• 2
  • 3
2011-05-14, 02:51
Medlem
MoogBeats avatar
Gubben är ju typ 70 bast. Spelar han så lär han väl bryta benen. Dumheter.
Citera
2011-05-14, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Skillnad på läggmatch och att lufta reservspelare. Jag skulle gärna se att United gav exempelvis Pogba och Tunnicliffe speltid i sista matchen förutsatt att ligan är säkrad såklart. Tror dessa spelare skulle göra ett fullgott arbete jämfört med spelare som har en annan match i tankarna.

Håller med. Tror inte att givna spelare i startelvan med tankarna på en CL-final skulle göra så extremt mkt bättre ifrån sig än spelare utanför startelvan som vill visa upp sig och ta chansen att visa att de ska tillhöra ordinarie elvan/A-truppen. Ungefär som mot Hull för 2 säsonger sedan. Dock ska man ju tänka på att man som sagt ska ta minst 1p borta mot Blackburn först.

Visst hade det varit kul att se spelare som Pogba, Tunnicliffe, Morrison, Petrucci, King osv men lär ju bli spelare som Anderson, Gibson, Evans, Smalling, Obertan, Bebe, Fabio/Rafael som får chansen isf. Gissar på att Nani kommer spela sista 2 matcherna men inte (starta) i CL-finalen. Scholes kan mkt väl få starta sista matchen mot Blackpool om han inte är aktuell för CL-finalen förstås. Kan bli hans sista framträdande på Old Trafford...
Citera
2011-05-14, 10:59
Medlem
"Seriöst" svar: Eftersom Ferguson inte är registrerad i 25-manna truppen kan han inte lira oavsett om han vore sugen, lolol.

För övrigt har både Wolves (mot United borta förra året) och Blackpool (mot Villa borta i år, en match som de för övrigt förlorade i sista sekunden) blivit bötfällda för att ha spelat för dåliga lag. Någon undrade hur man kan avgöra något sådant, ja du, fråga de jävla nötterna som bestämmer i PL.

För övrigt stämmer det att Holloway lämnade in sin avskedsansökan efter att de blev bötfällda, men det där med ansträngd ekonomi är bara snack. De fick £25k i böter, med tanke på att de drar in cirka £30m i tv-pengar varje år får det ju sägas vara lite av en piss i oceanen.
Citera
2011-05-14, 12:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EET_FUK
Hur avgör man vilka som är bäst då? Prislappen? Lönen? prestationen tidigare säsonger? Säsonges perstationer? senaste matchens prestationer? Formen under senaste träningen?

Måste du agera så pinsamt?

För övrigt blev väl Wolves/Hull straffade för att de körde med ett b-lag mot Man Utd förra säsongen.
Citera
2011-05-14, 16:09
Medlem
nVcs avatar
Jag vill minnas att för ett par år sedan när GAIS var väldigt skadedrabbat så hoppade tränaren (Roland) in och lirade en match. Det verkar ju gå i Sverige. Dock kommer detta aldrig bli aktuellt, inte en chans att SAF spelar.

Såvitt jag vet kan du bli bestraffad för att spela med ett för dåligt lag, vet inte hur det går till i praktiken dock. Var väl en del snack om det här när United säkrade guldet mot Arsenal på hemmaplan och hade en match kvar, eller missminner jag mig helt?
Citera
2011-05-14, 21:33
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Måste du agera så pinsamt?
Säger han som inte läser senaste inlägget innan han postar.

Om jag var Sir Alex skulle jag ställa upp såhär:

Kuszczak
O'Shea - Brown - Smalling - Fabio
Valencia - Hargreaves - Scholes (C) - Obertan
Owen - Bébé

(med reservation för eventuella skador som jag inte känner till)

Inget dåligt lag trots att i princip alla som kan tänkas att spela i CL vilar, och Scholes får avsluta karriären inför ett fullsatt Old Trafford med en kaptensbindel runt armen.
Senast redigerad av L.A. 2011-05-14 kl. 21:36.
Citera
2011-05-14, 21:54
Medlem
Quorthons avatar
Tunnicliffe, Morrison och Pogba är väl samtliga bättre spelare än Obertan och Bebé egentligen. Framförallt verkar de vara spelare med bättre karaktär. Men det känns väl troligare att de senare spelar.
Citera
2011-05-15, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tunnicliffe, Morrison och Pogba är väl samtliga bättre spelare än Obertan och Bebé egentligen. Framförallt verkar de vara spelare med bättre karaktär. Men det känns väl troligare att de senare spelar.

Tyvärr kommer vi inte få se dom eftersom de spelare final i FA youth cup dagen efter. Hoppas vi får se King dock, men med tanke på hur hård konkurrens det är på anfallsplatserna (Berba och Owen lär ha något att säga till om vad gäller speltid i denna match) så lär han max få sitta på bänken.
Citera
2011-05-15, 19:56
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Jag vill minnas att för ett par år sedan när GAIS var väldigt skadedrabbat så hoppade tränaren (Roland) in och lirade en match. Det verkar ju gå i Sverige. Dock kommer detta aldrig bli aktuellt, inte en chans att SAF spelar.

Såvitt jag vet kan du bli bestraffad för att spela med ett för dåligt lag, vet inte hur det går till i praktiken dock. Var väl en del snack om det här när United säkrade guldet mot Arsenal på hemmaplan och hade en match kvar, eller missminner jag mig helt?

Stämmer, det var i kvalet till Allsvenskan han tog hand om högerbacksplatsen
Citera
2011-05-15, 22:24
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.
Säger han som inte läser senaste inlägget innan han postar.

Om jag var Sir Alex skulle jag ställa upp såhär:

Kuszczak
O'Shea - Brown - Smalling - Fabio
Valencia - Hargreaves - Scholes (C) - Obertan
Owen - Bébé

(med reservation för eventuella skador som jag inte känner till)

Inget dåligt lag trots att i princip alla som kan tänkas att spela i CL vilar, och Scholes får avsluta karriären inför ett fullsatt Old Trafford med en kaptensbindel runt armen.

Hargreaves är alltid skadad.
Sen känns det ju givet att Berba får spela så han kan kamma hem skytteligavinsten. Nani lär gå före Valencia och med tanke på att Fabio lär starta CL-finalen så startar brorsan mot Blackpool.
VDS lär förmodligen också få en start för att bli avtackad iför hemmapubliken.
Citera
2011-05-17, 18:05
Medlem
torrenttobbes avatar
Herregud, snillen spekulerar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto