2011-05-17, 15:54
Medlem
Aiess avatar
Otroligt irriterande då jag ofta har 2 fönster uppe bredvid varandra och ibland vill växla mellan att ha 1 eller 2 fönster.
Blir så jävla less när den går i helskärm bara för att jag försöker sätta dem bredvid varandra.

Kan man ta bort denna inställning?
Citera
2011-05-17, 16:05
Medlem
Tenakeys avatar
Go to Control Panel.
Click on Ease of Access link or Ease of Access Center icon.
Select Change how your mouse works or Make the mouse easier to use option.
Tick the check box for Prevent Windows from being automatically arranged when moved to the edge of the screen with the mouse under “Make it easier to manage windows” section.

Disable Windows 7 Aero Snap Auto Arrange and Maximize Window
Click OK or Apply to make the change effective.

Once Aero Snap is disabled, the window won’t be automatically maximized and arranged when window is dragged to the edge of the screen, including both top and sides of the screen.

På svenska,

Kontrolpanelen -> Hjälpmedel -> Ändra musens funktioner -> Klicka i "Förhindra att fönster ordnas automatiskt om de flyttas till skärmens kant".
Senast redigerad av Tenakey 2011-05-17 kl. 16:12.
Citera
2011-05-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aies
Otroligt irriterande då jag ofta har 2 fönster uppe bredvid varandra och ibland vill växla mellan att ha 1 eller 2 fönster.
Blir så jävla less när den går i helskärm bara för att jag försöker sätta dem bredvid varandra.

Kan man ta bort denna inställning?
Det är en funktion i Windows 7, som, enligt ovanstående inlägg, kan inaktiveras. Du kan förövrigt också dra fönstrena till skärmens sidor för att få dem att lägga sig över halva skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in