2011-05-16, 16:20
Medlem
Skyishs avatar
Vad som skulle hända om plötsligt 200 liter vatten skulle finna sig i en 1 liters flaska som inte kan spricka eller gå sönder på något vis.
2011-05-16, 16:21
Medlem
Rarrehs avatar
Måste väl vara att det finns saker bortom oss. Och det är bara oklokt att tro annat. Och vi är så jävla små och betydelselösa att man spyr på tanken om hur bra och stor människan tror den är. Vi är väldigt små.

Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Vad som skulle hända om plötsligt 200 liter vatten skulle finna sig i en 1 liters flaska som inte kan spricka eller gå sönder på något vis.

Vad händer då?
2011-05-16, 16:24
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Försöker tänka mig ibland hur i h-vete universum kan vara oändligt. Fast samtidigt, skulle det finnas ett slut, hur skulle det vara? En vägg? Eller kanske som i vissa tv-spel? Man ser längre bort men det tar stopp.

Men, hur kan det vara oändligt? Allt har ju ett slut, fast inte universum? Blir tokig när jag tänker på de.

Tror själv att det är oändligt, fast ändå inte. Det är oändligt ända tills det slutar. Eller, äsch.
2011-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Försöker tänka mig ibland hur i h-vete universum kan vara oändligt. Fast samtidigt, skulle det finnas ett slut, hur skulle det vara? En vägg? Eller kanske som i vissa tv-spel? Man ser längre bort men det tar stopp.

Men, hur kan det vara oändligt? Allt har ju ett slut, fast inte universum? Blir tokig när jag tänker på de.

Tror själv att det är oändligt, fast ändå inte. Det är oändligt ända tills det slutar. Eller, äsch.

Precis, det blir bara snurrigt när man tänker i de tankarna. Tur att jag är så fruktansvärt intelligent att jag inte tänker avancerade tankar, så jag slipper bli galen.
2011-05-16, 16:34
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
Vad är det isåf vi lever i? Det kan ju inte bara fortsätta hela tiden. Oändligheten gör så att jag tänker att allt är en dröm.

Vi lever på jorden.

Oändligt mycket utrymme eller oändligt mycket tid ?
Hade det kännts mindre som en dröm om de vart så att de var en boll du var instängd i där du inte hade
en aning om vad som var runt den här bollen?
2011-05-16, 16:35
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
Jo du kan få några... Vet ej om du hört de tidigare eller ej...

http://www.youtube.com/watch?v=G6UuoS7kd-g

http://www.youtube.com/watch?v=g7uIL0K4f3I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=1FE_dxZi9pE

+ En bra MJ song ju ej hört tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=jNA1gMpauS0

shysst
2011-05-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4D4MUS
Min mest avancerade tanke är att rymden är oändlig, vilket leder till att det finns levande liv, obegränsat med levande liv, tom en planet som är identisk med jorden, en människa som är identisk med mig, en människa som gör exakt samma sak som jag gör nu... oändlighet

du har fått det från boston tea party ..

källa : http://www.youtube.com/watch?v=4JR17UknoLg&feature=related
2011-05-16, 16:43
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Vad du minns nu och vad som verkligen var ett medvetande är ju omöjligt att säga.
Jo men när du tänker eller får en känsla är det ju endå något fysiskt som händer i din hjärna eller
kropp. Det förklarar ju endå inte hur du kan vara medveten om att det händer.
Medvetandet och känslan är ju 2 väldigt olika saker.

Hur ska jag kunna minnas utan ett medvetande?

Ett medvetande kommer vare sig du vill eller inte. Det skapas inte från ingenting utan det är vår hjärna som är uppbyggd på det sättet.

Likadant som din sexualdrift inte kommer från ingenstans. När du blir 11,12,13 så börjar kroppen förändras och det kan du inte gör nått åt.

Likadant med ett medvetande. Inbyggt i systemet och kommer från hjärnan. Utan hjärnan skulle jag inte kunna vara medveten.

Som religösa människor som säger att det var gud som skapade dom medans jag vet att det var deras morsa och farsa som knullade
2011-05-16, 16:43
Medlem
Somligadars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexona4Men
du har fått det från boston tea party ..

källa : http://www.youtube.com/watch?v=4JR17UknoLg&feature=related

Även om det är en jobbig tanke att tänka så tror jag inte att det är en så pass ovanlig tanke att det är bara någon på boston tea party som har tänkt det... Jag har gjort det och aldrig kollat på boston tea party.
2011-05-16, 16:46
Medlem
Darkshadowrunners avatar
min mest avancerade tanke uppkommer ur min mest avancerade tanke, precis som universums "skapelse" uppkommer ur sin egen skapelse som inte hade en början.
2011-05-16, 16:49
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Random agglutinerat? Nej, när första självdelande cellen uppkom satte evolutionen igång, som många säger inte har någon mening, men jag ser på evolutionen som en effektivisering av det kretslopp av de grundämnen vi är uppbyggda av. Men evolutionen medför ju också att de starkaste överlever, intelligens är styrka när vi själva saknar specifika överlevnadsverktyg och måste tillverka dem själva.

Och hur uppkommer mutationer då menar då? Det är en slump att just en viss typ av mutation visade sig vara mer överlevnadsduglig eller viktigare; bättre och effektivare på att reproducera sig än sina medsystrar. Det är fel att tänka att evolutionen arbetar likt en ingenjör utifrån en ritning. Det evolutionen gör är att ta vad den får till hands och sedan "testa" alla möjliga utfall. Så jo evolutionen är sjukt mycket random faktiskt...
2011-05-16, 16:53
Medlem
Jorups avatar
Är en riktigt klyftig kille men idag har jag gått och tänkt på en sak:
Varför, i filmer, har uteliggare handskar utan fingertoppar? Jag menar, de som bor ute på gatan borde väl ha heltäckande handskar för att stänga ute kyla, eller vill filmbolagen få uteliggarna att framstå som immuna mot kyla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in