Citat:
Ursprungligen postat av reallylight
Jag håller med dig, dagens generation av bortskämda skitungar som får allting serverat på ett silverfat... dom kommer inte få det lätt senare i livet när de får en massa motgångar. Sedan det du sa om misshandeln, fy fan! Folk är så fega och nonchalanta, dom kunde väl åtmistonde kollat till dig efter dom hade gått...
En annan sak jag stör mig på är religion. Att det fortfarande finns religion i dagens samhälle är ofattbart när det finns oändligt med information tillgängligt och folk går verkligen på det som står i bibeln, koranen osv. En 2000-år gammal bok skriven av en massa gubbar som trodde på allt möjligt då! Inte så konstigt att dom gjorde det, det fanns bara en enda förklaring just DÅ. Men nu finns det flera förklaringar och hur fan kan man då välja den äldsta? Jävla önsketänkande, allt det här med att man kommer till himlen och lever lyckliga i alla sina dar. Jävla sagor. Grow the fuck up.
Sannare ord får man leta länge efter.
Folk säger att religion är en fin sak...
Jo kanske för 1000 år sedan när allt styrdes av kyrkan, som nu har náda makt alls.
Varför ska man då fortsätta tro på något som motbevisats på så många fronter?
En utökning av det här med kidsen; när man blir bjuden/bjuder någon som sin/deras hemmafest, det är ju klart som fan man bjuder dem tillbaka om man är bjuden i första fallet?!
Sen när är det accepterat att bli inbjuden till någons hem, deras hus, där de bor, festa, sedan dra, och INTE bjuda in personen i fråga när en själv har tillställning i sitt hem?!
När försvann denna ömsesidiga respekt?!