• 1
  • 2
2011-05-15, 22:13
Medlem
Underhållande video där Farage visar Barosso och Malmström att vad väljarna tycker ÄR demokrati.

Har han rätt?

En extra bonus i klippet är Cecilia Malmströms förargelseväckande utseende och klädval.
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=CSCoXdDX5IE
Cecilia Malmströms Orwellska von oben attityd framkommer i hennes senaste anti-danska blogginlägg
Citat:
Det är nu väldigt viktigt att den danska regeringen i samråd med kommissionen ser över förslaget på nytt i ljuset av våra invändningar. Vi står redo att hjälpa till men vi kommer också att ta de åtgärder som behövs för att garantera respekten för våra europeiska överenskommelser.

http://ceciliamalmstrom.wordpress.co...ande-tveksamt/
Senast redigerad av gulasnubben 2011-05-15 kl. 22:54.
Citera
2011-05-15, 22:40
Medlem
spacefarers avatar
Han säger bra saker, och han lindar in sin aggression i finurliga formuleringar på äkta brittiskt manér.

Begreppet används endast för att diskreditera partier som "tycker fel". Demokratifientligt är det.

Många tycker att Nigel Farage är pinsam och skämmer ut sig. Jag tycker att dessa personer är bortom räddning.
Senast redigerad av spacefarer 2011-05-15 kl. 22:47.
Citera
2011-05-15, 23:02
Medlem
Fantastiskt sagt som vanligt av Farage. Och den äckliga feta semidiktatorn sitter och flinar... Medan alla andra EU-parlamentariker sitter med bruna munnar av all avföring de sörplat i sig, vågar Farage säga ifrån när något är fel. En sann demokratikämpe i ordets ursprungliga bemärkelse.
Citera
2011-05-15, 23:26
Medlem
kuryakin79s avatar
Lysande. Undrar dock om EU-frälset känner sig hotade av honom på riktigt?

Jag misstänker hur som helst att Farage skulle få ett extremt genomslag i Sverige om mainstreammedia gav honom utrymme. När man hör om honom är det ju knappast prime time Aktuellt direkt. Jag tror att de horder av EU-hatare vi har i Sverige skulle ta honom till sitt hjärta.
Citera
2011-05-16, 11:14
Medlem
Apspektakels avatar
Har sett en del klipp med honom och han har alltid haft bra saker att säga.
Synd att man inte kan få ta del av sådant i svensk media.
Citera
2011-05-16, 11:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Farage håller bra tal. Man kan se att det finns en viss rädsla för honom genom det sätt han bemöts på. Givetvis har han rätt; det är på nationalstaterna allt hänger när det uppstår kriser. EU kommer aldrig att kunna göra någon skillnad annat än som en frihandelsorganisation, så därför bör man nöja sig med det.

Just synpunkten att den folkvilja som inte lydigt instämmer i EU-kören är populistisk är ett hot mot demokratin. Om människor inte skall få rösta som de vill, då upphör demokratin. Men det är också naturligt, ty endast på nationalstatsgrund har hittills demokratin lyckats förankras på ett framgångsrikt sätt.
Citera
2011-05-16, 12:34
Medlem
spacefarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Farage håller bra tal. Man kan se att det finns en viss rädsla för honom genom det sätt han bemöts på. Givetvis har han rätt; det är på nationalstaterna allt hänger när det uppstår kriser. EU kommer aldrig att kunna göra någon skillnad annat än som en frihandelsorganisation, så därför bör man nöja sig med det.

Just synpunkten att den folkvilja som inte lydigt instämmer i EU-kören är populistisk är ett hot mot demokratin. Om människor inte skall få rösta som de vill, då upphör demokratin. Men det är också naturligt, ty endast på nationalstatsgrund har hittills demokratin lyckats förankras på ett framgångsrikt sätt.

Det finns många hållbara alternativ till nationalstaten.
Starkare regioner vore t.ex. mycket mer demokratiskt och naturligt.
Citera
2011-05-16, 12:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefarer
Det finns många hållbara alternativ till nationalstaten.
Starkare regioner vore t.ex. mycket mer demokratiskt och naturligt.
¨
Förutom att det inte riktigt är trådens ämne, så håller jag inte med Dig. "Regioner" är något diffust som inte har egen bärkraft och som sáknar förmågan att upprätthålla demokratisk identifikation och att vara en motvikt mot Bryssel.
Citera
2011-05-16, 18:33
Bannlyst
Farage är den enda fredliga lösningen på problemet som finns kvar, den enda som har kvar värderingarna som gynnar folket.
Men tyvärr kommer inte han och hans kompanjoner kunna lösa problemet i längden.
Men bra att finns en någon som säger emot innan skiten brakar lös.
Citera
2011-05-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Numera är det fortfarande nationalstaterna ja, det är ju logiskt eftersom de vägrar att ge för mycket makt till EU, men de gör det stegvis ändå.

Citat:
Just synpunkten att den folkvilja som inte lydigt instämmer i EU-kören är populistisk är ett hot mot demokratin.
Han är en populist pga (framförallt) HUR han säger det. Retorik och allt det där, bra tal som du sa.
Det har mindre att göra med att inte lydigt instämma tycker jag.
Citat:
Om människor inte skall få rösta som de vill, då upphör demokratin.
Vad menar du med det? Vad syftar du på alltså.
Citat:
Men det är också naturligt, ty endast på nationalstatsgrund har hittills demokratin lyckats förankras på ett framgångsrikt sätt.
EU kommer att bli nationalstaten eller något som uppfyller en liknande roll. Utvecklingen har varit framgångsrik, vi får se hur det vidareutvecklar sig.
Citera
2011-05-19, 12:13
Medlem
spacefarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treefall
Han är en populist pga (framförallt) HUR han säger det. Retorik och allt det där, bra tal som du sa.
Det har mindre att göra med att inte lydigt instämma tycker jag.

EU kommer att bli nationalstaten eller något som uppfyller en liknande roll. Utvecklingen har varit framgångsrik, vi får se hur det vidareutvecklar sig.

Hej.
Det Farage kritiserar är just dubbelmoralen med att avfärda enskilda länders nationalism som "populism", samtidigt som man bygger en ännu större nationalstat.

Tråden berör förövrigt inte Farages eventuella "populism"., men jag kan upplysa dig om att bra retorik inte är ett tillräckligt villkor för att kallas populist.
Citera
2011-05-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefarer
Hej.
Det Farage kritiserar är just dubbelmoralen med att avfärda enskilda länders nationalism som "populism", samtidigt som man bygger en ännu större nationalstat.

Tråden berör förövrigt inte Farages eventuella "populism"., men jag kan upplysa dig om att bra retorik inte är ett tillräckligt villkor för att kallas populist.
Hej hej.
Det var inte det jag citerade och svarade på så jag fattar inte riktigt vad du försöker säga?

Förövrigt har jag inte sagt att det är ett tillräckligt villkor, lägg inte ord i min mun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in