2011-05-17, 10:47
Medlem
ZoteXs avatar
Hej

Efter att Sony gick ut med meddelandet att man skulle uppdatera sitt playstation med dom senaste uppdateringarna så gjorde jag det igenom XMBn. Direkt efter uppdateringarna var färdiga så tvärdog mitt playstation och blev diagnoserad med YLOD.

Jag har sett fler här inne som har samma problem men jag söker om det finns ännu fler som har fått samma problem?

[Vad jag har gjort och och övrigt allmänt gnäll]
Jag gick till Siba där försökte dom hjälpa mig men garanti tiden på 3 år hade gått ut för två månader sen och killen där försökte ringa till Sony utan vidare lycka. Fick ett nummer till Sony som jag ringt idag (7 kr utöver vanlig taxa!!!) och kom fram till någon jävla bög som inte kunde svenska och efter att ha tagit dialogen på engelska så bad han mig "hold on please" sen bröts samtalet...

Fick ringa igen och kom fram till någon skåning som senare säger att dom inte har fått in några rapporter på att deras senaste jävla fittuppdatering har tagit död på någon playstation. Så han hänvisade tillbaka till återförsäljaren, alltså Siba. Han sa att dom inte tänker göra någonting eftersom dom inte har fått in några rapporter om detta problem.

Blir så jävla förbannad, vad bör jag göra?! Ska väl för fan inte behöva köpa mig en ny konsol pga av deras jävla kukskit!

Jag är alltså inte ensam om problemet!

http://www.product-reviews.net/2011/05/15/psn-and-ps3-3-61-update-problems/comment-page-8/
Spoilers nedan är taget ifrån kommentarerna till artikeln.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Det går att hitta hur mycket som helst på andra sidor, det är ju helt bedrövligt som sagt.

Någonting måste Sony göra!
Senast redigerad av ZoteX 2011-05-17 kl. 11:36.
Citera
2011-05-17, 10:52
Medlem
pernila12s avatar
Ja eftersom din garanti är slut får du nog köpa en ny konsol!

Eller så kan du försöka lämna in den!
Citera
2011-05-17, 11:02
Medlem
ZoteXs avatar
Det finns alltså ingen annan utväg? För den har fungerat hur bra som helst, den står välventrilerat med extern fläkt (eftersom jag fantiserar om att den går snabbare om den står riktigt kallt)

Men direkt som sagt vid installation av nya uppdateringarna så dog den.
Citera
2011-05-17, 11:38
Medlem
ZoteXs avatar
uppdaterade trådstart nu för att visa på att jag inte är ensam om detta problem. kan inte ni flashbackare som har samma problem skriva här också, någonting måste ju göras! Vägrar behöva köpa ny konsol efter att Sony har haft sönder den för mig!
Citera
2011-05-17, 13:03
Medlem
Ufojesuss avatar
Det är aldrig 100% säkert att flasha om chippet som innehåller fasta mjukvaran, så det ryker ett antal maskiner vid varje uppdatering för alla tillverkare. Därför ska man inte skicka ut nya uppdateringar 1500 ggr i veckan. Det enda du kan göra egentligen är att försöka hitta någon som flashar om den manuellt.
Citera
2011-05-17, 13:07
Medlem
ZoteXs avatar
Men det är väl någonting dom inte kan kräva när Ps3:an yloddar pga en OBLIGATORISK update?

För dom kan inte hävda någonting att jag uppdaterar på egen risk eller något annat liknande trams, eftersom det är dom som har haft bristande säkerhet som ledde till att mina kontouppgifter är stulna som får mig att obligatoriskt uppdatera mitt playstation som slutade med att den dog.
Citera
2011-05-17, 13:26
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Men det är väl någonting dom inte kan kräva när Ps3:an yloddar pga en OBLIGATORISK update?

För dom kan inte hävda någonting att jag uppdaterar på egen risk eller något annat liknande trams, eftersom det är dom som har haft bristande säkerhet som ledde till att mina kontouppgifter är stulna som får mig att obligatoriskt uppdatera mitt playstation som slutade med att den dog.

