2011-05-15, 01:47
Medlem
resses avatar
Hej,

Jag har åkt på ett helvetes virus eller vad det nu kan vara, såhär ligger det till först åkte jag på ögoninflammation sen så dag 2 kunde jag knappt svälja mitt eget saliv, alltså det känns dom att man får en kniv körd i sig typ, gör svinigt jävla ont.. Dag 3 gick jag till vårdcentralen för att jag trodde jag åkt på halsfluss eller liknande men dom sa att det ser hur bra som helst ut.. Hon sa i stil med något sånt här, " när man får halsfluss så har man feber också" och jag har inte feber eller nått

Dag 4 sitter jag nu är och kan knappt äta, svälja sen så har det börjat göra ont när jag pratar, så snälla hjälp mig att hitta felet!

Har testat nästan allt sprit,Alvedon,mocoagin men inget hjälper så hur ska jag göra?

Kan tillägga att jag prövat känna med ett finger Längst in där vid tungan och där gör det svinont, blir tokig snart
Senast redigerad av resse 2011-05-15 kl. 01:51.
Citera
2011-05-15, 01:50
Medlem
HerrSprawlers avatar
Härda ut, drick mycket vatten! Du har säkert åkt på en virusinfektion. De går över inom några dagar och är inte farliga. Det är bakterieversionen som är viktig att hålla koll på och således även den som man testar för på vårdcentralerna. Det finns en uppsjö av receptfria halstabletter etc, men ärligt talat tycker jag inte någon av dem fungerar särskilt bra. Mitt råd är att bita ihop, det blir bättre snart!
Citera
2011-05-15, 01:52
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSprawler
Härda ut, drick mycket vatten! Du har säkert åkt på en virusinfektion. De går över inom några dagar och är inte farliga. Det är bakterieversionen som är viktig att hålla koll på och således även den som man testar för på vårdcentralerna. Det finns en uppsjö av receptfria halstabletter etc, men ärligt talat tycker jag inte någon av dem fungerar särskilt bra. Mitt råd är att bita ihop, det blir bättre snart!

Okej, får väl bita ihop. Du har rätt allt på Apoteket som ska vara bra för halsen är bullshit, mocoagin är nog det sämsta skiten jag köpt..

Går och sover nu, pallar inte vara vaken när man knappt kan svälja,
Senast redigerad av resse 2011-05-15 kl. 02:01.
Citera
2011-05-15, 02:02
Medlem
HerrSprawlers avatar
Det var faktiskt precis Mucoangin jag tänkte på! Det är säkert bra ibland, men funkar inte alls i ditt ställe.
Citera
2011-05-16, 09:37
Medlem
Stryops avatar
Mår du fortfarande dåligt? Om du får feber trots allt så kan det antingen vara halsböld (om du har ont på ena sidan) eller halsfluss.

Spring bort till Apoteket och köp ett gurgelvatten vid namnet Nyodex, som inehåller Jod som är bakteriedödande med ~80% etanol. Gurgelvattnet liknar blod och smakar lite mint. Lokalbedövande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in