2011-05-16, 17:39
Medlem
creamos avatar
Hej en kompis till mig har verkligen ställt till det för mig ... Genom att trycka på fel knappar har hela min yamaha dx7 slutat fungera normalt. Det verkar inte finnas någon factory reset och jag kommer aldrig kunna lösa detta själv.

Jag tror detta aldrig kommer sluta lyckligt, men jag söker en reparatör i Stockholm som kan ge mig hjälp på distans eller komma över och dra ett jam när den låter som den ska!

Tack på förhand
Citera
2011-05-16, 18:54
Medlem
Låt aldrig snåla, äckliga jävla vänner pilla på dina grejor, han är säkert typen som inte har någon synth själv och om han hade det så hade ingen fått röra den men din ska han fucka upp. Nä sånt här har man lärt sig den hårda vägen, man leker själv med sina grejor annars blir det mest skit av det.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men det finns ju säkert tutorials på nätet om du googlar hur man gör en factory restore på enheten. Bara sök "Yamaha DX7 Factory restore?" eller nåt sånt.
Citera
2011-05-16, 23:17
Medlem
simon4tws avatar
http://faq.yamaha.com/us/en/article/..._factory_reset

Cartridge #3 vet jag inte vad det är, kanske något man måste köpa om du inte har en sån. Vet du vad din fd. vän gjorde mot synten? Låter den över huvud taget?

Lycka till.
Citera
2011-05-18, 19:33
Medlem
Jiis avatar
DX7-synthar har inte rom minne där ljuden skulle finnas kvar, när ett ljud väl är borta från en DX7:a så är det borta, finns inget factory reset eller dylikt.

Däremot kan du rätt enkelt göra en sysexdump med orginalljuden. Installera en patch librarian på din dator och sysexdumpa orginalljuden till din DX7:a, allt du behöver är ett ljudkort med midi och en midisladd. Jag har själv gjort det och det är inte svårt alls.

På denna sida finns länkar och instruktioner.

http://www.maths.abdn.ac.uk/~bensondj/html/dx7.html

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in