Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Har nu dragit i mig 3 satser av "mina" muffins, och tamejfan jag kräks på skiten. Nu har jag dock dryga 3 kg naturell whey som blir gammal, så jag undrar om någon har några tips på hur jag kan smaksätta den totalt vedervärdiga smörja som bara ligger där och blir gammal?
Tänkte mig kakao och sötningsmedel, risken är att kakaoen kommer separera och bilda "kanelbubblor" i shakern, och därmed inte förbättra smaken på shittet, alls.
Tips någon?
Vet inte vad du har för naturell whey, mitt Whey-100 naturell smakar nästan ingenting och det behövs bara blandas med valfri annat proteinpulver med smak (50/50 eller mindre) så går det inte att känna av naturella vasslet. Jag smaksätter ofta proteinshakes med smoothies, den dyra men extremt goda Innocent. Man får smakorgasmer varje gång och sen är det ju lika nyttigt som gott också, inte från koncentrat...
Sen sötar jag ibland med Palatinose (isomaltulose), har GI32 och halva sötheten av socker ungefär. Om man inte har nåt emot lite extra kolhydrater alltså.
http://www.gymvaruhuset.com/dietcarbs-fx-1kg-fx.html
Annars finns ju artificiella sötningsmedel. Vanillin-/vaniljsocker är ju annars ett tips. Plus lite kanel kanske? kardemumma, ingefära... pepparkaka protein
Vissa saker blandar sig väl inte så bra i vassleprotein-sörja, men med lite kasein också... sen kan det vara fördel att blanda med en gaffel eller liknande istället för att bara skaka (vilket jag ser lite som en chansning med många pulver). Men så kan man kalla mig över-pedant också