Citat:
CPU
Minimum: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
You Have: Intel(R) Core(TM) i7-4702MQ CPU @ 2.20GHz
Jag tycker ju inte min dator har allt för dåliga specs, kommer grafikkortet palla trycket eller kan jag inte ens spela spelet på lägsta inställningar? Skulle vara schysst med ett demo
Minimum: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
You Have: Intel(R) Core(TM) i7-4702MQ CPU @ 2.20GHz
Jag tycker ju inte min dator har allt för dåliga specs, kommer grafikkortet palla trycket eller kan jag inte ens spela spelet på lägsta inställningar? Skulle vara schysst med ett demo
Det är ju där det skiter sig för din del, men det brukar inte vara en särskild dealbreaker. Klarar ditt grafikkort rekommenderat-kraven? I sådant fall borde det gå, alla gånger. Du lirar ju ett maxat Battlefield med dryga 30fps, och jag har svårt att tro att Fallout 4 ska vara särskilt mycket tyngre egentligen. Kanske inte blir några 1080 i 60fps men börjar man tweaka lite i inställningarna så lär du få bra flyt. Tycker sällan att Bethesdas spel är särskilt krävande just på processorsidan, utan det är grafikkortet som ska palla med att dra den största lasten.
Citat:
Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.
En åsikt är en åsikt, men det där fetade gör ju att man börjar tvivla på att du vet vad du snackar om. Fallout 3 saknar nästan dynamisk ljussättning helt och hållet. Ljuset faller helt platt, och hela spelet saknar skuggor och djup. Jag förstår att man kan sakna den askgråa, omättade färgtonen, men det är en mer av en smaksak och har väldigt lite med ljussättningen att göra.
Fallout 4 är ingen vidare visuell orgasm att titta på i detalj, nej, men om du går runt och detaljgranskar texturer och pixelantal så är du inne på helt fel spelserie från första början. Med det inte sagt att Bethesda har ett frikort att göra spel som ser ut som skit och även jag kan tycka att F4 hade kunnat se lite vassare ut, men den körs på en utdaterad grafikmotor som det börjar bli dags att pensionera. Jag tror att F4 blir det sista spelet från BGS innan Creation Engine får en redig uppdatering (mer än den som ska ha skett mellan Skyrim och F4). Ha i åtanke dock att vi enbart har fått se gameplay från E3 för fyra månader sedan. Att se det i rörelse i egen hög person, på en kalibrerad TV-apparat är en annan femma.