2011-05-15, 20:20
Medlem
DonaldTrucks avatar
Tjena!
Jag har funderat över detta faktum under en längre tid.
Anledningen är många faktum, bland annat detta:
Jag utsattes för en ganska brutal misshandel som jag egentligen hade ca: 10% chans att överleva lite över ett år sedan, och det var folk som såg detta, och gjorde inget, även EFTER att gärningsmännen gett sig iväg.
Andra faktum är människor som inte har någon respekt för hus och hem. (Var hos lillbrorsans polare i helgen, där det var grillfest, och ungdomarna som var där hade verkligen ingen respekt för de som bodde där, de pissade i buskarna, fimpade cigg och kastade bort snus ÖVERALLT, lämnade stället så som Hultan såg ut i sina "Bästa" dagar...)
Andra mer globala aspekter på det är inom musikbranschen: Justin Bieber.
Vad är dealen?
Visst, killen kan sjunga, men sen när ska en 15 åring kille bli en av de mesta kända ansiktena på planeten bland ungdomar?!
Det var ju knappast såhär på min ungdomstid!

Det finns så många punkter, mycket mer än jag orkar dra up, så fyll på själva.

Själv funderar jag på att flytta bort från människor, skaffa en hund, en hagelbrakare samt hembrännings verktyg, och skita fullständigt i omvärlden, och sköta mig själv.

"Some men just want to watch the world burn..."

/ Don
Citera
2011-05-15, 20:29
Medlem
Finns mycket trash, vad ska man göra. Jag valde att flytta till ett "högstatus"-område inne i stan. Hjälpte en hel del. Vill ha segregation och klassklyftor, skulle aldrig stå ut med att bo i förorten. Tyvärr så kommer de in till stan i allt större skaror, man borde höja tullarna och SL-korten, säkra spärrarna. Ett alternativ är att sätta fotboja på arbetslösa så de inte lämnar sitt område (menar faktiskt det på allvar).
Citera
2011-05-15, 20:37
Medlem
DonaldTrucks avatar
Det där du säger stämmer mycket väl!
Jag är själv uppvuxen i ett "vitt" område utanför en större stad i Sverige, och bor nu i en finare del av Sollentuna, strax norr om Stockholm, där det fnyses åt invandrare som är i området.

Jag själv är emot invandring.
Står inte ut med packat som bara parasiterar på samhället, men det är en diskussion för en annan tråd!
Citera
2011-05-15, 20:37
Medlem
reallylights avatar
Citat:
Tjena!
Jag har funderat över detta faktum under en längre tid.
Anledningen är många faktum, bland annat detta:
Jag utsattes för en ganska brutal misshandel som jag egentligen hade ca: 10% chans att överleva lite över ett år sedan, och det var folk som såg detta, och gjorde inget, även EFTER att gärningsmännen gett sig iväg.
Andra faktum är människor som inte har någon respekt för hus och hem. (Var hos lillbrorsans polare i helgen, där det var grillfest, och ungdomarna som var där hade verkligen ingen respekt för de som bodde där, de pissade i buskarna, fimpade cigg och kastade bort snus ÖVERALLT, lämnade stället så som Hultan såg ut i sina "Bästa" dagar...)
Andra mer globala aspekter på det är inom musikbranschen: Justin Bieber.
Vad är dealen?
Visst, killen kan sjunga, men sen när ska en 15 åring kille bli en av de mesta kända ansiktena på planeten bland ungdomar?!
Det var ju knappast såhär på min ungdomstid!

Det finns så många punkter, mycket mer än jag orkar dra up, så fyll på själva.

Själv funderar jag på att flytta bort från människor, skaffa en hund, en hagelbrakare samt hembrännings verktyg, och skita fullständigt i omvärlden, och sköta mig själv.

"Some men just want to watch the world burn..."

