• 1
  • 2
2004-10-09, 17:53
Medlem
Continental Ops avatar
jag tyckte tråden om lidls lågprisprodukter kändes angelägen men det finns ingen där jag bor så jag kände mig utanför och frustrerad över alla pengar jag inte kunde spara. Jag vill därför ha en likadan om euroshoppers. Jag hoppas att det finns en del därute som liksom jag bryr sig om sånt här och vill ha en smart kvalitativ lågprisvardag.
Tråden om olika märken berör euroshoppers ibland lite flyktigt men jag hoppas undgå en varning med en hårsmån här.

Riset är ok, vanligt matris kvittar, känns det som bara man slipper betala en massa för det.
Hallonen i den föredömligt fiffiga redlinepåsen är ok, lite misstänkt sura kanske men jag har inte köpt några finare hallon sen dess - blåbär också tack !
Krosstomaterna är också bra.
VARNING !
Ketchupen, vattnig jävla sörja.

Jag är nyfiken på bakbaguetterna är de bra, finns det andra som är nästan lika billiga o bättre ?
Citera
2004-10-09, 18:03
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Min erfarenhet av euroshopper är att allt är skit, jag skulle inte ens köpa deras skithuspapper.
De har inköpare som sitter och köper upp sura restpartier världen över, jag skulle hellre köpa en polsk fläskfilé på ÖB än att handla euroshopper och spara några sketna enkronor.
Citera
2004-10-09, 18:37
Medlem
Deras "crunchiga" müsli är god, om den finns kvar. Farsan köpte alltid det när jag bodde hemma, men sen dess har jag inte sett det.
Citera
2004-10-10, 00:23
Medlem
Deras tonfisk är riktigt äcklig. Då är eldorados mycket godare för ungefär samma pris.
Deras chips som kostar 6-8kr är helt ok. De lättsaltade då, paprikachipsen är ingen höjdare.
Citera
2004-10-12, 02:06
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Digestivekexen är mycket goda.
Flytande tvålen är helt o.k.
Citera
2004-10-12, 02:24
Medlem
Vintersömns avatar
Jag har i allmänhet bra erfarenheter av Euroshopper. Man får det man betalar för i smakväg. Oftast bättre. Dock vill jag utfärda en SKARP varning för deras pytt i panna. Jag gjorde misstaget att köpa det en gång. ALDRIG MER!

Totalt smaklöst. Värre än så förresten. Den äter faktiskt upp smaken på de extra kryddor man slänger på. Som Terry Pratchett skulle ha uttryckt det: Smaklöshet är bara avsaknaden av smak, den här har gått förbi smaklöst och över på andra sidan. Man måste nästan tömma en halv burk av det man kryddar med för att man över huvut taget ska ana det man kryddar på.
Citera
2004-10-12, 17:23
Medlem
Jag har oxå nästan bara bra erfaranheter av Euroshopper. Deras produkter är oftast lika bra som konkurenternas (enligt mig).

Här e nåra grejjer jag kan rekomendera att tjacka ES:

Oliver
Olja
Skivad salami
Crunchy müsli (är ok, dock sämre än Start)
Falukorv
Diskmedel
Bacon (dock inte så stor prisskillnad här)
kommer inte på nåra fler just nu....

Å så lite skit man helst tjackar av nån annan:

Köttbullar, de var inte så goda helt enkelt.
Pulvermos, skum konsistens, dallrig typ...
Fiskpinnar, Här är det Findus eller ICA-handlarnas som gäller.

Det SJUKASTE Euroshopperupplevelsen jag har haft var med deras godis-kolaflaskor. Öppna en påse, stick ner snoken å lukta, så vet du varför!
Testa det, skulle vara kul å höra era reaktioner!
Citera
2004-10-12, 17:27
Medlem
FetFulElaks avatar
Köper frysta kycklingfileer från Euroshopper. Ser läbbiga ut som fan om de får tina helt, lite slemmiga sådär. Men smaken är det inget fel på. Marinera halvfrysta och stek.
Citera
2004-10-14, 02:24
Medlem
StorMammas avatar
Som kvinna varnar jag för deras totalt värdelösa trosskydd som gärna snurrar runt i trosorna och klistrar sig fast på f*tt*n, det gör ont som satan att få bort dom, plus att dom PRASSLAR. :mad: +o(
Citera
2004-10-14, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Som kvinna varnar jag för deras totalt värdelösa trosskydd som gärna snurrar runt i trosorna och klistrar sig fast på f*tt*n, det gör ont som satan att få bort dom, plus att dom PRASSLAR. :mad: +o(

Om dom nu gör så ont att få bort varför använder du dom ?
för om man läser din text så verkar det ju som om du använt dessa bindor fler än en gång.

Avskyr förövrigt euroshopper. Köpte deras konserverade championsvamp
den förstörde hela grytan. Dom var mjuka och gråa. Näää det ska vara dom små kinesiska burkarna.
Citera
2004-10-15, 07:01
Medlem
Continental Ops avatar
den rökta skinkan är ok kom jag på förresten.
Citera
2004-10-15, 08:19
Bannlyst
Allt från Euroshopper är skit. Till och med deras krossade tomater på burk är grådassiga...

Det är en enorm bragd att märket lyckats hålla sig kvar i Icas hyllor eftersom skitprodukter brukar sluta sälja efter ett tag. Folk provar och blir brända och slutar därför köpa skräpet.

Det är säkert skolor och storkök som stödköper dyngan eftersom dom fortsätter tillverka skiten...

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in