2011-05-13, 19:48
Medlem
Bussmongos avatar
Mitt DC-uttag på netbooken pajjade, så jag beställde ett nytt över nätet, plockade isär datorn, lödde bort de gamla och fast det nya, satte ihop allt.

MEN när jag startar datorn är skärmen helt vit bara, konstant vit. VGA-porten fungerar och likaså en extern skärm. Den bootar som vanligt, men just skärmen på datorn är helt vit.

Min fråga är då, är det skärmen eller moderkortet som gick sönder under min lilla reparation? Innan fungerade båda två helt klockrent, och under reparationen pillade jag ej med skärmen, enbart sladden som sitter i moderkortet.

Netbooken är för övrigt en Asus EEE 1005HA
Citera
2011-05-13, 20:36
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hårdvara / Mod
Citera
2011-05-13, 22:16
Medlem
Det är fullt möjligt att du råkade ha sönder något när du lödde och hade dig i datorn, om det är fallet så måste du fixa ett nytt moderkort.
Citera
2011-05-13, 23:04
Medlem
Går det koppla in en extern skärm till den?
Citera
2011-05-13, 23:46
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamze7
Går det koppla in en extern skärm till den?

Ja det går alldeles utmärkt, datorn fungerar fint i övrigt dessutom.

Själva DC-kontakten är väldigt isolerad och inga komponenter finns i närheten, men det lutar åt att moderkortet lagt av...
Citera
2011-05-14, 22:40
Medlem
RedStorms avatar
Du kan alltid testa att montera ner datorn igen och ta loss kabeln som sitter mellan skärmen och moderkortet och sätta dit den igen. Om inte det fungerar har troligen kontaktdonet skadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in