2011-05-16, 13:22
Medlem
Oberschinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Vad är den mest avancerade tanke du har? Jag förklarar vad jag menar genom att själv börja:

Min mest avancerade insikt är om primtal, att förstå detta.

Min näst mest avancerade tanke är nog hur tryck fördelas i en vätska när ett hårt objekt träffar vätskeytan.

Min näst näst mest avancerade tanke är att ett guldblock mest består av tomrum.

En annan avancerad tanke jag har är att förstå upphöjt i formler.

Min minst avancerade tanke är att godis smakar gott.

Du glömde denna:
"Jag undrar hur bajs smakar... Jag tror jag tar och provar lite."
2011-05-16, 13:23
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultshirt
Min mest avancerade tanke är att mitt ego tror att det du säger är sant samtidigt som jag vet att det är sant.

Att säga att vi lever i en illusion är ganska meningslöst, eftersom vi per definition då måste leva i illusionen av något verkligt. Hur skulle då detta verkliga vara beskaffat? En illusion i vår verklighet är ju ex en dröm, undermedvetna tankar på något som kan vara mer eller mindre osammanhängt relaterat till vår verklighet. Detta har vi benämt illusion. Att applicera detta mänskliga begrepp på en eventuell "högre" "mer verklig" dimension (hur nu någonting kan vara mer eller mindre verkligt?) är vill jag säga meningslöst och tankemekaniskt fel.
2011-05-16, 13:39
Medlem
Om en pojke föds döv, på vilket språk tänker då pojken på?
2011-05-16, 13:48
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
men att skapa ett medvetande från ett omedvetande, alltså, din kropp, dina molikyler fanns ju även innan ditt medvetande skapades. De innebär ju att just medvetandet, som är ditt allt kommer från ingenting, skapades från ingenting. För utan ditt medvetande så finns ju ingenting för dig, och du är ju
igentigligen de enda du kan vara säker på verkligen finns. Fast medvetandet är ju iofs inte något man kan ta på. Sen om de gör det till ingenting vet jag inte, men det skapades ju iaf från ingenting.

Det du säger är ju rätt så lätt att förstå sig på..

? Jag förstår inte riktigt hur du tänker men. Att mitt medvetande kommer från mina mollikyler är väl mer troligt än att det skulle komma från ingenting?

jag kan inte välja om jag vill ha ett medvetande eller inte när jag växer upp. Hör liksom till att kunna tänka när man är människa. Att ett medvetande kommer ju inte från ingenting utan kommer från hjärnan. Som upplevt faktiska saker.

medvetade skapas, vad jag vet, iaf av hjärnan och saker man upplever.

''vad har du i handen?'' -: ingenting. ''jo, du har ju luft''

Allting har ju skapats av nånting. Men ibland undrar man ju.
2011-05-16, 13:57
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1bb4n
inget alls? märlkigt om den skulle tänka:''who am i?'' och inte ''vem är jag?''
2011-05-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Du har tagit inspiration från idel lyckade samhällen såsom Sovjet, Nordkorea och Kuba då antar jag?

Njae skulle jag inte vilja påstå.
Karl Marx var en bra grabb dock!

en skvätt planekonomi ingår i idén bland annat.
2011-05-16, 14:12
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
? Jag förstår inte riktigt hur du tänker men. Att mitt medvetande kommer från mina mollikyler är väl mer troligt än att det skulle komma från ingenting?

Jo men även om det kommer ifrån dina molikyler så fanns det ju inte där innan du föddes.

Fast iofs så är kanske inte medvetandet i sig någonting.. eftersom att enligt de flesta måste
någonting vara nått man kan ta på.
2011-05-16, 14:18
Medlem
z0rkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssBergerSndrome
Haha!, men grejen var ju det att man var så smartdum, det är jag fortfarande.. Snabbinlärd som inåthelvete men jag har inte en jävla aning om vafan gångertabellen är, inte heller hur man delar inom matematiken..
Varför snabbinlär du inte dig själv gångertabellen då, eller hur man delar?
2011-05-16, 14:18
Medlem
Exonis avatar
Min mest avancerade tanke är vad som händer efter döden och vad som sker när jorden går under d.v.s. inget liv på planeten.

Kan inte tänka mig in i dessa situationer ibland det bara går inte.

Skumt
2011-05-16, 14:28
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Jo men även om det kommer ifrån dina molikyler så fanns det ju inte där innan du föddes.

Fast iofs så är kanske inte medvetandet i sig någonting.. eftersom att enligt de flesta måste
någonting vara nått man kan ta på.

Det vet man ju inte. det första minnet jag har i livet(uppskrivet när jag var 10) är från när jag klappade en hund vid 3 års ålder. Innan dess minns jag inte ett skit. Man kan ju inte säga att ett medvetande kommer från ingenting för det är ju hjärnan som gör att du kan ha/skapa ett medvetande.

Det kommer av sig själv, men inte från ingenting.

Någonting måste inte vara nått fysiskt. En tanke är väl nått? En ide? en känsla?
2011-05-16, 14:28
Medlem
Truelifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1bb4n

Kul fråga faktiskt, men man tänker inte i språk utan i bilder.
2011-05-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decadent
Det där med kärleken har jag upplevt någon enstaka gång på LSD. Det var så mäktigt så jag kunde knappt tro det. Det uppdagades för mig hur allting måste bero på kärlek, eftersom kärleken är den goda kraften, och allting som finns finns ju, därmed är hela universum bara ren kärlek. Låter lite banalt när man skriver det såhär, men den upplevelsen var helt fantastisk. Vad kärleken kommer ifrån och varför vi finns vet jag dock inte, det blir nästa steg i avancerade tankar!

jag har varit med om en liknande upplevelse, dock på DMT. rekommenderas starkt! fick insikter som förändrade mitt liv. trodde dock att jag blivit spritt språngande galen när jag såg matrix dagen efter, men det stämmer verkligen. "you take the blue pill, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and i show you how deep the rabbithole goes"

Mina mest avancerade tankar handlar om religion egentligen är ett verktyg för människan att uppnå sin fulla potential och på sätt bli gudomlig. Jag tror alla människor har en del av gud inom sig, jag gillar dock inte begreppet gud. Medvetande tycker jag bättre om. Den sanna lyckan finns i kärleken och i gemenskapen, och människor är för egoistiska och tyngda av materiella bekymmer vilket får dem att tappa fokus på vad som egentligen är viktigt. Girighet är den största boven av dem alla!

Allting går ihop i en röd tråd, svårt att förklara det kortfattat. Till sist vill jag bara påpeka att alla klichéer är just klichéer av en anledning. Det är för att de är sanna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in