Citat:
Ursprungligen postat av Decadent
Det där med kärleken har jag upplevt någon enstaka gång på LSD. Det var så mäktigt så jag kunde knappt tro det. Det uppdagades för mig hur allting måste bero på kärlek, eftersom kärleken är den goda kraften, och allting som finns finns ju, därmed är hela universum bara ren kärlek. Låter lite banalt när man skriver det såhär, men den upplevelsen var helt fantastisk. Vad kärleken kommer ifrån och varför vi finns vet jag dock inte, det blir nästa steg i avancerade tankar!
jag har varit med om en liknande upplevelse, dock på DMT. rekommenderas starkt! fick insikter som förändrade mitt liv. trodde dock att jag blivit spritt språngande galen när jag såg matrix dagen efter, men det stämmer verkligen. "you take the blue pill, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and i show you how deep the rabbithole goes"
Mina mest avancerade tankar handlar om religion egentligen är ett verktyg för människan att uppnå sin fulla potential och på sätt bli gudomlig. Jag tror alla människor har en del av gud inom sig, jag gillar dock inte begreppet gud. Medvetande tycker jag bättre om. Den sanna lyckan finns i kärleken och i gemenskapen, och människor är för egoistiska och tyngda av materiella bekymmer vilket får dem att tappa fokus på vad som egentligen är viktigt. Girighet är den största boven av dem alla!
Allting går ihop i en röd tråd, svårt att förklara det kortfattat. Till sist vill jag bara påpeka att alla klichéer är just klichéer av en anledning. Det är för att de är sanna!