Citat:
Ursprungligen postat av clerre
20 000 på ditt bostadslån låter mycket, går de inte att amortera mindre tills din ekonomi fungerar igen?
15500 för bostadslånet då vi båda hade 25k vardera i inkomst visserligen stog ja ensam på lånet men att hon tog ett lån för möbler o andra mindre nödvändiga saker visserligen står allt kvar hos mig
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Är det värt det för att bo innanför tullarna?
Personligen tycker jag det är tragiskt med människor som har en helt ok lön men eftersom de prioterar ett bra postnummer så lever de fattigare än värsta förortsfamiljen.
Skulle jag varit i dina skor skulle jag sälja lyan direkt och köpa en billigare utanför tullarna och drastiskt förbättra din ekonomi. Efterosm du dessutom haft den ett par år har du säkert gjort en skön liten vinst också.
Förstår att det måste bli asjobbigt för barnen att flytta och kanske byta skola. Men om alternativet är att ha en vilt främmande människa boende hos sig för att ha råd att bo kvar skulle valet vara enkelt för mig iaf.
Så sant är uppvuxen i dom södra förorterna . Kollade runt snabbt på märklare runt om i sthlm .
Behöver minst en 4a då man har 2 ungar på 4 och 7 år gamla inte så kul för dem o dela rum
En lägenhet runt solna,älvsjö , danderyd.årsta o där omkring ligger strax över 2-3 mkr för att slippa att grannarna ska spela allah aqbar musik så man blir förbannad . Förstå mig rätt man sållar bort idioterna och lösdrivare genom att bo i ett " finare " område
. Vi tänkte på villa först men valde lägenhet iställe för ville mindre tid och ork då man har barn .
Problemet ligger lite i detta
Vi står båda som innehavare på kontraktet så vi båda äger lägenheten enligt lag sen finns det sambolagen att man ska dela lika efteråt på allt man köpt ihop vill säga lägenheten på närmare vad den är värd idag runt 5.5 mkr så har hon rätt att få 2.7 mkr ? Är inte insatt i det med ekonomi