• 2
  • 3
2011-07-05, 20:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Precis. Du vet, som man brukar i en riktig rättegång.

Varför talar du om rättegång i detta avseende?
Det var krig ffs. Förmodligen upprättade man inga obduktionsprotokoll. Varför skulle man göra det?
Det var ju inget kriminalfall i vanlig bemärkelse.
Jag har i alla fall aldrig sett några dylika protokoll från kriget eller hört att det skulle ha gjorts.
Har du? (Svara gärna på den frågan)
Har kriget inte ägt rum?

Hur kan man tolka dessa fotografier på annat vis än att det avrättades en massa kvinnor och barn?
Det har ju bekräftats av oberoende personer (bla fotografen och en av förövarna) att de är äkta och visar sanna saker.
Om du tvivlar på detta är det väl rimligt att du visar upp varför du tvivlar.
Skäl som att du saknar obduktionsprotokoll eller en order för avrättningarna är rena larvet.

/VV
Citera
2011-07-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför talar du om rättegång i detta avseende?
Det var krig ffs. Förmodligen upprättade man inga obduktionsprotokoll. Varför skulle man göra det?
Det var ju inget kriminalfall i vanlig bemärkelse.
Jag har i alla fall aldrig sett några dylika protokoll från kriget eller hört att det skulle ha gjorts.
Har du? (Svara gärna på den frågan)
Har kriget inte ägt rum?

Hur kan man tolka dessa fotografier på annat vis än att det avrättades en massa kvinnor och barn?
Det har ju bekräftats av oberoende personer (bla fotografen och en av förövarna) att de är äkta och visar sanna saker.
Om du tvivlar på detta är det väl rimligt att du visar upp varför du tvivlar.
Skäl som att du saknar obduktionsprotokoll eller en order för avrättningarna är rena larvet.

/VV
Om du ska döma någon rättvist behöver du en riktig rättegång, krig eller ej. Att övergrepp äger rum i krig förnekar jag inte. Men det är då bättre, mer hederligt, med en summarisk avrättning av den misstänkte än att låtsas att man skipar rättvisa med en skenrättegång.

Jag undrar också vad det här har med "Förintelsen" att göra. Någon klar koppling mellan den här händelsen - som vi alltså uppenbarligen inte vet mycket om - och "Förintelsen" har jag hittills inte sett.
Citera
2011-07-05, 21:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Precis. Du vet, som man brukar i en riktig rättegång. Det imponerar inte med möjligtvis frampressade "bekännelser" och ett fotografi som kan tolkas lite hur som helst som bevis för massmord. För det är en mycket allvarlig anklagelse och man måste göra sitt yttersta för att samla så mycket information som möjligt. Var är utgrävningarna och obduktionsprotokollen och vilka stod bakom dem. Har man ens namn på offren - hur vanligt är det att döma någon för mord på människor vars namn man inte ens känner till? Hade de anklagade rimliga möjligheter att försvara sig? På vems order avrättade man människor och varför? Vet du svaret på dessa frågor eller antar du bara att allt gick rätt till i rättegången?

I En riktig rättegång, så bruka det vara försvare och åklagare. Där bruka bägge parter, komma med grundläggande bevis enligt dem själva. Om vi leker åklagare och revisionister är försvare.
Så var har ni bevisen att "bekännelserna" skulle varit framtvingade? Hur gick det till, Vems order var det? Vilka utförde det? Var utförde de tortyren? (löjligt, eller hur?)

Hur tolkar ni bilderna? Det är ju bara kvinnor och barn, sker där inget mord där? eller de ligger och solar nakna? Om de inte offren i "Mizocz", vilka är det då? Om ni inte vilka det är, hur kan man inte veta att det är inte dom?

Varför ska det skändas massa gravar? Vilken orsak ska de obduceras? För se mordorsaken, som är redan fastställd? Finns det något land/tillfälle som har skrivit upp de som har dödats och slängt i massgravar? Då menar jag inte några tiotal utan tusentals. Jag tro inte jag känner till något sådant. Om inte! Så varför skulle de göra det?

Tyskarna dömde minst 33711 st judar till döden, för mord på 100 tals tyska officerare i KIEV. I stället för att få tag på de(NVKD) som orsakade bombdådet.
Hade de någon chans försvara sig?
Se! det inte bara de allierade som kunde.
Senast redigerad av Herkulesbig 2011-07-05 kl. 21:19. Anledning: uppdatering av info.
Citera
2011-07-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur tolkar ni bilderna? Det är ju bara kvinnor och barn, sker där inget mord där? eller de ligger och solar nakna? Om de inte offren i "Mizocz", vilka är det då? Om ni inte vilka det är, hur kan man inte veta att det är inte dom?
Säkert är det fråga om avrättade civila, men bakgrunden och omständigheterna är fortfarande intressant och de framgår inte av fotografierna.

Citat:
Varför ska det skändas massa gravar? Vilken orsak ska de obduceras? För se mordorsaken, som är redan fastställd? Finns det något land/tillfälle som har skrivit upp de som har dödats och slängt i massgravar? Då menar jag inte några tiotal utan tusentals. Jag tro inte jag känner till något sådant. Om inte! Så varför skulle de göra det?
För att man undersöker liken när någon anklagas för mord. Att man ens ska behöva förklara det...

Citat:
Tyskarna dömde minst 33711 st judar till döden, för mord på 100 tals tyska officerare i KIEV. I stället för att få tag på de(NVKD) som orsakade bombdådet.
Ditt "bevis" för detta gigantiska massmord (men varför hoppar du från ämnet Mizocz till Babi Yar?) är en bit papper och några personers uttalanden. Det skulle aldrig vara tillräckligt i en seriös rättegång.
Citera
2011-07-05, 22:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Säkert är det fråga om avrättade civila, men bakgrunden och omständigheterna är fortfarande intressant och de framgår inte av fotografierna.

Och en jury, skulle acceptera det uttalande? Vi lägger fram troliga/sannolika saker. Som det är bara barn och kvinnor, som antyds de blir avrättade med gevär. Folk som är oberoende av varandra som har bekräftat det. Inga män syns med mera...
Och ni vet inget var det kan vara någonstans? Ni vet inte vilka det är? Så allt ni säger att ni vet inget...mer än det är avrättning av civila. Undrar vilka juryn hade trott på, i dagens rättegång

Citat:
Citat:
Ditt "bevis" öfr detta gigantiska massmord (men varför hoppar du från ämnet Mizocz till Babi Yar?) är en bit papper och några personers uttalanden. Det skulle aldrig vara tillräckligt i en seriös rättegång.
Lie ironi, med din fråga "hur vanligt är det att döma någon för mord på människor vars namn man inte ens känner till?" lite längre bak.
Men vi ska inte gå inpå "babi Yar", men jag har inte sett något som ni har lagt fram som motsäger händelsen ännu. O st bevis för det inte har hännt... Så då leder jag med 2-0 då? Undrar vem en modern jury hade lyssnat på (ironi)
Senast redigerad av Herkulesbig 2011-07-05 kl. 22:04. Anledning: uppdatering av info.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in