• 3
  • 4
2019-01-06, 22:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jag bor nära Hemköp i Älvsjö som har mycket fint kött. Amerikansk Angus, brasiliansk ryggbiff, struts från NZ och oxfilé från olika länder.
Ok. Jag föredrar att köpa svenskt, men har sett att den Hemköp ofta säljer oxfilé för runt 400 kr kilot. Det köpte jag svensk färsk oxfilé för helgen innan nyår.
Citera
2019-01-06, 22:26
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ok. Jag föredrar att köpa svenskt, men har sett att den Hemköp ofta säljer oxfilé för runt 400 kr kilot. Det köpte jag svensk färsk oxfilé för helgen innan nyår.

Klart man gärna köper svenskt. Gör jag oftast, men hela TS handlar om att han inte kan hitta bra kött, vilket är tämligen enkelt.

Att hitta fint och mört kött under 300 kr/kg är inte alls svårt i Stockholm.
Citera
2022-07-27, 08:02
Medlem
senaste gångerna jag köpte kött smakade det för jävla unket och äckligt .. tror det va nån flintastek ..den smakade soprum , och dom försökt dölja det med grillkrydda ..
även annat skit ..lövbiff som inte gick att tugga
Enda som inte smakar peck nuförtiden är tulips bacon.
Förr kunde man köpa nästan vadsomhelst i kyldisken och det gick att äta utan problem, smakade bra dessutom... inga förkunskaper krävdes ..bara steka i konsums blåvita margarin tills det blev brunt ..salt och vitpeppar.. Utom stekfläsk som hade 75% brosk.
Nu har allt nån unken bismak.,, och rimmat fläsk är så salt att det är oätligt.
Har lagt kidneybönor i blöt, säg till om 12 timmar
Senast redigerad av humantoilet 2022-07-27 kl. 08:10.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in