2011-05-16, 15:11
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
När jag har rökt riktigt mycket brukar jag bli supersmart och komma på diverse idéer som är helt
gudomliga som skulle kunna sätta Apple och Microsoft i konkurs vilken dag som helst.

Ser mig själv som ett missförstått geni. Dessa idéer och tankar stannar i mitt huvud och på
mina ritningar tills jag hittar ett förtag som jag hjälpa mig med att sätta dessa geniala planer i verket.

haha brukar också få smarta ideer, dock inget som de går att göra nått vettigt av ^^
2011-05-16, 15:18
Medlem
slackergurus avatar
Min mest avancerade tanke är oändligheten. Jag tror att den dagen vi löser oändligheten så har vi också svar på alla livets frågor. Jag tror att på något efter döden för annars är allting konstigt. Jag menar Big bang en stor smäll sen blev det människor och massa konstiga djur som måste få i sig något slags bensin för att fortsätta leva. Vi har känslor och massa trams. Vi vet ingenting känns det som egentligen fast ändå vet vi så mycket. Men så fort jag tänker på oändligheten så kan jag inte få ihop allt. Tänkt om det bara fanns en mur där det stog stop här är universum slut och det finns inget bakom dessa väggar.
2011-05-16, 15:25
Bannlyst
Då det bevisligen sitter många hobby filosofer här och skriver så tänker jag ta tillfället i akt och fråga något jag funderat på den senaste tiden...

De senaste 2 veckorna har det flera gånger hänt att jag stött någon/några person som jag starkt tänkt på bara några minuter eller timmar tidigare innan själva mötet...
Det har hänt 4-5 gånger de senaste veckorna...
Detta utan att jag tidigere hade bestämt någon träff med de!
Det kan vara en slump, men efter så många gånger på så kort tid börjar man undra vad som händer...

Det ska även sägas att jag inte brukar stöta på dessa personer till vardags...
Kan detta ha med 'lagen om attraktion" att göra?
Eller något annat konstigt?

Bra svar belönas med en bra låt!
Senast redigerad av pinocchiolina 2011-05-16 kl. 15:28.
2011-05-16, 15:27
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
Min mest avancerade tanke är oändligheten. Jag tror att den dagen vi löser oändligheten så har vi också svar på alla livets frågor. Jag tror att på något efter döden för annars är allting konstigt. Jag menar Big bang en stor smäll sen blev det människor och massa konstiga djur som måste få i sig något slags bensin för att fortsätta leva. Vi har känslor och massa trams. Vi vet ingenting känns det som egentligen fast ändå vet vi så mycket. Men så fort jag tänker på oändligheten så kan jag inte få ihop allt. Tänkt om det bara fanns en mur där det stog stop här är universum slut och det finns inget bakom dessa väggar.

Jag ser inget konstigt med att "allt" skulle vara oändligt, snarare att det skulle vara mer märkligt om det bara tog slut någonstans.. Vad är ditt bekymmer med "oändligheten"?
2011-05-16, 15:33
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinocchiolina
Då det bevisligen sitter många hobby filosofer här och skriver så tänker jag ta tillfället i akt och fråga något jag funderat på den senaste tiden...

De senaste 2 veckorna har det flera gånger hänt att jag stött någon/några person som jag starkt tänkt på bara några minuter eller timmar tidigare innan själva mötet...
Det har hänt 4-5 gånger de senaste veckorna...
Detta utan att jag tidigere hade bestämt någon träff med de!
Det kan vara en slump, men efter så många gånger på så kort tid börjar man undra vad som händer...

Det ska även sägas att jag inte brukar stöta på dessa personer till vardags...
Kan detta ha med 'lagen om attraktion" att göra?
Eller något annat konstigt?

Bra svar belönas med en bra låt!

Vi har ju uppenbarligen kontakt med varandra genom våra känslor, kanske var så att ni drogs till varandra eftersom ni båda ville ses.
2011-05-16, 15:33
Medlem
JeanRaphaels avatar
Min mest avancerade tanke är väl snarare en hel värld av tankar - musik. Platsen där tusentals anspråkslösa komponenter sammanställs i ett avancerat system och bildar något så abstrakt som känslouttryck.

För mig är det naturligt, men när jag ser hur omusikaliska de allra flesta är så förstår jag vilken kapacitet min hjärna verkligen har. Musikalitet är en djup förståelse för matematik om man ska gräva djupare och försöka se objektivt på saken.
2011-05-16, 15:35
Medlem
oscar9s avatar
min mest avancerade tanke är att jag inser att TS är efterbliven
2011-05-16, 15:36
Medlem
Catastrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendouz
Fusion låter väl troligt?
Jag får väl säga att jag är långt ifrån den mest insatta i ämnet, så för mig känns det som fusion endast är själva tekniken och en massa virriga formler. Så vad händer, i praktiken, när man gör det jag skrev? En explosion typ?
2011-05-16, 15:39
Medlem
[complex]s avatar
Hmm. Inget med intelligens att göra och lite suddig tråd, men bra.

Hursom, är min mest avancerade tanke att försöka förstå hur universum är oändligt.
Och hur man ens kan bevisa att den är det. Att vi är en liten prick i universum. Det är min mest avancerade tanke. Den är nästan lite "skrämmande" ibland.

Näst kanske är att kunna tänka i 3d...
2011-05-16, 15:44
Medlem
Skrot-nisses avatar
Är inte själva tanken det mest avancerade av allt?
2011-05-16, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Vi har ju uppenbarligen kontakt med varandra genom våra känslor, kanske var så att ni drogs till varandra eftersom ni båda ville ses.

Jag ville egentligen inte ses, jag hade ingen önskan att träffa dessa personer...
Och tankarna var inte iscensatta, de bara kom... Det var inte så att jag tänkte typ "nu ska jag testa lagen om attraktion"...
2011-05-16, 15:52
Medlem
walkaboutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1bb4n
Om en pojke föds döv, på vilket språk tänker då pojken på?

På det språk den lär sig först, Svenska, Teckenspråk osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in