2004-10-10, 11:13
Medlem
Jag har laddat ner en del filmer i t ex r01-format, jag antar att det är rar format. Men det finns ju typ 90 stycken olika filer, hur gör man för att bränna ner det sen?
Citera
2004-10-10, 11:33
Medlem
xatrixs avatar
Börja med att packa upp filmen. Sen borde väl Nero fixa det ganska enkelt.
Citera
2004-10-10, 11:41
Medlem
Du öppnar t.ex. den första filen, r01 med Winrar. Om inte det går så går du in i Winrar och väljer att öppna ett arkiv. Sedan extraherar du filen/filerna till en lämplig plats på hårddisken. Om du ska bränna DVD i Nero så finns det olika sätt, beroende vilka sorts filer du har. Har du nyss extraherat en mapp som heter "VIDEO_TS" så går du helt enkelt in i Nero och väljer "bränn DVD-film" och drar in VIDEO_TS mappen till din skiva. Om du har extraherat en fil med ändelsen *.iso eller *.img så kan du välja att bränna Image-fil i Nero (under fliken recorder) Då väljer du helt enkelt bara en image-fil eller en cue-fil och sedan är det bara att bränna!
Citera
2004-10-10, 12:13
Medlem
xatrixs avatar
Tilläggas bör är att .rar är den första filen, men troligen förstår winrar eller motsvarande program att rar-volymen är uppdelad på det sättet.
Citera
2004-10-11, 10:36
Medlem
Blir filmen som vilken bränd dvd som helst då eller blir den som den riktiga filmen då med menyer och allt?
Citera
2004-10-11, 10:51
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlin the Goat
Blir filmen som vilken bränd dvd som helst då eller blir den som den riktiga filmen då med menyer och allt?

Kolla .NFO filen, där står det vad som har rippats & vad som är kvar !
Citera
2004-10-13, 01:25
Medlem
Vad är sample mappen till för som kommer med i ned laddningen? och hur använder man den?
Och vad är filen .sfv till för? och hur använder man den?
Citera
2004-10-13, 08:12
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlin the Goat
Vad är sample mappen till för som kommer med i ned laddningen? och hur använder man den?
Och vad är filen .sfv till för? och hur använder man den?

Kan du engelska? Sample=provsnutt från filmen, sfv=används av vissa program för att göra en CRC=cyclic redundancy check, alltså ett test för att kolla så alla filer finns med och att dom inte är korrupta.

Herregud
Citera
2004-10-13, 08:29
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Kan du engelska? Sample=provsnutt från filmen, sfv=används av vissa program för att göra en CRC=cyclic redundancy check, alltså ett test för att kolla så alla filer finns med och att dom inte är korrupta.

Herregud
Jag måste bara få göra ett tillägg till ovanstående utmärkta förklaring:

GOOGLE! God damn it! GOOGLE!

Är jag den enda på planeten (förutom enverhoxha, förstås ) som använder google för att söka sekundsnabba svar på saker jag undrar över?!?!
Citera
2004-10-13, 09:24
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Jag måste bara få göra ett tillägg till ovanstående utmärkta förklaring:

GOOGLE! God damn it! GOOGLE!

Är jag den enda på planeten (förutom enverhoxha, förstås ) som använder google för att söka sekundsnabba svar på saker jag undrar över?!?!

En mycket bra och motiverad fråga, vill jag påstå........
Citera
2004-10-13, 17:47
Bannlyst
Närå....jag brukar använda den rätt så ofta, men vi verkar vara en minoritet
Citera
2004-10-14, 07:15
Medlem
Har till o med www.google.se som startsida i iexplorer Funkar alltid till snabba svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in