• 1
  • 2
2004-10-10, 23:17
Medlem
Smilizs avatar
För länge sedan var snack om att det möjligtvis var ett underjordiskt komplex under vaksala torg (ifrån kriget). Denna fråga har länge förbryllat mig, är den sann eller inte?
Någon som kanske vet/har en länk där det står nått om detta?

M.v.h.
2004-10-10, 23:58
Medlem
Det mesta som kommit fram genom detta forum är väl det som står i tråden som är länkad härifrån:

http://forum.flashback.info//scandin...ad.php?t=81847

Räckte inte det?
2004-10-11, 15:18
Medlem
Smilizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sytech
Det mesta som kommit fram genom detta forum är väl det som står i tråden som är länkad härifrån:

http://forum.flashback.info//scandin...ad.php?t=81847

Räckte inte det?

Alltså nu är det så att man inte kan lita på allt som sägs på flashback. Jag menar om det finns ett underjordiskt komplex från andra värdskriget så lär det väll finnas dokument/artiklar om det i nån tidning.
M.v.h.
2004-10-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smiliz
Alltså nu är det så att man inte kan lita på allt som sägs på flashback. Jag menar om det finns ett underjordiskt komplex från andra värdskriget så lär det väll finnas dokument/artiklar om det i nån tidning.
M.v.h.

Vadå.. säger du att FB inte är din bibel?
2004-10-12, 17:41
Medlem
Smilizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloakingDevice
Vadå.. säger du att FB inte är din bibel?

He he, visst finns det mycket kunskap på FB, men tyvärr finns det många som vet lite "för mycket".
2004-10-12, 17:44
Medlem
MobileFreaks avatar
Jag har också varit och letat efter en nedgång, men utan lycka
2004-10-12, 22:12
Medlem
Smilizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Jag har också varit och letat efter en nedgång, men utan lycka

Synd, hoppas fortfarande att nån vet något.
2004-10-14, 14:45
Ja det finns tunlar under torget. Bl.a burkmat som ska mätta uppsalas befolkning i en vecka. Även radiosändare mm.

Det finns för närvarande två ingångar till tunlarna under vaksala torg.
båda från olika ställen i vaksalaskolan.

Förr i tiden fanns en nergång från själva torget, genom en trappa ner till offentliga toaletter, men den är fylld och igenasfalterad.
2004-10-14, 15:13
Medlem
haloklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
Ja det finns tunlar under torget. Bl.a burkmat som ska mätta uppsalas befolkning i en vecka. Även radiosändare mm.

Det finns för närvarande två ingångar till tunlarna under vaksala torg.
båda från olika ställen i vaksalaskolan.

Förr i tiden fanns en nergång från själva torget, genom en trappa ner till offentliga toaletter, men den är fylld och igenasfalterad.

En gång när jag var på besök i Vaksalaskolan pratade jag med en anställd där om en tjock dörr i metall, vilken ledde ner till en källarlokal. Personen svarade undfallande på min fråga om vad som fanns därbakom och nämnde något om en simbassäng för barn där nere (Vaksalaskolan har tidigare inhyst ett sanatorium). Angående ingången från Vaksalatorg har jag enbart fått höra, från flera olika källor, att den gick till ett skyddsrum. Vet tyvärr inget mer om detta, sysslar inte med UE själv.
2004-10-14, 15:18
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
En gång när jag var på besök i Vaksalaskolan pratade jag med en anställd där om en tjock dörr i metall, vilken ledde ner till en källarlokal. Personen svarade undfallande på min fråga om vad som fanns därbakom och nämnde något om en simbassäng för barn där nere (Vaksalaskolan har tidigare inhyst ett sanatorium). Angående ingången från Vaksalatorg har jag enbart fått höra, från flera olika källor, att den gick till ett skyddsrum. Vet tyvärr inget mer om detta, sysslar inte med UE själv.
Denna dörr?
http://www.fildelaren.com/link/link?name=HPIM0146.jpg
2004-10-14, 15:35
Medlem
haloklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Denna dörr?
http://www.fildelaren.com/link/link?name=HPIM0146.jpg

Nej, dörren jag avsåg finns inuti i skolbyggnaden.
2004-10-14, 15:40
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
Nej, dörren jag avsåg finns inuti i skolbyggnaden.
OK. Då vet jag...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in