så finns ju venerna i armarna kvar ändå bara det att såvida dom inte har kollapsat helt så ligger dom dolda under ett lager brosk, detta brosklagret kan man absolut trycka sig igenom bara man tar i lite och lär utvecklar tekniken lite.

Lycka till med självmutilationen!

Ja alltså en av armarna (höger) Ven fungerar inte fast att de var minst 8mån sedan ja körde den venen.
Tränar gym regelbundet med. Sätter/har satt på flera olika ställen nu sista dagarna och har alla ggr lyckats sätta fel.. går bara inte sätta alltså vet inte hur ja lyckas!

Men har beställt hem små små kanyler och pumpar nu och hoppas få dem imorgon. Blir till att köra händer då.

Btw kan de nog ha och göra med att ja kört med "blå" nål i armarna ? Jävligt stor är dem om man säger så. Körde "grå" tidigare och aldrig fick jag problem då. Kanske körde söönder venerna totalt när ja använda blå nål..

Har även testat trycka igenom bråsket flera ggr. Fram och tillbaka händer ändå inte ett skit :/

Har ju inte haft tillgång till mindre nålar än blå/grå sista tiden. Nu imorgon om jag har tur kommer det hem gula små nålar dem är perfekta till händerna iaf.

Men koksalt lösning vare någon som skrev ? Funderar på köpa hem det och sätta lite för att det kanske går bra då ..någon som testat ?

//
Citera
2011-05-19, 20:36
Medlem
AbsentMindeds avatar
Har samma problem, spelar ingen roll om man trycker igenom brosket får inte svar iaf. Men kör på händerna, gul nål är bäst enligt mig.
Citera
2011-05-19, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodymass
Skulle man kunna sätta koksaltlösning på sig själv tro ?

/

Klart man kan det, köp helst koksalt lösningen på apoteket.

Jag har fått satt en "fjärilsventil" som du ser på min "avatar", när de väl har satt den så spolar de den med koksalt lösnsning för att se att den är satt rätt och att den fungerar.

Varför vill du trycka i dig koksalt?
Citera
2011-05-20, 13:05
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Har samma problem, spelar ingen roll om man trycker igenom brosket får inte svar iaf. Men kör på händerna, gul nål är bäst enligt mig.

Jag kan garantera dig att man kan köra igenom brosket med lite kraft samt att man kör in hela nålen och kanske rotar lite, sålänge det fortfarande finns kvar någon ven där och den inte har kollapsat totalt.

Och ja, gul/orangea nålar är absolut bäst till i princip alla ställen..finns egentligen ingen anledning att använda några andra. Blåa som du sa TS fuckar garanterat upp dina armar snabbare, särskilt om du inte byter nål varje gång eftersom dom är så pass långa och tjocka att dom kan göra rejält med vävnadsskada.

Kom även på ett ställe ni som skjuter kan sätta i som inte så många tänker på, längs med hela vaden ända upp till knäna finns det en massiv ven som tål rejält mycket bara det att den oftast inte syns för blotta ögat för den ligger djupt..man får helt enkelt känna efter och se om man hittar den genom att antingen sitta på huk eller på knä..ibland kan man se att huden är lite blåare än vanligt - där sitter den..den brukar inte vara så svår att hitta bara man "vågar" så att säga..och när ni en gång har hittat den så vet ni alltid var den är eftersom ni har ett märke att gå efter. MEN jag rekommenderar naturligtvis ingen att göra detta på riktigt eftersom jag vill inte uppmana till sprutnarkomani samt att man kan få blodproppar etc etc..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in