2011-05-16, 12:45
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallemedkulan
Min mest avancerade tanke är nog denne:

"Om djävulen och gud finns, varför straffar då djävulen dom onda som kommer till honom i helvetet? Eftersom han är ond borde han ju tycka om onda människor. Och om han straffar/plågar onda människor så begår han ju en god gärning?"

en god gärning vore att ställa dom till rätta, inte att plåga dom.. :O
2011-05-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Så du menar att Gud inte vill att alla människor ska tro på honom och därför har han gjort så att viss kunskap är bortom vår fattningsförmåga? Vet inte riktigt hur du får ihop den ekvationen..

Yes det tror jag. Det är ologiskt att Gud skulle göra mirakel nu tex.. Då skulle man videofilmat det tex därför tror jag inte sådant kommer ske till framtiden..
2011-05-16, 12:52
Medlem
Skulle säga att hela mitt tänkade är avancerat, suttit på barnpsyk osv i tidigare ålder, fick IQn fastställd vid 140 vid 11 års ålder sen plus asperger på det, det roliga är bara att inte en jävel fattar hur jag tänker haha.
2011-05-16, 12:55
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
men ditt medvetande kommer från ingenting, och enligt din teori går det inte att skapa någonting
från ingenting..

Mitt medvetande kommer från min hjärna och allt annat fysiskt/psykiskt jag upplever.

Säg att du vill göra järn men Inte har nånting, inte ens en liten syreatom, Hur har du då tänkt att skapa?

Det mesta är ju nånting. Ett hål i ett papper är ju ett hål i ett papper. Men själva hålet, ska man kalla det för ingenting eller för ett hål? Tomrum med syre i kanske? Då blir det ju nånting?
2011-05-16, 13:00
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexona4Men
Yes det tror jag. Det är ologiskt att Gud skulle göra mirakel nu tex.. Då skulle man videofilmat det tex därför tror jag inte sådant kommer ske till framtiden..

Så pågrund av att vi uppfunnit videokameran så kommer Gud gömma sig och detta är anledningen till att vi inte ser mirakel, hmm snacka om tankevurpa (eller trolleri) Varför skulle inte Gud direkt hindrat oss från att uppfinna videokameran om han nu inte vill att vi ska filma alla hans mirakel? För han är väl allsmäktig eller?
2011-05-16, 13:02
Bannlyst
42
2011-05-16, 13:04
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssBergerSndrome
Skulle säga att hela mitt tänkade är avancerat, suttit på barnpsyk osv i tidigare ålder, fick IQn fastställd vid 140 vid 11 års ålder sen plus asperger på det, det roliga är bara att inte en jävel fattar hur jag tänker haha.

Jag hade lätt 150 när jag var 11 år ... tänkte så sjukt avancerat så jag sprängde testutrustningen! (true story)
2011-05-16, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Min mest avancerade tanke är att vi lever i en illusion och att vi alla drivs av ett enormt ego. Den mest avancerade tanke man kan ha, måste nog vara att förstå sig på kärleken bakom skapelsen.
Min mest avancerade tanke är att mitt ego tror att det du säger är sant samtidigt som jag vet att det är sant.
2011-05-16, 13:13
Medlem
Citat:
Så pågrund av att vi uppfunnit videokameran så kommer Gud gömma sig och detta är anledningen till att vi inte ser mirakel, hmm snacka om tankevurpa (eller trolleri) Varför skulle inte Gud direkt hindrat oss från att uppfinna videokameran om han nu inte vill att vi ska filma alla hans mirakel? För han är väl allsmäktig eller?

Precis jag tror att det är tekniken som gör att vi kan dokumentera saker mycket mer tex som faraoernas tid där hände det mycket konstigt och märkligt men att man hade svårt att dokumentera dessa saker det gjorde att det uppkom sådana typer utav mirakel.
2011-05-16, 13:14
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
Mitt medvetande kommer från min hjärna och allt annat fysiskt/psykiskt jag upplever.

Säg att du vill göra järn men Inte har nånting, inte ens en liten syreatom, Hur har du då tänkt att skapa?

Det mesta är ju nånting. Ett hål i ett papper är ju ett hål i ett papper. Men själva hålet, ska man kalla det för ingenting eller för ett hål? Tomrum med syre i kanske? Då blir det ju nånting?

men att skapa ett medvetande från ett omedvetande, alltså, din kropp, dina molikyler fanns ju även innan ditt medvetande skapades. De innebär ju att just medvetandet, som är ditt allt kommer från ingenting, skapades från ingenting. För utan ditt medvetande så finns ju ingenting för dig, och du är ju
igentigligen de enda du kan vara säker på verkligen finns. Fast medvetandet är ju iofs inte något man kan ta på. Sen om de gör det till ingenting vet jag inte, men det skapades ju iaf från ingenting.

Det du säger är ju rätt så lätt att förstå sig på..
Senast redigerad av QkNN 2011-05-16 kl. 13:17.
2011-05-16, 13:17
Medlem
Citat:
Jag hade lätt 150 när jag var 11 år ... tänkte så sjukt avancerat så jag sprängde testutrustningen! (true story)

Haha!, men grejen var ju det att man var så smartdum, det är jag fortfarande.. Snabbinlärd som inåthelvete men jag har inte en jävla aning om vafan gångertabellen är, inte heller hur man delar inom matematiken..
2011-05-16, 13:20
Medlem
Aspergervarning på tråden.

Jag vet inte om detta är var du söker men jag brukar tänka på vad inget är. Vad var före vi fanns och vad är efter vi där. Vad är avsaknad av allt. Många ser ju inget som ett svart tomrum, men jag brukar tänka det som det du ser bakom dig när du tittar framåt. I.e. ingenting, det är ju inte en kant och sen svart, utan det är bara inget. Det är inte så lätt att förklara men för mig blir det självklart, haha.
Senast redigerad av tauta 2011-05-16 kl. 13:22. Anledning: Felskrivning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in