2011-05-16, 10:25
Medlem
Opilus5500s avatar
Min bästa tanke är:

Där ljuset och mörkrets möts inte på jordens ände utan i de medvetande jag en gång har existerats i ska hitta sanningen om mig själv.
2011-05-16, 10:29
Medlem
Decadents avatar
Min mest avancerade tanke är nog när man kan uppleva andra dimensioner än de man vanligtvis lever i. Kan dock inte uppleva dessa dimensioner jämt (tyvärr)

Citat:
Ursprungligen postat av Crisalide
Min mest avancerade tanke är att jag kan veta vart och hur den 4dimensionen sitter.

Spännande! Hur har du upplevt det?
Senast redigerad av Decadent 2011-05-16 kl. 10:39.
2011-05-16, 10:30
Medlem
Min mest avancerade tanke måste nog vara att alla människor, i slutändan, endast tänker på sig själva. Och det kan vara allt från främlingen på andra sidan jordklotet till dina egna föräldrar, syskon och kusiner. När det väl kommer till kritan så kan du inte förvänta dig något. Om du inte vill följa samma väg som mig så ryker du men om du vill...tur för dig. Lite som djungelns lag. Samt att ett ego kan göra en människa totalt blind för verkligheten.

Gillar även att tänka vem det är som egentligen bestämt att just ordet "a, b eller c" ska uttalas "a, be, ce". Vem bestämde att en halvcirkel ska uttalas "ce" eller hur den totalt ändras till ett "k" i uttalandet i vissa tillfällen.

Samtidigt är jag även analytisk av mig, tycker jag, utan att vara direkt smartare än någon annan. Har vi människor som lever livet så skulle jag vara den människan som observerar livet känns det som. Brukar nästan alltid tänka mig vart personen framför mig kan ha för historia, vart denne är på väg, vart personen kommit ifrån, vad för slags problem och utmaningar han/hon står inför osv osv, tills ögonen får upp någon annan på radarn. Kanske går i symbios med det första stycket.

Nåja, kul trådstart.
Senast redigerad av DeKid 2011-05-16 kl. 10:40.
2011-05-16, 10:34
Medlem
Decadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Min mest avancerade tanke är att vi lever i en illusion och att vi alla drivs av ett enormt ego. Den mest avancerade tanke man kan ha, måste nog vara att förstå sig på kärleken bakom skapelsen.

Det där med kärleken har jag upplevt någon enstaka gång på LSD. Det var så mäktigt så jag kunde knappt tro det. Det uppdagades för mig hur allting måste bero på kärlek, eftersom kärleken är den goda kraften, och allting som finns finns ju, därmed är hela universum bara ren kärlek. Låter lite banalt när man skriver det såhär, men den upplevelsen var helt fantastisk. Vad kärleken kommer ifrån och varför vi finns vet jag dock inte, det blir nästa steg i avancerade tankar!

Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
min mest avancerade tanke är ett "bevis" för att universum inte är gjort på slump utan att det har ett medvetande.
Jag menar inte gud och jag menar inte att det är ett bevis utan mer sannolikhet svårt att förklara.
Denna tanke har jag endast berättat för 3 personer 2 av dem började även tro som mig.

Dela med dig! Om du vill
Senast redigerad av Decadent 2011-05-16 kl. 10:37.
2011-05-16, 10:34
Medlem
Jag förstår hur man kan skriva saker på flashback med fet text.
2011-05-16, 10:40
Medlem
sussistapeters avatar
Att om jag hade varit blatte och försökte förstå varför jag är är så jävla illa omtyckt. Det är en väldigt avanerad tanke.

Att räkna ut hur mycket vatten det skulle krävas för att släcka solen
2011-05-16, 10:47
Medlem
Laguna563s avatar
Mest och mest..dessa dyker ju upp ibland och kan inte riktigt rangordna ddem men;..
En, ganska självklar, men ändå cool tanke jag har fått är att "färger" egentligen inte existerar. Allt består endast av olika meterial som självklart är olika uppsatt áv miljarder olika atomer som i sin tur endast reflekterar ljuset på olika sätt. Right? Sedan uppfattar just våra mänskliga ögon detta och gör om det till färger.

Brukar föreställa mig hur världen "egentligen" ser ut, samma sak gäller ljud..allt är egentligen tyst..bara massa vibrationer egentligen?

Hänger du med?
2011-05-16, 10:49
Medlem
axolotls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Min mest avancerade tanke vet jag inte, men ibland brukar jag filosofera över flashback-fenomenet, vad som händer om man kryper upp i sin egen röv, ifall man kanske försvinner

Ahh, intressant teori. Ungefär som att äta upp sitt eget huvud...

OnT: Inte för att den här tanken är speciellt avancerad men den mindfuckar mig iallafall: tänk er en helt ny färg, alltså ingen skum blandning utav de som finns utan en helt ny. Hur ser den ut? Och vad ska den heta?
2011-05-16, 10:58
Medlem
TheaFraggers avatar
Intelligens, det man kan förutspå genom deduktion eller induktion inom ett system, som är koherent.

Att kunna tänka 100 drag in i ett schackparti ( och sätta varje drag av dessa 100 i relation till det man vet om schackteori.)

Det som går utöver det, som naturliga artefakter som inte går att beskriva eller förklara med mänskliga logiska system eller vår kognitiva kapacitet.

Även den mest avancerade mattematik/fysik är som ett barns lek med färgkritor i jämfört med vad naturen döljer.

Människans inbyggda handikapp, vårt eget fönster utåt är kognitivt begränsat av våra fysiska förutsättningar. Das ding an sich "tinget i sig" är ouppnåligt. Sokrates och platons idévärld, grottliknelsen etc http://en.wikipedia.org/wiki/Allegory_of_the_Cave

Sug på den ett tag.
2011-05-16, 11:07
Medlem
Fredraichs avatar
Tanks behöver inte int.
2011-05-16, 11:08
Medlem
-snW-s avatar
Det finns inga objektivt goda kontra onda handlingar, människans(din) moral styr vad som anses vara gott/ont. Men ingen eller inget är god/ond ur ett objektivt perspektiv.
2011-05-16, 11:09
Medlem
Öh, konstig jävla tråd. Men typ att det inte finns något som egentligen säger att det jag ser som färgen blå är blå för dig, det kan vara röd osv. Sen har jag grubblat en del över det omöjliga med en oändlighet. Fast en oändlighet passerar ju hela tiden, man kan dela en sekund på mitten hur många gånger som helst.

Sen kom jag fram till att det minsta tidsmåttet måste vara den tid det tar för den minsta partikeln att färdas den minsta sträckan, fast ah, mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in