Det är ju surt när maskinen dör när man investerat i spel, tillbehör & kanske även filmer när det gäller PS3 & man är "låst" till den. Men garantin är tre år, även om den skulle dött av något annat (vanlig YLOD pga. dåligt lödtenn etc.) efter bara 3+ år så är det ju det &så tillverkarens fel & lika surt. Du kan ju prova att tjata dig till en reparation eftersom de skickar ut nya uppdateringar onödigt ofta, men du får nog ställa in dig på att reparera den själv eller köpa en ny.
Citera
2011-05-17, 13:36
Medlem
ZoteXs avatar
Jo, men det är ju inte riktigt samma sak nu när det är flera drabbade vid en obligatorisk uppdatering. Inget som helst fel på maskinen innan. Skillnaden från ett vanligt YLOd som du pratar om är ju att det händer med tiden eller pga att folk inte har sin PS3:a välventilerat. Nu är det alltså massvis med andra som har fått det ihop med en obligatorisk uppdatering. Det är ju skillnad! För jag vill inte behöva betala en ny konsol för att Sony levererar ut en dödsdom för min maskin

Det som verkar vara gemensamt med vi som har fått YLOD pga av detta är att vi har en tjock 60GB PS3.
Citera
2011-05-17, 20:02
Medlem
Darsans avatar
Jag har en tjockis på 60 gig, och för mig funkade det fint. Verkar vara helt random vilka som kraschar.
Är väl bara att tröka på sony eller siba tills dom fixar en ny åt dig. Hade problem med elektronik tidigare, och elgiganten hjälpte mig hur bra som helst. Elgiganten > siba, men du kan ju försöka.

Se till att fixa ett nytt innan tiden för att ladda ner gratisspel går ut, vi ska spela dead nation coop sen!

(annars kan du ju alltid ta mina skattepengar och köpa dig en ny)
Senast redigerad av Darsan 2011-05-17 kl. 20:05.
Citera
2011-05-17, 20:37
Medlem
ZoteXs avatar
Ja, jag var till Siba tidigare idag igen eftersom Sony hänvisade mig tillbaka. Det är väldigt oklart hur läget ser ut men har fått hjälp där utav en jättetrevlig kille, och dom som jobbade där håller ju fullständigt med mig om att det är Sony som egentligen borde stå för en ny konsol då jag har vart tvungen att uppdatera med deras obligatoriska uppdatering, som lett till detta problem.

Jag får vänta tills på måndag på besked för han skall försöka få tag i rätt folk och se till att rätt blir rätt.
Jag hoppas att fler som har fått samma problem hinner anmäla innan dess. För fler är vi ju definitivt, man behöver inte ägna mer än 5 min innan man fått fram ett flertal drabbade och ännu har nog många inte ens hunnit uppdatera sin konsol.

Ja, det oroar jag mig också för att det skall ta sådan tid att jag inte hinner ta del av gratispaketet för kompensation för att inte har kunnat spelat online på över en månad, plus att Sony slarvat så att mina kontouppgifter hamnade på vift med alla andras.
Citera
2011-05-18, 19:24
Medlem
Ufojesuss avatar
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=430549

Verkar som Microsoft skickar ut en ny 360 Slim + 1 års Live Guld som plåster på såren till de som drabbas av problem nu när de flashar om allas DVD-läsare Det kan ju vara något att hänvisa till ifall de trilskas.
Citera
2011-05-19, 00:04
Medlem
repeaters avatar
ZoteX, du verkar få stöd från Rockstar Games åtminstone:
Citat:
PlayStation 3's recent 3.61 firmware update is causing some consoles to overheat and shutdown, according to Rockstar Games.

A post on the developer's support site points the finger at Sony's recent firmware tweak after a number of L.A. Noire users reported their machines were turning off mid-game.

"We have received some reports of PS3s overheating while playing L.A. Noire or beeping three times before shutting down/turning themselves off, mostly on older 60GB and 80GB fat models," it read.

"Primary reports seem to be that updating to firmware 3.61 will cause PlayStations to overheat. There have been various reports of this on a few different games now, all reporting their PS3s turning off or 'Red Lighting' after having installed 3.61.

"This can range from games randomly freezing to PS3s turning off anywhere between 30 mins use to two hours. We have confirmed locally that multiple games (Rockstar and non-Rockstar) overheat or freeze only when 3.61 is installed."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in