2011-05-16, 14:15
Bannlyst
Hejsan.
Har fått hem en dekaltext jag tänkte använda mig på bakrutan.
Problemet med min renault megane är att den har vinge, vilket gör att det är lite av rutan som jag kan klistra på. Men nu till frågan.

Får man ha stor text på bakrutan i olika färger för farbror blå?
Eftersom man får tona bakrutan borde man även få ha en text där.
/ T
Citera
2011-05-16, 14:17
Medlem
Vissa taxibilar har ju reklam över precis hela bakrutan så... Vild gissning är att det är helt ok.
Citera
2011-05-16, 14:59
Medlem
Peanutss avatar
Borde vara helt ok. Sid- och framrutan ar de "viktigaste" rutorna.
Om polisen stoppar for detta dig far du val dra bort dekalen.

Sen ar ju fragan hur snyggt det ar...
Citera
2011-05-16, 15:01
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiebash
Vissa taxibilar har ju reklam över precis hela bakrutan så... Vild gissning är att det är helt ok.

Har inte dom dekal med "små hål i" så man kan se igenom den ändå?
Citera
2011-05-16, 15:57
Medlem
scarfaceswes avatar
Jag har en svart solid film på hela bakrutan på min Vw caddy.

Jag har haft så i 5 år och blivit stoppad ett par grr för rutinkontroller och dom har aldrig sgt nått om det.
Citera
2011-05-16, 16:00
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobban
Hejsan.
Har fått hem en dekaltext jag tänkte använda mig på bakrutan.
Problemet med min renault megane är att den har vinge, vilket gör att det är lite av rutan som jag kan klistra på. Men nu till frågan.

Får man ha stor text på bakrutan i olika färger för farbror blå?
Eftersom man får tona bakrutan borde man även få ha en text där.
/ T

Du kan låta ta bort bakrutan och svetsa dit en plåt om du vill. Det enda du inte får tona är framrutan och främre sidorutor.
Citera
2011-05-16, 16:01
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarfaceswe
Jag har en svart solid film på hela bakrutan på min Vw caddy.

Jag har haft så i 5 år och blivit stoppad ett par grr för rutinkontroller och dom har aldrig sgt nått om det.
Det samma har jag. Vad som är intressant är att mittenspegeln sitter kvar, det går ju inte att se något i den. Men angående de svarta bakrutorna/dekalerna, med tanke på att det är original så borde det väl vara fullt lagligt.
Citera
2011-05-16, 16:13
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milwaukee
Det samma har jag. Vad som är intressant är att mittenspegeln sitter kvar, det går ju inte att se något i den. Men angående de svarta bakrutorna/dekalerna, med tanke på att det är original så borde det väl vara fullt lagligt.

Har man ingen bakåtsikt får man ta bort spegeln om man vill. Kan ju vara bra att ha den kvar om man ska kolla rakningen iofs..
Citera
2011-05-16, 16:38
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Har man ingen bakåtsikt får man ta bort spegeln om man vill. Kan ju vara bra att ha den kvar om man ska kolla rakningen iofs..
Vad bra. Jag har funderat på att ta bort den men har tvekat lite eftersom att jag inte visste om det var tillåtet. Just för tillfället är det precis som du säger, använder den bara som spegel för att se mig själv i då jag inte har nån spegel i solskyddet.
Citera
2011-05-16, 17:03
Medlem
b.marleys avatar
Så länge du har sidspeglar, Så kan du spraya bakrutan helsvart. Har du inga sidspeglar utan bara använder inner bakspegeln, Så kan dom bli lite kinkiga om dom kommer på dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in