/ Don

Jag håller med dig, dagens generation av bortskämda skitungar som får allting serverat på ett silverfat... dom kommer inte få det lätt senare i livet när de får en massa motgångar. Sedan det du sa om misshandeln, fy fan! Folk är så fega och nonchalanta, dom kunde väl åtmistonde kollat till dig efter dom hade gått...

En annan sak jag stör mig på är religion. Att det fortfarande finns religion i dagens samhälle är ofattbart när det finns oändligt med information tillgängligt och folk går verkligen på det som står i bibeln, koranen osv. En 2000-år gammal bok skriven av en massa gubbar som trodde på allt möjligt då! Inte så konstigt att dom gjorde det, det fanns bara en enda förklaring just DÅ. Men nu finns det flera förklaringar och hur fan kan man då välja den äldsta? Jävla önsketänkande, allt det här med att man kommer till himlen och lever lyckliga i alla sina dar. Jävla sagor. Grow the fuck up.
Citera
2011-05-15, 20:44
Medlem
DonaldTrucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reallylight
Jag håller med dig, dagens generation av bortskämda skitungar som får allting serverat på ett silverfat... dom kommer inte få det lätt senare i livet när de får en massa motgångar. Sedan det du sa om misshandeln, fy fan! Folk är så fega och nonchalanta, dom kunde väl åtmistonde kollat till dig efter dom hade gått...

En annan sak jag stör mig på är religion. Att det fortfarande finns religion i dagens samhälle är ofattbart när det finns oändligt med information tillgängligt och folk går verkligen på det som står i bibeln, koranen osv. En 2000-år gammal bok skriven av en massa gubbar som trodde på allt möjligt då! Inte så konstigt att dom gjorde det, det fanns bara en enda förklaring just DÅ. Men nu finns det flera förklaringar och hur fan kan man då välja den äldsta? Jävla önsketänkande, allt det här med att man kommer till himlen och lever lyckliga i alla sina dar. Jävla sagor. Grow the fuck up.

Sannare ord får man leta länge efter.
Folk säger att religion är en fin sak...
Jo kanske för 1000 år sedan när allt styrdes av kyrkan, som nu har náda makt alls.
Varför ska man då fortsätta tro på något som motbevisats på så många fronter?

En utökning av det här med kidsen; när man blir bjuden/bjuder någon som sin/deras hemmafest, det är ju klart som fan man bjuder dem tillbaka om man är bjuden i första fallet?!

Sen när är det accepterat att bli inbjuden till någons hem, deras hus, där de bor, festa, sedan dra, och INTE bjuda in personen i fråga när en själv har tillställning i sitt hem?!
När försvann denna ömsesidiga respekt?!
Citera
2011-05-15, 20:52
Bannlyst
Jag ser inget fel med att pissa på någons gård. Dessutom, varför skulle man ingripa om någon blir misshandlad, risken finns ju bara att man själv åker på kompanistryk.
Citera
2011-05-15, 20:55
Medlem
Chokladpanda:
Du är en människa utan moral och anledningen till varför TS har tappat förtroendet på mänskligheten
Citera
2011-05-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrutus
Chokladpanda:
Du är en människa utan moral och anledningen till varför TS har tappat förtroendet på mänskligheten

Fast man kan ju ha andra goda sidor, även om man inte ingriper när någon blir misshandlad. Jag kanske skulle ge HLR till en snubbe som ramlat ihop på gatan. Men man tänker såklart på sig själv i första hand.
Citera
2011-05-15, 21:13
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTruck

Sedan 15 år lever jag i princip som du ovan beskriver. Det är något jag
ej ångrar även om det naturligtvis också har sina sidor...
Även jag har fullständigt tappat förtroendet för människan som
ras eller djurart betraktad. Dock av helt andra skäl än dig. mvh.

Edit : Joda! Jag har både husdjur och hagelbrakare men håller
mej till Bag in Box på Fredagkvällarna.
Citera
2011-05-15, 21:44
Medlem
Alpackans avatar
3 bra exempel på hur avskyvärda vi människor är:

1

2

3 <--- (Kolla på alla tre delar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera