2011-05-17, 19:50
Medlem
Har nu dragit i mig 3 satser av "mina" muffins, och tamejfan jag kräks på skiten. Nu har jag dock dryga 3 kg naturell whey som blir gammal, så jag undrar om någon har några tips på hur jag kan smaksätta den totalt vedervärdiga smörja som bara ligger där och blir gammal?

Tänkte mig kakao och sötningsmedel, risken är att kakaoen kommer separera och bilda "kanelbubblor" i shakern, och därmed inte förbättra smaken på shittet, alls.

Tips någon?
Citera
2011-05-17, 20:25
Medlem
citams avatar
Till muffins har jag inga förslag då jag inte testat själv.

Drinkar dock - frysta bär funkar fint! Hallon,blåbär osv.
Citera
2011-05-17, 20:35
Medlem
mjo, krävs jävligt mycket för att maskera den ytterst vidriga smaken dock, dvs. mycket kolisar. Går det att köpa smakessenser med fruktsmaker, som inte är sockerbaserade? Kanske sån sodastreamsmak kanske?
Citera
2011-05-17, 20:49
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Tips någon?
Kanske detta är något för dig:
http://www.strosselannat.se/essencer...39439586f12f00
Citera
2011-05-17, 21:31
Medlem
dextons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Har nu dragit i mig 3 satser av "mina" muffins, och tamejfan jag kräks på skiten. Nu har jag dock dryga 3 kg naturell whey som blir gammal, så jag undrar om någon har några tips på hur jag kan smaksätta den totalt vedervärdiga smörja som bara ligger där och blir gammal?

Tänkte mig kakao och sötningsmedel, risken är att kakaoen kommer separera och bilda "kanelbubblor" i shakern, och därmed inte förbättra smaken på shittet, alls.

Tips någon?

Vet inte vad du har för naturell whey, mitt Whey-100 naturell smakar nästan ingenting och det behövs bara blandas med valfri annat proteinpulver med smak (50/50 eller mindre) så går det inte att känna av naturella vasslet. Jag smaksätter ofta proteinshakes med smoothies, den dyra men extremt goda Innocent. Man får smakorgasmer varje gång och sen är det ju lika nyttigt som gott också, inte från koncentrat...

Sen sötar jag ibland med Palatinose (isomaltulose), har GI32 och halva sötheten av socker ungefär. Om man inte har nåt emot lite extra kolhydrater alltså.
http://www.gymvaruhuset.com/dietcarbs-fx-1kg-fx.html

Annars finns ju artificiella sötningsmedel. Vanillin-/vaniljsocker är ju annars ett tips. Plus lite kanel kanske? kardemumma, ingefära... pepparkaka protein

Vissa saker blandar sig väl inte så bra i vassleprotein-sörja, men med lite kasein också... sen kan det vara fördel att blanda med en gaffel eller liknande istället för att bara skaka (vilket jag ser lite som en chansning med många pulver). Men så kan man kalla mig över-pedant också
Senast redigerad av dexton 2011-05-17 kl. 21:34.
Citera
2011-05-17, 21:44
Medlem
Lexzers avatar
Fun light dödar ju all annan smak när man tar i större mängder
Citera
2011-05-17, 21:57
Medlem
Slackoffs avatar
Gör en smoothie eller vad det heter häll i lite fucking blåbär och mixa eller köp vaniljsocker.eller vaniljessens om du ska deffa.
Citera
2011-05-18, 15:34
Medlem
Tack och bock allsammans!
Citera
2011-05-18, 16:13
Medlem
Sälj det vidare som "snö" eller kasta. Gymgrossisten kommer ju inom några dagar med 4kg Whey 80 för runt 400kr. =) Vanilj-Päron fick jag precis hem och kommer lätt köpa 16kg till av den nu på studs.
Citera
2011-05-18, 18:58
Medlem
Pipharens avatar
Pröva att lägga det i mjölk.
Citera
2011-05-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sälj det vidare som "snö" eller kasta. Gymgrossisten kommer ju inom några dagar med 4kg Whey 80 för runt 400kr. =) Vanilj-Päron fick jag precis hem och kommer lätt köpa 16kg till av den nu på studs.

Köpte 30 kg på den 20 000 likes på facebook, 8 kg vanilj-päron. Vill dock inte kasta naturellen, har en begränsad budget.

Blandade med vanilj, funkade bra.
Även sötningsmedel / kakao fungerar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in