2011-05-17, 12:23
Medlem
WhiteAryanAngels avatar
Kort o gott köpte en lägenhet i innerstaden 2008 och bodde tillsammans med exet då jag tog lånet så är man slutkörd tack vare det tog slut ekonomsikt så funderar på o hyra ut ett rum kikar på blocket en del ifall folk vill hyra . Men mer rädd för dom inte har råd eller allmänt dräggiga alternativt bara invandrare som skulle terra mig o försöka pruta

Kolla

Mina inkomster/utgifter
Inkomst

27-30 000 kr efter skatt

Utgifter

hyra 6900 kr
Alla lån 20 000 kr
Telefon 600 kr
bil 3000 kr
matkostnader 4500 kr
kläder + annat 1500
nöjen 2000

Notera ja bor inte ensam utan med ungarna . Så sälja lägenheten är inte så aktuellt
Senast redigerad av WhiteAryanAngel 2011-05-17 kl. 12:26.
Citera
2011-05-17, 12:26
Medlem
clerres avatar
20 000 på ditt bostadslån låter mycket, går de inte att amortera mindre tills din ekonomi fungerar igen?
Citera
2011-05-17, 12:57
Medlem
Kläder+annat 1500
nöjen 2000
mat 4500

Med sunt förnuft kan du dra ner på det mesta

Missade att du hade barn..

Ja då blir det svårare
Senast redigerad av kimzter 2011-05-17 kl. 12:59.
Citera
2011-05-17, 13:07
Medlem
spajdamans avatar
Är det värt det för att bo innanför tullarna?
Personligen tycker jag det är tragiskt med människor som har en helt ok lön men eftersom de prioterar ett bra postnummer så lever de fattigare än värsta förortsfamiljen.

Skulle jag varit i dina skor skulle jag sälja lyan direkt och köpa en billigare utanför tullarna och drastiskt förbättra din ekonomi. Efterosm du dessutom haft den ett par år har du säkert gjort en skön liten vinst också.
Förstår att det måste bli asjobbigt för barnen att flytta och kanske byta skola. Men om alternativet är att ha en vilt främmande människa boende hos sig för att ha råd att bo kvar skulle valet vara enkelt för mig iaf.
Citera
2011-05-17, 16:22
Medlem
WhiteAryanAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clerre
20 000 på ditt bostadslån låter mycket, går de inte att amortera mindre tills din ekonomi fungerar igen?

15500 för bostadslånet då vi båda hade 25k vardera i inkomst visserligen stog ja ensam på lånet men att hon tog ett lån för möbler o andra mindre nödvändiga saker visserligen står allt kvar hos mig

Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Är det värt det för att bo innanför tullarna?
Personligen tycker jag det är tragiskt med människor som har en helt ok lön men eftersom de prioterar ett bra postnummer så lever de fattigare än värsta förortsfamiljen.

Skulle jag varit i dina skor skulle jag sälja lyan direkt och köpa en billigare utanför tullarna och drastiskt förbättra din ekonomi. Efterosm du dessutom haft den ett par år har du säkert gjort en skön liten vinst också.
Förstår att det måste bli asjobbigt för barnen att flytta och kanske byta skola. Men om alternativet är att ha en vilt främmande människa boende hos sig för att ha råd att bo kvar skulle valet vara enkelt för mig iaf.

Så sant är uppvuxen i dom södra förorterna . Kollade runt snabbt på märklare runt om i sthlm .

Behöver minst en 4a då man har 2 ungar på 4 och 7 år gamla inte så kul för dem o dela rum

En lägenhet runt solna,älvsjö , danderyd.årsta o där omkring ligger strax över 2-3 mkr för att slippa att grannarna ska spela allah aqbar musik så man blir förbannad . Förstå mig rätt man sållar bort idioterna och lösdrivare genom att bo i ett " finare " område

. Vi tänkte på villa först men valde lägenhet iställe för ville mindre tid och ork då man har barn .

Problemet ligger lite i detta

Vi står båda som innehavare på kontraktet så vi båda äger lägenheten enligt lag sen finns det sambolagen att man ska dela lika efteråt på allt man köpt ihop vill säga lägenheten på närmare vad den är värd idag runt 5.5 mkr så har hon rätt att få 2.7 mkr ? Är inte insatt i det med ekonomi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in