Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-13, 20:33
  #1
Medlem
unicols avatar
Hejsan flashback, är in need of professional help here.

För en två-tre veckor sedan var jag på en fest där jag träffade en liten tös. Vi pratade och båda visade intresse för varandra, vilket resulterade i en kyss. Skulle tyvärr åka då så det blev inget mer utav det.

Vi hade bytt ut telenr innan så konversationen fortsatte och vi har nu pratat flitigt i ja, ca 2-3 veckor. Har försökt bestämma träff med henne utan framgång, hon liksom säger "okej, hehe" till det alltså inte seriöst. När man säger söta saker är det ungefär samma reaktion. Kan tilläggas att jag samt hon är ganska så nyblivna singlar.

Har förklarat att jag känner något mer än att det bara var en kyss. Hon tyckte inte det. Men ändå tar hon kontakten med mig som om hon vore intresserad... Hon brukar slänga iväg ett sms ungefär varje eftermiddag varje dag och undrar vad jag gör och så. Vi har också suttit uppe länge och pratat(vilket måste betyda att jag antagligen är intressan/rolig?). Ibland brukar jag få hålla igång konversationerna och tillslut blir det "ok", "jasså" som svar från hennes sida.
Vi bor ca 5-6 mil ifrån varandra. Har frågat ganska många gånger om vi kunnat träffas och så har hon då sagt att hon inte har någon bil som ursäkt.

Måste säga att jag är helt galen i henne och att jag blir väldigt förvirrad när hon bara kontaktar mig sådär utan att verkligen ha någon mening med det, alltså t.ex. ligga?

Någon som förstår vad hon vill?

mer information kan läggas till på begäran.

Tack
/unicol
__________________
Senast redigerad av unicol 2011-05-13 kl. 20:35.
Citera
2011-05-13, 20:38
  #2
Medlem
Hon har precis lämnat ett förhållande och kanske vill ta det lite lugnt, inte börja prata känslor och skit på en gång. Du får ju ta och tagga ner och umgås med henne, du kan inte bara pracka på dig din vilja att ha "nått mer".

Om du umgås med henne mer som en kompis, men får henne att förstå att du är fäst vid henne men inte kommer köra ner det i halsen på henne kanske det går lite bättre..

Det är vanligt att tjejer flyr när killarna ska bli på flugna på en gång, det behöver inte handla om svår flörtad, hon kanske vill känna sin frihet lite också.
Citera
2011-05-13, 20:47
  #3
Medlem
unicols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Hon har precis lämnat ett förhållande och kanske vill ta det lite lugnt, inte börja prata känslor och skit på en gång. Du får ju ta och tagga ner och umgås med henne, du kan inte bara pracka på dig din vilja att ha "nått mer".

Om du umgås med henne mer som en kompis, men får henne att förstå att du är fäst vid henne men inte kommer köra ner det i halsen på henne kanske det går lite bättre..

Det är vanligt att tjejer flyr när killarna ska bli på flugna på en gång, det behöver inte handla om svår flörtad, hon kanske vill känna sin frihet lite också.
Okej, tack för tipset. Har inte tänkt att det kunde vara så..
Har dock tagit det väldigt lugnt med henne på sistone så antar att det svalnar eller hur man nu ska säga..
__________________
Senast redigerad av unicol 2011-05-13 kl. 20:49.
Citera
2011-05-13, 21:28
  #4
Medlem
Gibbledygooks avatar
Tror nog att om du hade varit lite mer på så hade det nog hänt grejer..
Citera
2011-05-13, 22:33
  #5
Medlem
Efterhängsna killar som bedyrar sin kärlek efter 2 veckor hu... (som exempel), man blir ju skiträdd ju, och som nysingel vill man nog landa lite först det går inte så fort alla gånger.

Ta det lite lugnt för hundra gubbar och ja.. ta det lugnt.
Citera
2011-05-13, 23:44
  #6
Medlem
unicols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Efterhängsna killar som bedyrar sin kärlek efter 2 veckor hu... (som exempel), man blir ju skiträdd ju, och som nysingel vill man nog landa lite först det går inte så fort alla gånger.

Ta det lite lugnt för hundra gubbar och ja.. ta det lugnt.
Mer så att jag är intresserad inte "bedyrar min kärlek"...

känns som att jag felformulerat mig...
__________________
Senast redigerad av unicol 2011-05-13 kl. 23:48.
Citera
2011-05-14, 00:28
  #7
Medlem
strixys avatar
hade jag varit dig kanske lite mer layback och se vad hon hittar på.
Citera
2011-05-14, 00:35
  #8
Medlem
ScoothaBrothaas avatar
Håller med föregående. Låt henne pusta ut lite och låt henne visa intresse för dig.
Ni borde kunna träffas tycker jag! Och efter/under träffen kan du prata ut vad du tycker. Om hon inte är på samma visa så vet du då iaf att det inte blir något seriöst och behöver inte ligga sömnlös =)
Citera
2011-05-14, 00:46
  #9
Avstängd
zteeeks avatar
Såna där tjejer ska man spänna på redan kvällen man träffas. Annars blir det inget av. Det är ingen idé att du försöker nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback