Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-13, 00:11
  #1
Medlem
Tjena.

Inom vår familj har min styvfarsa stått för hela familjens telefonabonnemang sedan 8 år tillbaks, ungefär sedan tre startade.
Bu fick vi nyligen hem ett specialerbjudande, eller ett "guldläge" som de själv kallar det. Något som antagligen ges till deras äldre kunder då ingen av mina vänner som haft tre-abonnemang i ett par år fått det.
När vi nu skulle anta detta "guldläge" och förlänga det som är mitt abonnemang vilket innebar att få en iphone 4 och betala 100 kr mindre i månadsavgift samt slippa de 3 första månadsavgifterna så säger dom att det inte går eftersom min styvfarsa har någon betalningsanmärkning för något sedan 2 år tillbaks och att dom därför inte kan lämna ut en så dyr hårdvara. Detta till trots förlängde jag mitt abonnemang för 1,5 år sedan och valde så en Satio som vid det tillfället kostade mer än vad kontantpriset nu är på iphone 4, och han hade även då denna/dessa betalningsanmärkningar.

Är detta nekande rätt, eller är det idioter som sitter i kundtjänsten i vanlig ordning?
Skall man gå vidare med det eller hur ska man hantera situationen?

Det är ju rätt dåligt att lämna ut ett "vip-erbjudande" speciellt för vissa personer för att sedan kunna neka en att använda det.


Tack på förhand.
Citera
2011-05-13, 00:18
  #2
Medlem
Fimparens avatar
Sjukt att ens skicka ut brevet till er om ni inte ens FÅR ta del av erbjudandet.. jag skulle ringt igen å snackat med deras chef.. stå på dig.. det går säkert att lösa.. berätta också hur länge ni vart kunder och att ni byter till tele2 om dom inte tillgodoser er
Citera
2011-05-13, 00:25
  #3
Avstängd
FlaashBaacks avatar
Byt operatör helt enkelt
Citera
2011-05-13, 00:37
  #4
Medlem
Har man bet,anm skulder vid kronofogden då får man snällt hålla kvar vid det abonnemang man har eller skaffa kontantkort.Kanske få en borgensman?
Citera
2011-05-13, 00:46
  #5
Medlem
Jo men samtidigt fanns betalningsanmärkningarna där förra gången vi förlängde också, men då var det inga problem.. Det är inte frågan om att byta abonnemangsform eller liknande, har redan det de erbjuder, bara det att det rör sig om 3 månader utan avgifter och är är 100 kr billigare i månaden därefter om man förlänger och väljer just en iphone.
Citera
2011-05-13, 01:22
  #6
Avstängd
johnfowless avatar
svaret på frågan är som TS själv inser men inte vill förstå
företag i denna bransch får in kunder hela tiden, de behöver inte ge några fördelar för att tiden kund är kund, kunder i denna bransch (tele, bb och telefoni) är "otrogna". Många "nya" kunder har varit kunder förrut som sagt upp för ta del av erbjudanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback