2011-05-16, 11:20
Medlem
N64s avatar
Förra våren köpte jag en 13' MacBook Pro för i princip alla pengar jag ägde för tillfället och var ganska rejält rädd för att bli av med den. Såg till att lösenordsskydda den, alltid ha den inom synhåll och även installera ett plugin till Finder.

Det som händer är att varje gång man öppnar Macbooken startar iSightkameran och tar en bild. Så fort datorn har tillgång till ett Wifinätverk laddas bilden upp till en databas som bara jag har tillgång till. Därmed kunde man förhoppningsvis få en bild av tjuven ifall datorn blev stulen.

Nu känner jag att jag inte behöver denna funktion längre men jag har tyvärr ingen aning om hur jag ska inaktivera den. Jag vet inte vad pluginet heter och jag har glömt bort vilken hemsida jag laddade ner det ifrån. Nån som har nån idé?
Citera
2011-05-16, 14:40
Medlem
tzjs avatar
Oj vad lurigt.

Du har inte iAlertMe installerat på datorn?
Om du söker på "anti-theft programs, Mac". Är det något program där så som du kanske känner igen.
Men eftersom programmet startar automatiskt, så borde du kunna titta i aktivitetshanteraren, och även under startobjekt på ditt konto i systeminställningar.

EDIT:

Hårdvara - Mac ---- Programvara - Mac OS.
/mod.
Senast redigerad av tzj 2011-05-16 kl. 14:48.
Citera
2011-05-16, 15:30
Medlem
towbs avatar
Låter som det här http://feber.se/mac/art/205393/security_camera/
Citera
2011-05-16, 22:43
Medlem
N64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
titta i aktivitetshanteraren

Tänkte också på detta, finns det nån slags historik på alla aktiviteter i aktivitetshanteraren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in