2011-05-16, 15:53
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
Jag ville egentligen inte ses, jag hade ingen önskan att träffa dessa personer...
Och tankarna var inte iscensatta, de bara kom... Det var inte så att jag tänkte typ "nu ska jag testa lagen om attraktion"...

okey, då skulle jag tippa på att de var ren slump. Antar att det inte blir nån go låt för min del :P
2011-05-16, 15:55
Medlem
Mr_currys avatar
Min största tanke är om hur dumma de flesta människor blir när de rör sig grupp.
Allt universum snack är så enkelt efter att jag har varit discovery science missbrukare!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Att säga att vi lever i en illusion är ganska meningslöst, eftersom vi per definition då måste leva i illusionen av något verkligt. Hur skulle då detta verkliga vara beskaffat? En illusion i vår verklighet är ju ex en dröm, undermedvetna tankar på något som kan vara mer eller mindre osammanhängt relaterat till vår verklighet. Detta har vi benämt illusion. Att applicera detta mänskliga begrepp på en eventuell "högre" "mer verklig" dimension (hur nu någonting kan vara mer eller mindre verkligt?) är vill jag säga meningslöst och tankemekaniskt fel.
Det är en illusion att jag uppfattar mig själv som åtskild från omvärlden, att verkligheten skulle vara pluralistisk. Det finns bara ett och det är jag.
Medlem
Xarplins avatar
Alla avancerade tankar jag har i huvudet just nu är tagna ur olika böcker och det handlar mest om koppla ihop allt från fysiologi, anatomi, cellens struktur och funktioner på molekylär nivå m.m och förstå hur hela människan fungerar.
2011-05-16, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
okey, då skulle jag tippa på att de var ren slump. Antar att det inte blir nån go låt för min del :P

Jo du kan få några... Vet ej om du hört de tidigare eller ej...

http://www.youtube.com/watch?v=G6UuoS7kd-g

http://www.youtube.com/watch?v=g7uIL0K4f3I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1FE_dxZi9pE

+ En bra MJ song ju ej hört tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=jNA1gMpauS0
2011-05-16, 15:59
Medlem
slackergurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Jag ser inget konstigt med att "allt" skulle vara oändligt, snarare att det skulle vara mer märkligt om det bara tog slut någonstans.. Vad är ditt bekymmer med "oändligheten"?
Vad är det isåf vi lever i? Det kan ju inte bara fortsätta hela tiden. Oändligheten gör så att jag tänker att allt är en dröm.
2011-05-16, 16:04
Medlem
Parabolas avatar
Tiden är en illusion då universum alltid existerat och kommer alltid att göra det

Smärta är en illusion allt du känner är någonting hjärnan kontrollerar

samhället är någonting otroligt sjukt som jag absolut inte vill ta del utav men jag är tvungen.
2011-05-16, 16:06
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Tänker för mycket hela tiden

Hade en teori när jag var liten om att även om inavel skapar problem, handikapp och klart större risk för sjukdomar, så borde det också kunna mutera människor till supergenier!

I extremt få fall visserligen, men ändå.

Har fått den teorin bekräftad nu i vuxen ålder, kommer inte ihåg källan , men tror att det var i något vetenskapsmagasin.

Sen såg jag på något program om spionplan för 10 år sen och fick en helt ny ide till en genial elbil som inte behöver någon form av extern energi.

Rådfrågade en forskare som tyvärr menade att partikelbortfallet skulle bli för stort för några längre sträckor, tydligen problemet med nästan alla "evighetsmaskiner ", men va fan, även om man blir tvungen att tillföra energi då och då så var ju motorn ändå ljusår bättre än de som finns nu.
Så jag har inte gett upp hoppet
Medlem
walkaboutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truelifer
Kul fråga faktiskt, men man tänker inte i språk utan i bilder.

Ja, kanske hundar och vissa djur. Människor tänker mestadels i ord.
Medlem
Trofls avatar
Min mest avancerade tanke är nog att förstå hur atomer ser ut, leptoner och kvarkar osv.
Om man säger så, så är det tanken jag sitter mest och grubblar över på lektionerna på fysiken.

Annars finns det ju oändligt med frågor som är avancerande, alla obesvarade frågor inom fysiken borde bli en ganska lång lista. Alla dessa vill man förstå, men det är väldigt svårt :P
Jag blir bara trött och känner mig allmänt dum i huvudet när jag tänker på frågor som dessa.

Sen alla subjektiva frågor som är omöjlig att svara på, eftersom de just är subjektiva, meningen med livet etc.
2011-05-16, 16:09
Medlem
Min mest avancerade tanke är att rymden är oändlig, vilket leder till att det finns levande liv, obegränsat med levande liv, tom en planet som är identisk med jorden, en människa som är identisk med mig, en människa som gör exakt samma sak som jag gör nu... oändlighet
2011-05-16, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Tänker för mycket hela tiden

Hade en teori när jag var liten om att även om inavel skapar problem, handikapp och klart större risk för sjukdomar, så borde det också kunna mutera människor till supergenier!

I extremt få fall visserligen, men ändå.

Har fått den teorin bekräftad nu i vuxen ålder, kommer inte ihåg källan , men tror att det var i något vetenskapsmagasin.

Sen såg jag på något program om spionplan för 10 år sen och fick en helt ny ide till en genial elbil som inte behöver någon form av extern energi.

Rådfrågade en forskare som tyvärr menade att partikelbortfallet skulle bli för stort för några längre sträckor, tydligen problemet med nästan alla "evighetsmaskiner ", men va fan, även om man blir tvungen att tillföra energi då och då så var ju motorn ändå ljusår bättre än de som finns nu.
Så jag har inte gett upp hoppet

Som en vis man en gång sa(Osama bin Laden), "ni är alla Haram, men du min vän är extra mycket Haram"

Då du(Snuttegrisarna) uppenbarligen är en stolt gris som valt att förgrisa hela din tillvaron, är
du nu officiellt EXTRA MYCKET HARAM!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in