2015-11-16, 00:13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Är det någon patch/uppgradering till PC på gång från Bethesda? Det känns fanimej inget bra att lira F4 med stutter, fps-drop och annat helvete hela tiden - jag får ingen feeling alls. Soldiset måste ju också bara bort...
Det släpptes ju nya drivrutiner från Nvidia igår som ska optimera spelupplevelsen en aning i bland annat Fallout 4. (Osäker på hur det ser ut på AMD-fronten)

Mycket av problem ligger så klart på Bethesdas sida, men drivrutinerna kanske hjälper någorlunda åtminstone.
Citera
2015-11-16, 00:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Är det någon patch/uppgradering till PC på gång från Bethesda? Det känns fanimej inget bra att lira F4 med stutter, fps-drop och annat helvete hela tiden - jag får ingen feeling alls. Soldiset måste ju också bara bort...

Gör som mig, fokusera på lite tidsfördrivning i och med bygga försvar åt hembyn, mat och allt.. Allt lät bli bättre vid nästa dlc släpp, vilket jag anser är fult gjort.. lite judiskt, tvinga folk köpa

tills vidare:

https://www.youtube.com/watch?v=MLhn9tc8Dvo
Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-16 kl. 00:15.
Citera
2015-11-16, 00:16
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Gör som mig, fokusera på lite tidsfördrivning i och med bygga försvar åt hembyn, mat och allt.. Allt lät bli bättre vid nästa dlc släpp, vilket jag anser är fult gjort.. lite judiskt, tvinga folk köpa
Fast optimering och buggfix är ju ingenting som är bundet till betal-DLC..
Citera
2015-11-16, 00:19
Medlem
http://m.youtube.com/watch?v=Y9pHZhQJtDQ

Här har ni möjlighet att köpa en fin machine gun för typ 3 k.
Citera
2015-11-16, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
http://m.youtube.com/watch?v=Y9pHZhQJtDQ

Här har ni möjlighet att köpa en fin machine gun för typ 3 k.
Min första tanke är att den ser relativt basic ut för att ens vara värd den summan.

Tittar jag med fel perspektiv på statsen kanske?
Citera
2015-11-16, 00:31
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Fast optimering och buggfix är ju ingenting som är bundet till betal-DLC..

Stor företagen börjar bli giriga, de vill ha betalt för ofärdiga spel, förr i tiden fanns det inget som hette dlc
Citera
2015-11-16, 00:44
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Stor företagen börjar bli giriga, de vill ha betalt för ofärdiga spel, förr i tiden fanns det inget som hette dlc
Fast det ändrar ju ändå inte det faktum att optimering och buggfix inte är bundet till DLC som du antydde på i förra inlägget. Men ja, så länge företagen tjänar pengar finns det ingen anledning för dem att ändra på sitt beteende. Problemet till viss del hos konsumenterna som köper grisen i säcken innan spelet ens har släppts. Bethesda har ju ett rykte kring sig att släppa spel som medför problem, vilket är varför jag avvaktar några månader med att köpa spelet.

Dessutom tycker jag att det är ganska skönt att utvecklare kan fortsätta att jobba på ett spel efter släpp. Nu minns jag inte vilket spel det var, men jag minns ett spel som släpptes innan internet hade slagit igenom var såpass trasigt vid release att utvecklarna skickade ut disketter med buggfixar till konsumenterna.
Citera
2015-11-16, 00:48
Medlem
Playthrough 1 klar. Är lite halvt missnöjd när det kommer till looting och köp av vapen, har haft två riktigt bra vapen sen jag var level 20 utan att hitta bättre. Var level 43 när jag gjorde sista story-uppdraget.

Citera
2015-11-16, 00:54
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Fast det ändrar ju ändå inte det faktum att optimering och buggfix inte är bundet till DLC som du antydde på i förra inlägget. Men ja, så länge företagen tjänar pengar finns det ingen anledning för dem att ändra på sitt beteende. Problemet till viss del hos konsumenterna som köper grisen i säcken innan spelet ens har släppts. Bethesda har ju ett rykte kring sig att släppa spel som medför problem, vilket är varför jag avvaktar några månader med att köpa spelet.

Dessutom tycker jag att det är ganska skönt att utvecklare kan fortsätta att jobba på ett spel efter släpp. Nu minns jag inte vilket spel det var, men jag minns ett spel som släpptes innan internet hade slagit igenom var såpass trasigt vid release att utvecklarna skickade ut disketter med buggfixar till konsumenterna.

Ska vi konsumenter acceptrera såna fasoner? Erkänn, du vet att storföretagen likt judar luktar efter pengar.. vittu, jag la ut ca 430 för att stödja dom, kommer ej göra om misstaget:https://www.youtube.com/watch?v=P88kgPTPTR8
Senast redigerad av EastClintfood 2015-11-16 kl. 01:05.
Citera
2015-11-16, 01:01
Medlem
dovAkins avatar
Alltså seriöst! Hittar ingen mat alls blir våldtagen av en jävla glowing ghoul som tillkallar typ 3 polare.. suttit en timme med samma fight
Citera
2015-11-16, 01:03
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Alltså seriöst! Hittar ingen mat alls blir våldtagen av en jävla glowing ghoul som tillkallar typ 3 polare.. suttit en timme med samma fight

Just sånt där är förtjusning med spelet, kämpa eller dö!
Citera
2015-11-16, 01:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ska vi konsumenter acceptrera såna fasoner? Erkänn, du vet att storföretagen likt judar luktar efter pengar.. vittu, jag la ut ca 430 för att stödja dom, kommer ej göra om misstaget:https://www.youtube.com/watch?v=P88kgPTPTR8
..Det var ju precis det jag sa. Företag vill tjäna pengar, och det är varken något nytt eller konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in